Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å skrive søknad på en jobb jeg virkelig ønsker, men har fått skrivesperre. Fristen går ut ikveld(29.01) så har ikke særlig med tid igjen. Jeg har derimot skrevet innledning samt noe av midtdelen. Kom gjerne med tips om hva som kan tas bort/legges til i det jeg har skrevet! Er ikke så enkelt merker jeg 🙄

SØKNAD PÅ STILLING SOM SALGSMEDARBEDER

"Hei! Nå ble jeg jammen glad. Jeg er ei ung, positiv og sosial jente på xx år, som er på utkikk etter nye og spennende utfordringer. Jeg ble tipset om denne stillingen via en venn på Facebook.

Grunnen til at jeg virkelig ønsker denne stillingen, er fordi jeg mener at den inneholder alt det jeg søker etter, som et voksent miljø, nye utfordringer, kundebehandling samt muligheten til å lære noe nytt og utvikle meg selv."

Anonymkode: 4ab1a...08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG SYNES DU BØR BRUKE MER CAPS! DET ER INGENTING SOM SIER SERIØS SØKNAD MER ENN Å OVERDRIVE BRUKEN AV KAPITALISERTE BOKSTAVER.

I TILLEGG ER DET LITT PÅFALLENDE AT DU I ET FORSØK PÅ Å VÆRE ORIGINAL OG SPENNENDE HAR LAGET EN BLÅKOPI AV EN AV DE FØRSTE JOBBSØKNADENE DU FINNER PÅ GOOGLE. DEN HAR DE SIKKERT IKKE SETT FJORTEN TUSEN GANGER FØR.

DEN SETNINGEN MED "GRUNNEN TIL" ER MERKELIG, OG GRAMATISK FEIL.

JEG STUSSER OGSÅ PÅ HVORFOR EN UNG JENTE VIL HA ET VOKSENT MILJØ. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å skrive søknad på en jobb jeg virkelig ønsker, men har fått skrivesperre. Fristen går ut ikveld(29.01) så har ikke særlig med tid igjen. Jeg har derimot skrevet innledning samt noe av midtdelen. Kom gjerne med tips om hva som kan tas bort/legges til i det jeg har skrevet! Er ikke så enkelt merker jeg 🙄

SØKNAD PÅ STILLING SOM SALGSMEDARBEDER

"Hei! Nå ble jeg jammen glad. Jeg er ei ung, positiv og sosial jente på xx år, som er på utkikk etter nye og spennende utfordringer. Jeg ble tipset om denne stillingen via en venn på Facebook.

Grunnen til at jeg virkelig ønsker denne stillingen, er fordi jeg mener at den inneholder alt det jeg søker etter, som et voksent miljø, nye utfordringer, kundebehandling samt muligheten til å lære noe nytt og utvikle meg selv."

Det får du jo selv på RÆva 1000..

Anonymkode: 945a8...ff9

Skrevet

Du er flink til å skrive. Du har skrevet at du er motivert. Nå kan du skrive hvordan dine personlige egenskaper vil egne seg for jobben. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

det klikka her, skjønner ikke hva som skjer

Endret av fannyfab
Skrevet

Ettersom du søker deg til ett mer "voksent miljø", bør også språket være mer voksent.

Begynn med en kort introduksjon, navn og alder. Resten av personinfo i CV.
Deretter; Hvor du hørte om stillingen, så kort om hvorfor du ønsker jobben. Deretter dine personlige kvalifikasjoner (men de bør være en smule relevante; søkes det etter en kreativ person, og du er kreativ - skriv det)
Så litt om tidligere (relevante) erfaringer. Har du ingen som er relevante, ta med det nærmeste. Ikke rams opp alt du har gjort, spar det til CV'en.

Har selskapet spesielle verdier, en visjon? Føler du at du kjenner deg igjen og kan stå inne for, det
? Skriv litt om det.

Hele søknaden bør være på ca 1/2 - 1 A4-side.

Lykke til :)

Anonymkode: 016fe...b43

• Liker 1
Skrevet

Dette her er definisjon på en vanlig og kjedelig jobbsøknad. Du må være mer kreativ og tenke ut av boksen. 

Anonymkode: 1064e...7a2

• Liker 2
Gjest WeirdAlien
Skrevet

Du burde ikke ha overskriften i bare store bokstaver. Burde kansje også kutte "nå ble jeg jammen glad" da det virker litt tilfeldig og ikke knyttet til noe spesielt i setningen. Det står bare "Nå ble jeg jammen glad." og så fortsetter du på noe helt annet. Det gir ikke helt mening.

Du må nok også skrive litt mer om deg selv. Hvordan du er, hvilke egenskaper du har, hva du liker å gjøre og sånt. Du virker litt anonym i dette brevet pga det.

Skrevet
3 minutter siden, fannyfab skrev:

Jeg ser ikke helt hva som ikke var gode råd, min fremstilling var kanskje ikke den beste da.

Men når man skal skrive en kreativ jobbsøknad må man være nettopp kreativ. Hvis ikke er det bedre med en standard kjedelig en.

At en syntaktisk feil setning kommer med i en så kort søknad er ekstremt negativt. 

Skrevet

Tusen takk for gode råd (dere som var saklige vel og merke)! Jammen godt at jeg la ut det jeg allerede hadde skrevet her, visste ikke at den var så dårlig 🙄

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ditt navn
Adresse
Postnummer

Bedriftens navn
Bedriftens adresse
Postnummer

SØKNAD PÅ STILLING SOM SALGSMEDARBEDER Søknad til stilling som salgsmedarbeider (man søker aldri på noe)

Hei! Nå ble jeg jammen glad, dette er akkurat den type jobb jeg ser etter. Jeg er ei ung, positiv og sosial jente på xx år, som er på utkikk etter nye og spennende utfordringer. Jeg ble tipset om denne stillingen via en venn på Facebook.

Grunnen til at jeg virkelig ønsker denne stillingen, er fordi jeg mener at den inneholder alt det jeg søker etter: et voksent miljø, nye utfordringer, kundebehandling, samt muligheten til å lære noe nytt, og utvikle meg selv.
Min motivasjon for denne stillingen, er fordi.....

Jeg har jobbet med X og Y tidligere, som ga meg erfaringer med bla, bla, bla.

Jeg har blitt beskrevet som bla, bla, bla av tidligere kollegaer (feks).

Med vennlig hilsen
Anonymbruker

Se kommentarer i rødt over TS, og lykke til! :)

• Liker 3
Skrevet

Har et kjempegodt tips; si at du over en tid har sjekket om de utlyste en stilling i den bedriften som du var på jakt etter feks "Har i lengre tid holdt meg oppdatert på hjemmesiden deres for å se om det ville bli lagt ut en stilling XXX, og ble veldig glad da jeg så dere hadde annonsert den type stilling"-ish.

Anonymkode: 428c7...6c4

• Liker 2
Skrevet

Da viser du at du er en person som virkelig har lyst til å jobbe der, og ikke bare slengt ut enda en søknad i håp om å få napp.

Anonymkode: 428c7...6c4

Skrevet
10 minutter siden, Jolene skrev:

Se kommentarer i rødt over TS, og lykke til! :)

Jeg søker på google hver dag.

Skrevet

Du bør ha med i søknaden hvorfor de bør ansette DEG.

Skrevet
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Som vanlig er du |D|0T

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ok?

Skrevet

Hvordan blir man dyktig på å skrive jobbsøknader? Har alltid søkt med: søknad på stilling som --- og så var det feil??

Anonymkode: f57cf...30b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det får du jo selv på RÆva 1000..

Har jobbet i butikk i flere år, finnes ikke voksent miljø, nye utfordringer eller mulighet til å utvikle meg selv der (syns jeg da).

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir man dyktig på å skrive jobbsøknader? Har alltid søkt med: søknad på stilling som --- og så var det feil??

Anonymkode: f57cf...30b

1. Alle skriver den samme overskriften på en jobbsøknad "søknad på stilling som"
2. Du søker deg til noe, ikke på noe.
3. Det er lov å skille seg litt ut i hvordan man skriver overskriften ifm. en jobbsøknad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...