Gjest Jonasmann Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 (endret) Jeg har lest i mange undersøkelser at svært mange unge jenter er veldig nervøse i forhold til utseende sitt, mye mer enn jenter før. De sliter mer med angst og depresjoner. Hvorfor er de egentlig så bekymret ovenfor utseende sitt? Faktum er at de fleste menn er mindre selektive enn kvinner (vitenskapelig bevist), og når de fleste kvinner før kunne få kjørester, så kan de fleste det nå og. Naturlig nok er det bra å være sunn og trene, men utseende er noe de færreste trenger å bli nervøse og bekymre seg for. Endret 29. januar 2017 av Jonasmann
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Det handler vel om at i dagens samfunn så kan man visst ikke bare få seg en kjæreste (som kvinne), fordi nå er det slik at ser man ikke ut som en 10'er (Victoria's Secret modell), så kvalifiserer man til knullevenn. Er man perfekt derimot så er man kvalifisert som kjæreste, uansett hvor middelmådig mannen måtte være (måne,viker, mage osv). Derfor er det et sinnsykt press. Anonymkode: a7a8f...3d3 15
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler vel om at i dagens samfunn så kan man visst ikke bare få seg en kjæreste (som kvinne), fordi nå er det slik at ser man ikke ut som en 10'er (Victoria's Secret modell), så kvalifiserer man til knullevenn. Er man perfekt derimot så er man kvalifisert som kjæreste, uansett hvor middelmådig mannen måtte være (måne,viker, mage osv). Derfor er det et sinnsykt press. Anonymkode: a7a8f...3d3 Det er bare tull. Problemet ligger kanskje mer i at menn i dag er dårligere på å ta initiativ enn menn før. En kan håpe på en endring i den kulturen. Anonymkode: 98d22...24b 4
Gjest noe tilfeldig Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare tull. Problemet ligger kanskje mer i at menn i dag er dårligere på å ta initiativ enn menn før. En kan håpe på en endring i den kulturen. Anonymkode: 98d22...24b Det er ikke sånn at kun de som er singel sliter med komplekser for utseendet sitt. Det handler altså ikke utelukkende om at kvinner vil se bra ut for menn og tiltrekke seg en partner. For mange handler det om eget selvbilde og selvverd, sammenlignet med en skakkjørt vrangforestilling av hva som er normalt og ikke, takket være kroppspress produsert mye gjennom ulike media. (Både reklamer, film, aviser, TV, Instagram osv osv) Endret 29. januar 2017 av noe tilfeldig
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 Slike innlegg som dette er så hjernedøde. Dette handler om personens egne tanker om hvilke forventninger som man skal innfri, og dette er i stor grad samfunnsstyrt. Det er egentlig det samme hvor lite selektiv en amøbe av en mann er. Det er ikke det som er kjernen av problemet. Anonymkode: 95db5...714 14
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 Jeg tror det å ha en ung kropp er som å ha ett nytt hus. Alt er tilnærmet så bra det kan bli, men man henger seg opp i den ene listen som ble litt skakk, den som ingen andre ser. Hilsen voksen kvinne med kropp som er moden for rehabilitering, men uten komplekser ☺ Anonymkode: 0d94d...d51 14
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 Men når det eneste du hører fra unge menn, er "Fysøren hu der er fin" og "sjekk den rumpa" og "wow pupper!" Osv så tror jo de unge jentene at dette er det eneste de blir vektlagt for. Det verste er når menn snakker andre jenters utseende ned. "Nei hu der har jo skjeve tenner" "æsj for en stygg kropp" osv. Anonymkode: c5e5b...714 16
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 9 timer siden, Jonasmann skrev: Jeg har lest i mange undersøkelser at svært mange unge jenter er veldig nervøse i forhold til utseende sitt, mye mer enn jenter før. De sliter mer med angst og depresjoner. Hvorfor er de egentlig så bekymret ovenfor utseende sitt? Faktum er at de fleste menn er mindre selektive enn kvinner (vitenskapelig bevist), og når de fleste kvinner før kunne få kjørester, så kan de fleste det nå og. Naturlig nok er det bra å være sunn og trene, men utseende er noe de færreste trenger å bli nervøse og bekymre seg for. Det er fordi vår verdi blir målt i hvordan vi ser ut. Jeg vokste opp som den stygge venninna og ble sjokkert over forskjellsbehandlingen av venninnegjengen vår. Her snakker vi regelrett mobbing, utestegning og hets av oss som ikke var like heldige. Det var alltid gutter som mobbet utseendet vårt, samtidig som de skulle "ha" den ene venninna vår som tilfeldigvis så ut som idealet slik det var den gang. Som voksen merker jeg fremdeles at menn lager problemstillinger over utseende, da spesielt i kjærestesammenheng. Jeg kan f.eks. se ganske langt etter mann og barn fordi jeg er rett og slett ikke pen nok til at menn er interessert i og har lyst til å vie tiden sin til meg. Mindre pene menn oppfører seg på samme måte. Anonymkode: ec068...f23 10
fuglekvitter__ Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 10 timer siden, Jonasmann skrev: Jeg har lest i mange undersøkelser at svært mange unge jenter er veldig nervøse i forhold til utseende sitt, mye mer enn jenter før. De sliter mer med angst og depresjoner. Hvorfor er de egentlig så bekymret ovenfor utseende sitt? Faktum er at de fleste menn er mindre selektive enn kvinner (vitenskapelig bevist), og når de fleste kvinner før kunne få kjørester, så kan de fleste det nå og. Naturlig nok er det bra å være sunn og trene, men utseende er noe de færreste trenger å bli nervøse og bekymre seg for. Du har sikkert rett i det og. Jeg tror ikke så mange bekymrer seg for det, hvis ikke de er tenåringer og veldig usikre på seg selv.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi vår verdi blir målt i hvordan vi ser ut. Jeg vokste opp som den stygge venninna og ble sjokkert over forskjellsbehandlingen av venninnegjengen vår. Her snakker vi regelrett mobbing, utestegning og hets av oss som ikke var like heldige. Det var alltid gutter som mobbet utseendet vårt, samtidig som de skulle "ha" den ene venninna vår som tilfeldigvis så ut som idealet slik det var den gang. Som voksen merker jeg fremdeles at menn lager problemstillinger over utseende, da spesielt i kjærestesammenheng. Jeg kan f.eks. se ganske langt etter mann og barn fordi jeg er rett og slett ikke pen nok til at menn er interessert i og har lyst til å vie tiden sin til meg. Mindre pene menn oppfører seg på samme måte. Anonymkode: ec068...f23 +1 Samtidig hører vi at det er vi selv (damer) som har HELE skylden i dette utseendepresset. At vi må skjerpe oss og ikke ha så dårlig selvtillit. Selv er jeg en dame som vokste opp med å bli mobbet for utseendet mitt. Jeg husker jeg spurte moren min som 12-åring om det var sånn at de som var stygge som små ble pene som voksne. Ikke i dette tilfellet, dessverre. I voksen alder har jeg gjort alt jeg kan med trening, kosthold, klær og sminke. Jeg får meg stadig vekk nye venninner ved å være blid, morsom, støttende og oppmerksom. Jeg har mastergrad innenfor teknologi, eier leilighet i Oslo og har en godt betalt stilling. Jeg forsøker å prate med menn akkurat som de skulle vært hvilke som helst andre, men responsen uteblir. På utesteder trenger mine mer heldige venninner ikke å knipse engang. Er jeg heldig, kan det hende jeg blir sittende å prate med en mann på 20-30 år eldre enn meg. Venninnene mine lurer så klart på hvorfor, men der er all oppmerksomheten jeg får. Det er veldig vondt å høre dem prate om guttene de møtte (som du prøvde å prate med, men bare fikk noen høflighetsfraser av) som nå sender dem masse meldinger og vil møtes. For min del har det hele endt opp med et voldsomt selvhat. Mot kroppen og utseendet mitt. Og for hvordan jeg har blitt smittet av tanken om at så lenge jeg ser ut som jeg gjør, er jeg ikke verdig noen mann. Dette er selvsagt ikke noe jeg uttrykker til andre enn min terapeut, for bitterhet er særdeles lite attraktivt. Bare en liten utblåsning over det hele. Har nå meldt meg til frivillig arbeid og håper det kan gi hverdagen enda mer mening. Jeg har tross alt det meste andre på stell. At min innpakning ikke er god nok gjør vondt, men vi har alle vårt. Også menn. Må bare finne noe som kan dempe smerten som vrir seg i meg under familieselskaper, statusoppdateringer på face om barn, forlovelse og ekteskap, osv. Anonymkode: 91ec2...398 12
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 Jeg tror mye av dette skyldes at mindre attraktive menn ikke vil date mindre attraktive kvinner og vice versa. Mens de som er attraktive går etter andre som også er attraktive. Anonymkode: 53a96...127 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 Altså, jeg er ikke pen, sminker meg ikke, pynter meg ikke og har food baby. Allikevel har jeg funnet en mann som elsker meg og som vil ha sex med meg regelmessig. Dette med at man ikke kan få seg kjæreste om man ikke har tipp topp utseende er bullshit. Det sier mer om smaken deres i menn (som må være tomme og overfladiske om dere blir avvist grunnet utseende) enn noe annet Anonymkode: c951c...693 7
Elaine Marley Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 At menn ikke stiller krav til utseende er bare tull. Hvor mye de gjør det er individuelt. Samme med kvinner. Noen er bare mer overfladiske når det gjelder sånne ting. Tror nok at de fleste menn vil ha en kjæreste de tenner fysisk på også. Men ellers så er jeg enig i at mange jenter/kvinner er litt for opptatt av alle slags skavanker og at alt skal være perfekt. Ja,masse unødvendige bekymringer. 1
Gjest Jonasmann Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror mye av dette skyldes at mindre attraktive menn ikke vil date mindre attraktive kvinner og vice versa. Mens de som er attraktive går etter andre som også er attraktive. Anonymkode: 53a96...127 Ja, dette kan være en del av årsaken, selvsagt. For høye krav til partner både for menn og kvinner, noe som gjør at de mindre attraktive ikke får partner. Det er dumt å ha for høye krav, om det ikke er til kvaliteter som stygg personlighet og i alle fall for menn, de som ikke gidder å arbeide.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 Jeg er SÅ glad for at jeg har funnet meg en livspartner. Fy søren.. tenk å måtte gå gjennom alt det der? Usikkerheten.. fordommene.. Nei, hadde heller kjøpt meg en bikkje. Anonymkode: 0c0ad...afd 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #16 Skrevet 29. januar 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: +1 Samtidig hører vi at det er vi selv (damer) som har HELE skylden i dette utseendepresset. At vi må skjerpe oss og ikke ha så dårlig selvtillit. Selv er jeg en dame som vokste opp med å bli mobbet for utseendet mitt. Jeg husker jeg spurte moren min som 12-åring om det var sånn at de som var stygge som små ble pene som voksne. Ikke i dette tilfellet, dessverre. I voksen alder har jeg gjort alt jeg kan med trening, kosthold, klær og sminke. Jeg får meg stadig vekk nye venninner ved å være blid, morsom, støttende og oppmerksom. Jeg har mastergrad innenfor teknologi, eier leilighet i Oslo og har en godt betalt stilling. Jeg forsøker å prate med menn akkurat som de skulle vært hvilke som helst andre, men responsen uteblir. På utesteder trenger mine mer heldige venninner ikke å knipse engang. Er jeg heldig, kan det hende jeg blir sittende å prate med en mann på 20-30 år eldre enn meg. Venninnene mine lurer så klart på hvorfor, men der er all oppmerksomheten jeg får. Det er veldig vondt å høre dem prate om guttene de møtte (som du prøvde å prate med, men bare fikk noen høflighetsfraser av) som nå sender dem masse meldinger og vil møtes. For min del har det hele endt opp med et voldsomt selvhat. Mot kroppen og utseendet mitt. Og for hvordan jeg har blitt smittet av tanken om at så lenge jeg ser ut som jeg gjør, er jeg ikke verdig noen mann. Dette er selvsagt ikke noe jeg uttrykker til andre enn min terapeut, for bitterhet er særdeles lite attraktivt. Bare en liten utblåsning over det hele. Har nå meldt meg til frivillig arbeid og håper det kan gi hverdagen enda mer mening. Jeg har tross alt det meste andre på stell. At min innpakning ikke er god nok gjør vondt, men vi har alle vårt. Også menn. Må bare finne noe som kan dempe smerten som vrir seg i meg under familieselskaper, statusoppdateringer på face om barn, forlovelse og ekteskap, osv. Anonymkode: 91ec2...398 Takk for dette innlegget, det var som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg har også slitt med å være den eneste i gjengen som aldri hadde "noe på gang" med menn og som ikke kan delta i samtaler med venner om dating, familie, kjæresteting og barn. Jeg føler at jeg ikke blir "tillatt" å bli voksen og må leve som drittunge for resten av livet mitt på grunn av dette. Hos meg har det bare ført til forakt for menn istedet for forankt for meg selv. Håper du blir bedre for du fortjener virkelig ikke å bli avvist av deg selv i samme slengen! For meg fungerte det å bli min egen bestevenn Jeg har heller ingen forventninger om forhold og leter etter noe annet å fylle livet med. Interessant at du har meldt deg til frivillig arbeid..Jeg har tenkt litt på det samme, kanskje jeg kan bli en besøksvenn? Jeg har hatt lyst til det tidligere og syns eldre alltid er så koselige å snakke med. Der ga du meg en god ide Anonymkode: ec068...f23 5
Erazor Skrevet 29. januar 2017 #17 Skrevet 29. januar 2017 Jeg har stor sympati for kvinner som ikke føler seg sett i samfunnet. Likeledes har jeg sympati for en stor gruppe menn som heller ikke blir sett. Ironisk nok ser ikke disse gruppene hverandre. Jeg tror man har blitt for vant til å avvise på grunnlag av det overflatiske. Det er når man blir kjent med noen at man virkelig kan se skjønnheten i dem, og da har ofte det ytre mindre å si. Jeg har hørt en del hevde at det først og fremst er menn som gjør at kvinner får dårlig selvbilde, men jeg er ikke så sikker på det. Det jeg har hørt kvinner si om andre kvinner overgår det meste jeg har hørt menn si om kvinner. 8
Silfen Skrevet 29. januar 2017 #18 Skrevet 29. januar 2017 Nå er jeg verken ung eller bekymret for eget utseende, men kjæreste får jeg aldri anyways og det er så klart at utseende spiller en rolle der. Jammen glad jeg evner å ikke bry meg om hva andre mener og det er vel der en del andre burde blitt flinkere. Men det er vel gjerne vanskelig når man stadig pepres om sin udugelighet, både fra SoMe, fra menn som kun finner deg dugende til en ting og ikke minst medsøstre som ytrer seg. Skjønner godt ay det kan være tøft. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #19 Skrevet 29. januar 2017 Hvordan en selv og andre ser på utseendet påvirker veldig mye mer enn om man får en partner eller ei. Det gjelder forhold på arbeidsplassen, service når en handler, opplevelse av egenverdi og andre ting i dagliglivet. Å begrense det til bare å gjelde partner er en grov forenkling. Anonymkode: 912ce...2eb 2
Sykkelkopp Skrevet 29. januar 2017 #20 Skrevet 29. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler vel om at i dagens samfunn så kan man visst ikke bare få seg en kjæreste (som kvinne), fordi nå er det slik at ser man ikke ut som en 10'er (Victoria's Secret modell), så kvalifiserer man til knullevenn. Er man perfekt derimot så er man kvalifisert som kjæreste, uansett hvor middelmådig mannen måtte være (måne,viker, mage osv). Derfor er det et sinnsykt press. Anonymkode: a7a8f...3d3 Tull. Det eneste som stopper en jente fra å få seg kjæreste er bilringen rundt magen hennes, dårlig personlighet eller alder (så lenge jenta skjønner at hun selv ikke kan få en calvin Klein undertøysmodell, men kanskje må nøye seg med en sånn middelmålig fyr ) Kvalifiserer hun bare som knullevenn burde hun se seg om etter noen i sin egen vektklasse, eller i det minste en som ikke har 10 andre sånne som henne å velge mellom til å være knullevenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå