Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Samboeren min har en stygg tendens til å kalle meg stygge ting når han blir sinnt... Det går i alt mulig fra dritt kjærring, bitch, fittetryne og alt som egentlig kan sis, eller som faller han inn der og da...

I går sprakk det for meg. Da hadde han fortalt at noen av jentene på jobben hans syntes jeg var kjempe teit som hadde pyntet til jul. De samme jentene hadde også kritisert meg et 1/2 år tidligere for at jeg ville ha en lampe som dem mente var ut...

Som sagt så sprakk det for meg i går... og jeg gjorde noe så lite voksent som å spørre hva i helvette de fittetrynene der hadde med at jeg hadde pyntet jul alt og gjøre.....

At jeg kaldte dem dette falt så absolutt ikke i god jord... Og da jeg påpekte at det er jo nettopp en av tingene du kaller meg når du er sinna på meg, så bare gikk han og la seg...

Resultatet var at jeg faktisk begynte å pakke vekk noen av juletingene, samt et lite prosjekt jeg har hatt med å lage ting. Er jo ikke noe vits i siden det ikke blir satt pris på.

Hva hadde dere gjort? Denne mannen går ikke ann å snakke med. Hadde jeg ikke hatt barn så hadde det ikke vært så farlig. Men barnet mitt forguder stefaren, og siden jeg også elsker han (sambo) så velger jeg å bli..

Har jo uansett ingen steder jeg kunne bodd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som en umoden mann. Alle kan bli sint og si ting de ikke mener, men da ber man om unnskyldning etterpå. Når man kaller sin kjæreste de styggeste ting med den største selvfølge, er det noe galt.

Synes det virker merkelig at samboeren din tar opp med jentene på jobben hvilke lamper du vil kjøpe og hvordan du dekorerer huset.

At det sprakk for deg og at du brukte "hans" uttrykk, er forståelig. Hans reaksjon på det, synes jeg bekrefter inntrykket av at vi har med en svært umoden mann å gjøre.

Skrevet

Jeg synes du heller burde snakke med ham om det når ting har roet seg ned, enn å gi deg og pakke vekk pynten.

Sett dere ned, og spør ham om det er rettferdig at HAN kan si hva han vil, men ikke du. (Ikke diskuter julepynten, men måten å snakke til hverandre på).

De færreste kan si med hånden på hjertet at de faktisk MENER at det skal være ulike regler for to i et par.

Han har det vel bare med å sludre om løst og fast på jobben. Det er ikke sikkert at han har noe som helst i mot pynten, selv om de damene har det. Kanskje han faktisk likte det og det var derfor han snakket om det? Da følte han seg sikkert dum da de andre damene (som han vektlegger synspunktene til?) sa at dette var "feil/teit".

Hadde du reagert på samme måte om det var menn som jobbet med ham, eller hadde du bare ledd av det da? Føler du at han sammenligner deg med dem, og at de "vinner" sammenligningen?

Du har uansett krav på respekt og lojalitet fra kjæresten din, også på job når du ikke er der. Man snakker ikke/bekrefter ikke dritt om sin kjære med "utenforstående". Det bør samboeren din lære seg. Og kanskje han også bør lære seg at det ikke spiller noen rolle hva andre mener så lenge dere er fornøyd.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Har den perfekte julegave til dere - kjøp boka " Ditt liv og mitt liv - sammen" av Bente Træen og Dagfinn Sørensen. Det er ikke en erotisk bok, men en bok om hvordan man takler samliv sammen fordi vi alle er nokså forskjellige og kanskje det viktigste - hvordan man kommuniserer sammen. Når det gjelder det siste går på på hvordan du snakker, hva du sier, hvordan du bruker kroppen din(hva slags signaler du sender ut) og hvordan du oppfører deg. Hvis du ikke lærer noe av den tror jeg du ligger dårlig an. Har nå "lurt" kona til å lese den og jeg holder på med å lese den for 2.dre gang. For meg har det vært en utrolig bok, lærer noe nytt hele tiden. (så var det det med å omsette alt til praksis da!) Boka er meget norsk og ikke så amerikanisert som "Menn fra mars og kvinner fra Venus" og lignende bøker. Boka til Bente og Dagfinn tror jeg må være en av de beste investeringer jeg har gjort til bokhylla, eh - parforholdet mitt - og vi har mye bøker.

Kort sagt tror jeg det meste her går på hvordan dere kommuniserer. At han blir sinna, javel, men måten har får ut sinne på med å kalle deg alle disse ordene er ikke veldig ok - dessuten nokså barnslig. Ellers enig i alt Elle Melle skrev.

Litt rart det der at mange gutter kaller jenter/kvinner/damer for fitte og dess like - denne som vi gutter ofte higer så veldig etter..................

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg hadde ikke funnet meg i å bli kalt alt det der av kjæresten min. jeg hadde også brydd meg mindre om hva de jentene på jobben synes...

Synes du skal heve deg over han og ikke bruke de samme umodne uttrykkene som han gjør. Jeg hadde aldeles ikke pakka bort julepynten pga det, men hadde spurt han om hva han synes og om meningene til jentene på jobb er veldig viktig for han...

Gjest Scruella
Skrevet

Jeg hadde aldri blitt sammen med - og om jeg oppdaget det i ettertid, aldri fortsatt å være sammen med - en mann som kalte meg fittetryne.

Skrevet

Enig med folket her. Det er respektløst å kalle en du påstår du elsker for "fittetryne" osv. Spør ham om han virkelig har så liten respekt for deg, og spør deg selv om du tillater slikt. Det er du som lærer folk hvordan de kan behandle deg. Hadde funnet på stygge ting mens han sov om min mann hadde lirt av seg noe sånt noe.

Hvis han påstår han ikke tenker klart når han blir sinna, så si at et mye bedre alternativ er at han trekker seg unna når han merker det begynner å tippe, og så ta slutten av diskusjonen når begge har roet seg ned. Masse populærpsykologi her, men det virker for mange.

Lykke til i alle fall, og sleng opp julepynten igjen! Om ingen andre bryr seg, så liker du det jo selv :-)

Gjest alisia ikke innlogget
Skrevet

Haaaaaaaaalllllo!

På tide å våkne her. Vist du er sammen med mannen pga. Barnet sin skyld, da sier det mer om deg enn om han syntes jeg. Den oppførsel der hadde jeg aldri godtat.

Og bare det at han kan si fitte tryne er grunn nok til å pakke sakene å komme seg vekk.

Og hvorfor pakke vekk julepynten? Ingen har noe med hva du bedriver med i ditt eget hjem, dessuten hadde jeg sørget for å gitt dem en skikkelig skyllebøtte. Og ikke hadde jeg pakket ned julepynten fordi andre ikke satte pris på det heller.

Bare det at du selv trivdes med det, er det viktigste.

Vist du vil ditt eget og ditt barns beste, så vet du hva du burde gjøre. Du kan jo prøve å tenke over hva denne mannen gir deg? Er du innstilt på å leve sånn fremover?

Alle fortjener å ha det bedre enn det du har det nå.

Så sett beina på jorden, jente og kom deg vekk, vist du ikke er innstilt på å ha det sånn eller at du finner deg i den oppførsel.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg hadde aldri blitt sammen med - og om jeg oppdaget det i ettertid' date=' aldri fortsatt å være sammen med - en mann som kalte meg fittetryne.[/quote']

Må faktisk si meg enig i dette. :wink:

Jeg hadde aldri pakket vekk pynten, får være måte på hva damene på jobben hans skal bestemme. :evil: Men med å gjøre det, har du faktisk sagt at de har helt rett, og du feil. Er det sånn du vil leve livet ditt?

Samtidig å synke ned på hans nivå, løser vel heller ingen problemer. Å kalle de ting som han kaller deg, burde du holde deg for god til, go spesielt om du syns det er fornedrende å bli kalt det. Men syns du det er ok, er det vel ok å kalle de for det også.

Man skal aldri kalle noen, for noe man selv ikke ønsker å bli kalt for. :wink:

Skrevet

Til kaffegjesten:

Etter å ha lest flere innlegg fra deg så synesjeg det virker som om du og din kone har et fint forhold, og et forhold hvor begge to jobber for og ønsker å få et bedre forhold. En :blomst_opp: til dere.

Skulle ønske at flere kunne få det slik, men noen ganger virker det som om at det kun er den ene parten som må endre seg for at forholdet skal bli bedre.

Til trådstarter:

Du skal finne deg i at han kaller deg stygge ting når han er sint. Jeg får også høre mye dritt om meg selv til tider, men det er ikke like akseptert at jeg kritiserer han. Og samboeren din virker som han er veldig opptatt av andres oppfatninger av han og hans liv og hjem og livspartner. Det virker som om han må få aksept fra de andre for å kunne være fornøyd. Og hvis de andre synes at tidlig julepynting er teit så kanskje han tar det som en kritikk av seg selv. Dårlig selvtillit?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Til trådstarter:

Du skal finne deg i at han kaller deg stygge ting når han er sint.

:o Mener du virkelig dette?

Gjest life igjen
Skrevet

Uups sorry, selvfølgelig mangler det et ord inni der. Hun skal selvfølgelig IKKE finne seg i at han sier stygge ord til henne.

Hvorfor er det alltid de viktigste ordene som blir borte. :oops:

Skrevet
Denne mannen går ikke ann å snakke med. Hadde jeg ikke hatt barn så hadde det ikke vært så farlig. Men barnet mitt forguder stefaren, og siden jeg også elsker han (sambo) så velger jeg å bli..

Hva hadde du sagt dersom noen hadde kommet med

dette argumentet overfor deg???

Høres ikke ut som kjærlighet men avhengighet spør du meg.........

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Litt Off-topic

Life skrev:

Til kaffegjesten:

Etter å ha lest flere innlegg fra deg så synes jeg det virker som om du og din kone har et fint forhold, og et forhold hvor begge to jobber for og ønsker å få et bedre forhold. En til dere.

Skulle ønske at flere kunne få det slik, men noen ganger virker det som om at det kun er den ene parten som må endre seg for at forholdet skal bli bedre.

Takker så mye for hyggelige ord.

Både kona og jeg hadde hatt et langt forhold hver før vi traff hverandre. Visste sånn noenlunde hva vi ønsket oss og hvordan vi ville ha det. Utgangspunktet for dette fant vi i hverandre, men at vi har det bra etter godt over 20 års ekteskap har ikke kommet gratis. Det har vært en jobb, ofte en svært hyggelig jobb, men det har stormet også. I bunnen har det løftet vært at "vi ville forholdet vårt - hele tiden". Det har holdt hardt, men sandelig har det vært strevet. Nå er det nesten som å "surfe oppå" i forhold til hva det har vært. Kunne kommentert svært mange av innleggene her og noe av det som jeg oppfatter virkelig mangler er folkeskikk og respekt for hverandre. Hvis du er glad i et annet menneske lytter du til hva det har å si og så forsøker du å innrette deg etter det. Ofte koster det ikkeno' å gjøre det. Den biten har vi klart godt - og dermed forsvant svært mange dumme problemer. Og så har vi delt på alt - fra dag 1 når vi flyttet sammen. Felles gleder, sorger, venner, svigerfamilier(null problemer, måtte fjerne problemer)skulle jo leve sammen med dem også. Konas søsken er mine beste venner. Har reist på hyttetur mange ganger med konas søster. Er mannen hennes sjalu? Neida, som oftest reiser vi sammen - og tidligere med masse unger. Og da vi flyttet sammen hadde vi FELLES ØKONOMI - ikke ditt eller mitt, men vårt. ¨Hadde en av oss lyst til å kjøpe noe dyrt så diskuterte vi det og ble enige. Vi skulle jo bli gamle sammen - og nå ser det ut til at vi lykkes med det.

Skrevet

Hva hadde dere gjort? Denne mannen går ikke ann å snakke med. Hadde jeg ikke hatt barn så hadde det ikke vært så farlig. Men barnet mitt forguder stefaren, og siden jeg også elsker han (sambo) så velger jeg å bli..

Det spiller ingen rolle om barnet ditt forguder han. Her gjelder hva han kaller deg når han blir sint. Og det synes jeg ikke du skal finne deg i.

Hadde ikke det hjulpet og snakke med han, så tror jeg nok at jeg hadde tatt med meg ungen og reist vekk et sted noen dager for å få litt tid til å tenke.

Og når det gjelder julepyntingen, så skal du ikke bry deg om hva verken han eller andre mener. Pynt så mye du føler for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...