Gå til innhold

Første date: "ta en øl". Bør jeg bli fornærmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på dette. Har venninner som mener at om mann er oppriktig interessert så inviterer han på middag første date, ikke en øl. Og at man bør takke nei til øl-dates, fordi det viser mannen at man har standarder..

Hva tenker dere? 

Har blitt invitert til "å ta en øl" med en fyr, og jeg er ikke intr i noe knulleforhold, usikker på om det ligger i kortene at han bare er ute etter sex? 

Anonymkode: fc9bb...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor godt du kjenner ham fra før. Om dette er en person du aldri har møtt før, kun pratet med på nettdating, så et en god idé å starte med bare en øl, så kan man gjøre det kort om det viser seg at man ikke har noe særlig kjemi.

• Liker 43
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes det er flott å bare møtes for en kaffe eller et glass vin første gangen, det er ikke så forpliktende eller preget av høye forventninger. Det vil avhenge litt av relasjonen vår såklart, men med noen jeg egentlig ikke kjenner spesielt godt synes jeg det er å foretrekke. 

Skrevet
7 minutter siden, Sidsel skrev:

Det kommer an på hvor godt du kjenner ham fra før. Om dette er en person du aldri har møtt før, kun pratet med på nettdating, så et en god idé å starte med bare en øl, så kan man gjøre det kort om det viser seg at man ikke har noe særlig kjemi.

Jeg har aldri møtt han før, det er en via nettdating. 

Bør jeg holde første møte kort? F eks at det blir maks 1-2 øl før jeg sier jeg må hjem? 

Fra Ts

Skrevet
5 minutter siden, Raindrops skrev:

Jeg synes det er flott å bare møtes for en kaffe eller et glass vin første gangen, det er ikke så forpliktende eller preget av høye forventninger. Det vil avhenge litt av relasjonen vår såklart, men med noen jeg egentlig ikke kjenner spesielt godt synes jeg det er å foretrekke. 

Ja, jeg kjenner han ikke, så er kanskje greit. Men om det skulle bli en 2 date bør jeg da forvente at vi spiser middag? Eller når begynner man med slikt? (Har vært i forhold i 10 år, er 29, så ikke erfaren med dating).

Gjest Raindrops
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kjenner han ikke, så er kanskje greit. Men om det skulle bli en 2 date bør jeg da forvente at vi spiser middag? Eller når begynner man med slikt? (Har vært i forhold i 10 år, er 29, så ikke erfaren med dating).

Jeg begynte å date i januar og har ikke funnet noen jeg vil treffe en gang til, så jeg er egentlig like grønn som deg her :P Men jo, jeg ville nok satt pris på mer enn en øl på date nummer to tror jeg. 

Skrevet

Haha, jeg vil heller ta en øl på første date enn å spise middag sammen. Første date skal ikke være så seriøst (med mindre man kjenner hverandre fra før, da)

Anonymkode: 678ad...ffe

• Liker 31
Skrevet

Å ta en øl er jo supert, da har man jo lagt opp til en veldig fleksibel kveld. Mab kan gi seg etter to øl, eller man kan drikke hele natta, eller finne ut at man vil gå og spise, eller gå hjem til den ene, eller... 

Skrevet

Tror de overvurderer seg selv dersom de tror at en mann skal bli suuuuperinteressert i noen han ikke kjenner. Da er det i så fall kun for deres utseende og kan like gjerne fremdeles bare være interessert i knulleforhold.

Anonymkode: 98584...1fe

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri møtt han før, det er en via nettdating. 

Bør jeg holde første møte kort? F eks at det blir maks 1-2 øl før jeg sier jeg må hjem? 

Fra Ts

Ikke bestem på forhånd hvor langt det første møtet blir. Ta det underveis. Hvis dere ikke helt finner tonen, kan du stikke etter en øl. Ha dere det kjempehygfelig, så blir du lenge :)

Og jeg vil absolutt ambefale at første møtet bare er avtale om en øl, ikke en hel middag. 

• Liker 19
Skrevet

Jeg møtte en på nett. Vi skulle møtes for å "ta en øl". Hadde ingen planer overhodet enn noe mer enn en øl. Så begynte praten, vi ble sittende å prate i rundt 4-5 timer, og fortsatte deretter å chatte i enda noen timer. Og det har den i grunn gjort non stop siden (et par måneder nå). 

Anonymkode: 9d4c2...3b0

• Liker 3
Skrevet

"Å ta en øl" er noe venner gjør, kanskje han vil at dere skal bli fuck buddies? 

Anonymkode: f8462...170

• Liker 1
Skrevet

Ville absolutt foretrekke noe uformelt fremfor en hel middag. Har opplevd både full klaff på første møte, og at jeg hadde lyst å stikke av etter fem minutter. Inviterer han på middag tvinger han deg til å tilbringe hele kvelden sammen. Det må jeg både ha møtt ham før og like ham godt for å si ja til.

• Liker 4
Skrevet

Ville heller tatt en kaffe, enn en øl :P men det er nå meg :) blir bittelitt mer seriøst, og de som kun er interessert i å få deg full, skygger som regel banen. 

• Liker 5
Skrevet

Herregud. En såkalt første date med en fra nettet som man ikke kjenner er jo ment å bare være et uformelt møte der målet faktisk bare er og møtes for å finne ut om man går overens IRL!  Da er jo å "ta en øl" perfekt spør du meg. Hvis noen inviterte meg på middag som første møte uten å kjenne hverandre hadde jeg skygget banen og blitt mye mer "mistenksom "

Anonymkode: 48e8b...4ba

• Liker 24
Skrevet

Øl-date er den beste daten etter min erfaring. Uformelt og avslappet. Syns fort det blir kleint med restaurant osv.

Anonymkode: b06dc...47b

• Liker 11
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt nysgjerrig på dette. Har venninner som mener at om mann er oppriktig interessert så inviterer han på middag første date, ikke en øl. Og at man bør takke nei til øl-dates, fordi det viser mannen at man har standarder..

Hva tenker dere? 

Har blitt invitert til "å ta en øl" med en fyr, og jeg er ikke intr i noe knulleforhold, usikker på om det ligger i kortene at han bare er ute etter sex? 

Hvor i verden holder du, og spesielt, venninnene dine til egentlig? Middag på første date er da absolutt ikke påkrevd eller så vanlig. Er heller anbefalt å ikke ha middag på første date. Ta en kaffe, ta en øl, gå en tur er absolutt det beste.

• Liker 9
Skrevet

Jeg syntes en avtale om å ta en øl er en veldig fin første date. Det legger ikke for stort press på møtet slik en middag gjør (da gjerne en del penger involvert), og daten kan vare så kort eller så lenge man ønsker avhengig av stemningen.

Jeg hadde blitt mer skeptisk til å spise en full middag med en ukjent. Da er det vanskelig å avslutte daten fort om den ikke svarer til forventningene.

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere? 

Jeg tenker at venninnene dine enten er veldig unge eller mindre intelligente, eventuelt begge deler

Anonymkode: e8186...148

• Liker 16
Skrevet

Kleint med resturantmiddag og roser på første date. Øl og vin duger bra på første date. Den bør være uformell 

Anonymkode: 282f7...cf6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...