Gå til innhold

Asiatisk med retropreg. Interiør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg få en asiatisk stil uten å bruke buddhahode, marokkansk puff, ming vaser og mørke kinamøbler? Jeg er utrolig lei av møbler med rn rund sirkel midt på, tunge store ben, buddhahoder og bilder. Liker ikke rødt og blått heller når jeg tenker meg om. Er ikke glad i masse farger.

Jeg liker å ha det lyst og lunt. Nøytralt, litt skandinavisk og moderne ting som feks ananaskrukker og palmer. Masse hvitt og litt grønne planter. Liker godt bambusplanter, men det kan jeg vel ikke ha inne? Kunstig kanskje? Senest i dag var jeg og så på noe brunt treutskjæring til vegg dekor, og lette etter noe asiatisk preget. Og så liker jeg den enkle retro stilen, lette møbler, lyse tekstiler.

Noen forslag til hvor jeg kan lete og hva jeg bør se etter? 

Anonymkode: 2432a...a61

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg få en asiatisk stil uten å bruke buddhahode, marokkansk puff, ming vaser og mørke kinamøbler? Jeg er utrolig lei av møbler med rn rund sirkel midt på, tunge store ben, buddhahoder og bilder. Liker ikke rødt og blått heller når jeg tenker meg om. Er ikke glad i masse farger.

Jeg liker å ha det lyst og lunt. Nøytralt, litt skandinavisk og moderne ting som feks ananaskrukker og palmer. Masse hvitt og litt grønne planter. Liker godt bambusplanter, men det kan jeg vel ikke ha inne? Kunstig kanskje? Senest i dag var jeg og så på noe brunt treutskjæring til vegg dekor, og lette etter noe asiatisk preget. Og så liker jeg den enkle retro stilen, lette møbler, lyse tekstiler.

Noen forslag til hvor jeg kan lete og hva jeg bør se etter? 

*host*

Anonymkode: 131b7...1d8

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor må du ha asiatisk stil når det høres ut som du egentlig vil ha nordisk?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

*host*

Anonymkode: 131b7...1d8

Pirk pirk. Asiatiskafrikaan whateva

1 time siden, antbug skrev:

Hvorfor må du ha asiatisk stil når det høres ut som du egentlig vil ha nordisk?

Nei jeg vil ikke ha nordisk. Nordisk er lyse tresorter, hvitt, diamant greier, rosa og pastell, gull, grått grått grått. Plakater med stupide tekster og elendig "kunst". Dritkjedelig stil.

Jeg liker hvitt, mørkt tre, asiatiske elementer, men ikke typisk glorete kinesiske ting, eller masker og trefigurer. Jeg har hatt buddha, men er skikkelig lei. Er ikke tiltrukket av rismatter på gulv, puter på gulv, eller marokkanske greier. Ei heller rødt og gull.

Skrevet

Nå er ikke marokkanske greier spesielt asiatisk da, heller afrikansk.. 

Hvis du søker på japansk kunst på allposters kommer det opp mye fint. Bambus kan man ha inne tror jeg, palmer og andre grønne planter kan være en idé, så vel som orkideer og bonsaitrær.

Rene linjer, ikke for mye stæsj og duse grønnfarger kanskje? Skjenker i teak har ofte enkle, rene linjer. Bambus er et fint materiale, får både boller og møbler i bambus.

Enkel, fin keramikk, vaser og krukker. 

Nå er Asia en stor landsdel som favner utallige kulturer og stiler da, så det er umulig å si om du ønsker buddhist-følelse eller japansk-tempel følelse. Russland er også asiatisk, men det aner meg at det ikke er det du er ute etter. 

Anonymkode: 47c50...960

Gjest Bossa Nova
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg vil ikke ha nordisk. Nordisk er lyse tresorter, hvitt, diamant greier, rosa og pastell, gull, grått grått grått. Plakater med stupide tekster og elendig "kunst". Dritkjedelig stil.

Det er ikke nordisk stil, men NORSK. Danskene og svenskene har ikke så dårlig smak. Stilen i Finland og på Island vet jeg ikke noe om.

Du kan jo søke på "feng shui interior" på Pinterest f.eks, hvis du ønsker en ren stil med kinesiske elementer.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke marokkanske greier spesielt asiatisk da, heller afrikansk.. 

Hvis du søker på japansk kunst på allposters kommer det opp mye fint. Bambus kan man ha inne tror jeg, palmer og andre grønne planter kan være en idé, så vel som orkideer og bonsaitrær.

Rene linjer, ikke for mye stæsj og duse grønnfarger kanskje? Skjenker i teak har ofte enkle, rene linjer. Bambus er et fint materiale, får både boller og møbler i bambus.

Enkel, fin keramikk, vaser og krukker. 

Nå er Asia en stor landsdel som favner utallige kulturer og stiler da, så det er umulig å si om du ønsker buddhist-følelse eller japansk-tempel følelse. Russland er også asiatisk, men det aner meg at det ikke er det du er ute etter. 

Anonymkode: 47c50...960

Det er mer japansk jeg liker da. Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...