Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal muligens søke voksenopplæring til neste år. Da på kveldstid som blir ved skolen frederik ii i Fredrikstad. Prøver å finne en timeplan for i år for å se hvordan fagene er satt opp. Det eneste jeg finner er en liste hvor utifra den jeg forstår det sånn at det er en uke med hver fag som da vil si der er fire uker mellom til samme fag. Det er vel ikke noen her inne som helt tilfeldig går på denne skolen eller har gått voksenopplæring og kan fortelle meg hvordan timeplanen er satt opp? Forsøkte for en stund tilbake å sende mail til skolen å spørre. Men da fikk jeg bare en link til denne siden hvor denne listen lå. Hvis det er sånn at det er fire uker mellom hver gang med det samme faget så kan jeg glemme å ta det på kveldstid. Håper virkelig noen kan svare.

Anonymkode: 26527...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg går 1. året der nå, og synes det er et kjempeflott opplegg. Du jobber i stor grad hjemmefra, på nett, med en fysisk samling i uken. Det stemmer at det blir ca fire uker mellom hver gang man fysisk har faget på skolen, men man jobber jo kontinuerlig med det hjemme. Lærerne er tilgjengelige via Skype, epost, tlf eller på Facebook, i tillegg til at man har kollokviegrupper der man også jobber med fagene. Bare å spørre om det er noe mer du lurer på😊

Anonymkode: c9a48...ee6

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg går 1. året der nå, og synes det er et kjempeflott opplegg. Du jobber i stor grad hjemmefra, på nett, med en fysisk samling i uken. Det stemmer at det blir ca fire uker mellom hver gang man fysisk har faget på skolen, men man jobber jo kontinuerlig med det hjemme. Lærerne er tilgjengelige via Skype, epost, tlf eller på Facebook, i tillegg til at man har kollokviegrupper der man også jobber med fagene. Bare å spørre om det er noe mer du lurer på😊

Hvor mange timer er det? Og fra hvilket klokkeslett? Og er det sånn at man kan velge hvilke fag man skal ha? Eller er det bestemt hva som er første året og andre året?

Ble utrolig glad nå for å få noen ordenlige svar på hvordan opplegget er :biggrin: da kan jeg være litt forberedt til høsten

Skrevet

Det er hver onsdag fra kl 16.30-20.00. Man deltar i de fagene man ikke har fra før, eller vil forbedre karakteren i. Jeg hadde ikke karakter i noen,  så jeg tar/ skal ta alle fagene. Norsk går over begge årene, måtte likeså, men blir delt opp i 1P og 2P. Engelsk og historie første år, naturfag og samfunnsfag siste år.

Jeg vil absolutt anbefale opplegget videre. Man jobber mer selvstendig enn på opplegg med mer obligatorisk oppmøte, men for mange voksne, med jobb, barn osv passer dette bedre. Flinke lærere som gjerne tilpasser om du støter på problemer. Jeg synes selve fagene (særlig norsk) har vært vanskeligere enn forventet, men har jobbet mye med de og synes jeg har lært mye. Medelevene er en flott gjeng med mye humør. Er utrolig glad for at jeg begynte der, som du sikkert forstår. Jeg høres jo ut som en levende reklameplakat😂 Lykke til med valget, tror ikke du vil angre om du bestemmer deg for å prøve!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er hver onsdag fra kl 16.30-20.00. Man deltar i de fagene man ikke har fra før, eller vil forbedre karakteren i. Jeg hadde ikke karakter i noen,  så jeg tar/ skal ta alle fagene. Norsk går over begge årene, måtte likeså, men blir delt opp i 1P og 2P. Engelsk og historie første år, naturfag og samfunnsfag siste år.

Jeg vil absolutt anbefale opplegget videre. Man jobber mer selvstendig enn på opplegg med mer obligatorisk oppmøte, men for mange voksne, med jobb, barn osv passer dette bedre. Flinke lærere som gjerne tilpasser om du støter på problemer. Jeg synes selve fagene (særlig norsk) har vært vanskeligere enn forventet, men har jobbet mye med de og synes jeg har lært mye. Medelevene er en flott gjeng med mye humør. Er utrolig glad for at jeg begynte der, som du sikkert forstår. Jeg høres jo ut som en levende reklameplakat😂 Lykke til med valget, tror ikke du vil angre om du bestemmer deg for å prøve!

Tusen tusen takk for mye god info!!! Dette hjalp meg kjempe masse. For meg er det bedre å få høre om hvordan opplegget er fra noen som faktisk har opplæringen som elev selv. Da vet jeg mye mer. Høres jo også kjempe flott ut. Begynner å glede meg litt allerede. Passer vel egentlig bra at det et en del selvstendig jobbing også, da jeg skal jobbe litt ved siden av. Dette er bedre informasjon jeg kunne fått fra skolen direkte :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Bare hyggelig!😁 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...