AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Hei. Jeg har nylig kjøpt en Skoda fabia stasjonsvogn 2001 mod. Når jeg hentet bilen så mente selgeren at det var en egen lyd på Skoda motorer. Stemmer dette? Dette er en bensin bil og det høres ut som dieseltikking. Jeg kjøpte bilen i bruktbilsjappe. Det står i kontrakten at det er reklamasjonsrett. Bilen har gått 83.000km. Kan det være en ventil tikking? Merkeverksted mente at det ikke er farligå kjøre sånn. Er det noen som har peiling på hva dette kan være for noe? Anonymkode: 57e08...fc2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Mener skoda motorer finner du også i vw kanskje også audi. Skal ikke være noe tikking i en bensinmotor som høres ut som diesel. Stikk innom et annet verksted og få de til og sjekke det ut Anonymkode: d0aa3...4b0
ajarRun Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Alle biler eldre enn 2004 er farlige å kjøre. For passasjerene, ikke nødvendigvis for bilen.
ferdig Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Hva er mye tikking? og hva er høy tikking? ikke uvanelig at det er feil på motorer selv om de hat gått lite, veit eksempelvis mange volvo v40 sleit med ulyd i vvt hjulet allerede på 60000. noen merchedeser sleit med at registerkjeden slakket seg og bråkte mye på 60-80000. Ta bilen inn til naf test, kåster deg litt men da får du svar og kan eventuelt slenge en naftest i tryne på selgeren og kansje heve kjøpet om det er en stor feil. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Tusen takk for alle svar :-). Jeg har vært innom 4 verksteder. Og alle tror enten det er kjede eller ventil av noe slag. Tikkingen er middels høy. Jeg skal ha den på NAF test i morgen 😊. Ha en fin dag alle sammen! 😊 Anonymkode: 57e08...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 Nei men da trenger du vel ikke enda et verksted? Må jo bestemme deg for om du skal fikse det eller ikke. Anonymkode: 16345...8db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå