Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er propud virkelig sukkerfri? Står jo at den inneholder karamellisert sukkersirup. Høres ikke sukkerfritt ut😜

Anonymkode: 86d20...50f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke tilsatt raffinert sukker da. Greit alternativ til vanlig sjokoladepudding uansett som faktisk inneholder sukker, og som heller ikke har det store proteininnholdet. Elsker Propud, jeg :)  

• Liker 2
Skrevet

Laktosefrie melkeprodukter er naturlig søtere. 

Anonymkode: d17a1...dde

Skrevet

Jeg har bare prøvd vaniljevarianten, men den er så intenst søt at jeg må blande den 50/50 med rørte bringebær (uten sukker) for å få den ned. Jeg vurderte den egentlig som et alternativ til cottage cheese, som jeg har et lunkent forhold til, men jeg tror nok jeg foretrekker cottage cheese og mager vaniljekesam for mine behov.

Skrevet

Ja men hva er "karamellisert sukkersirup" hvis det ikke er sukker? 😜

Skrevet

Jeg ville droppa å kjøpe den uansett. Bortkastet penger. Spis et egg i stedet. 

Anonymkode: 91f22...07a

• Liker 1
Skrevet

Kjøper den ikke for å få protein, men som et substitutt for godis den sjeldne gangen den trangen melder seg. Men spurte ikke etter råd til hva jeg skal bruke penger på, men hva i alle dager er "karamellisert sukkersirup" hvis det ikke er sukker? 

Skrevet

Den er "uten tilsatt sukker", og med "sukker" menes i denne sammenhengen kun rørsukker (sukrose), siden den inneholder invertsukker og dekstrose (druesukker). Å kalle produktet "sukkerfritt" er å tøye begrepene enda lenger, men det ser det ut som det bare er bloggerne som tester puddingen som gjør, ikke produsent og forhandlere.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Pringle skrev:

Den er "uten tilsatt sukker", og med "sukker" menes i denne sammenhengen kun rørsukker (sukrose), siden den inneholder invertsukker og dekstrose (druesukker). Å kalle produktet "sukkerfritt" er å tøye begrepene enda lenger, men det ser det ut som det bare er bloggerne som tester puddingen som gjør, ikke produsent og forhandlere.

Det skjønte jeg ikke? Den er jo tilsatt sukker når sukker er på ingrediens-lista?

Skrevet

Hva er invert sukker?

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønte jeg ikke? Den er jo tilsatt sukker når sukker er på ingrediens-lista?

Du er ikke alene om å ikke skjønne. Men det er sånn "triksing" fungerer. Det man skriver er ikke helt usant, men ikke helt riktig, heller. Det gjøres ofte på matvarer, og andre varer, og tjenester også, forresten.

Skrevet

Ingen anelse. Vet at laktosereduserte produkter er naturlig søte, men mulig at det er søtet med andre greier. Ganske kalorifattig og proteinrikt da 😊 Også smaker det nam, så spises ofte som dessert her.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er invert sukker?

Det er spaltet rørsukker, som består av like deler glukose og fruktose. Det er hovedbestanddelen i honning.

Sugar, by any other name would taste as sweet. 

Skrevet
31 minutter siden, Honesty skrev:

Det er spaltet rørsukker, som består av like deler glukose og fruktose. Det er hovedbestanddelen i honning.

Sugar, by any other name would taste as sweet. 

Men det er jo ikke naturlig forekomst av sukker. Så da skjønner jeg ikke innholdsfortegnelsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...