Sassy Skrevet 7. desember 2004 #2 Skrevet 7. desember 2004 kunne ikke sagt meg mer enig! dette må da være mat for psykologer. i mange år framover.
Suzy Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2004 Vet du jeg blir dirkete redd jeg når jeg tenker på at slike mennesker går løs over hele verden... det er jo ikke bare denne karen som er sånn. Men psykologmat leeeenge ja - han er jo fullstendig feilfri i egne øyne så det kan ta litt tid før de får hull på'nn vil jeg tro...
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #4 Skrevet 7. desember 2004 Men psykologmat leeeenge ja - han er jo fullstendig feilfri i egne øyne så det kan ta litt tid før de får hull på'nn vil jeg tro... Det er det som er så skremmende :o - jeg er farlig redd han tror på det selv- at han er uskyldig og at alle bevis har blitt plantet
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #5 Skrevet 7. desember 2004 Jeg synes fryktelig synd på barna hans. Men han har litt av en familie da. Jeg så et intervju med søstra og broren hans. Og de sa ingenting om skylddspørsmålet. Bare at han hadde vært lillebropren deres i førti år og at han skulle fortsette med det resten av livet. Det synes jeg er flott. At de ikke slår hånda av ham, selv om han har gjort noe fryktelig galt.
Suzy Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2004 Det er det som er så skremmende :o - jeg er farlig redd han tror på det selv- at han er uskyldig og at alle bevis har blitt plantet Det er jeg sikker på at han tror. Madley - enig med deg om at det er bra han fremdeles har familie som ikke vil slå hånda av ham. De forstår sikkert at han er syk og at det er derfor det har blitt så galt.
Marpessa Skrevet 7. desember 2004 #7 Skrevet 7. desember 2004 Han lider ifølge sakkyndige av dyssosial og paranoid personlighetsforstyrrelse, og at tilstanden grenser til kverulant-paranoia. Høres ikke god ut, nei...!! :o
LilleBille Skrevet 7. desember 2004 #8 Skrevet 7. desember 2004 .. og det virket heldigvis som om familiene på begge sider samarbeider godt for på best mulig måte ta vare på barna.
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #9 Skrevet 7. desember 2004 Og det synes jeg faktisk er det aller viktigste i denne saken. Det er to små gutter som har mistet både mamma og pappa. Pappa har drept mamma...Grusomt
Suzy Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #10 Skrevet 7. desember 2004 .. og det virket heldigvis som om familiene på begge sider samarbeider godt for på best mulig måte ta vare på barna. Det er jo veldig bra!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. desember 2004 #11 Skrevet 7. desember 2004 Tror ikke det er en typisk reaksjon fra en uskyldig dømt...
Gjest *Fiona* Skrevet 7. desember 2004 #12 Skrevet 7. desember 2004 Jeg satt og hørte på nyhetene rett etter barnetimen, og hørte han FIKK strengeste straffen. Jeg kjente tårene komme, denen saken har truffet meg rett i hjertte. Hadde mistet ALL tro på systemet i Norge hvis han IKKE hadde fått denne dommen. Men idioten anker jo - så det er ikke over enda... Det er sånne ting som skaper foreninger som Ottar iallfall... Helvetes syking, jeg blir så sinna. Og jeg driter i hva familien hans måtte mene om saken, det er noe som heter ansvar for egne handlinger. Han er vel ikke "syk" - det er forskjell på personlighetsforstyrrelser og sykdom ift for eksempel om man regnes tilregnelig i gjerningsøyeblikket. Han ble regnet tilregnelig, takk og pris, ellers hadde han kunnet fortsette. Men ikke god i hodet, det er klart. Dette er en rå seier for alle som har vært og er utsatt for sånne, jeg håper inderlig flere kvinner reiser seg og søker hjelp hvis de har en liknende situasjon, for å unngå at konsekvensene blir så ekstreme. At de KREVER at systemet skal funke. Tenk at de kunne risikert å MÅTTE dele barna 50-50 i dette nye systemet, for "rettferdighet" for pappaens skyld - det er jo helt i tiden nå. De ungene vil måtte leve med konsekvensene av dette resten av livet. Og han slipper vel gjerne ut igjen før det har gått 21 år... Håper barna får støtten de trenger for å bli hele mennesker, så langt det er mulig.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. desember 2004 #13 Skrevet 7. desember 2004 Du er så lavmål i innleggene dine at det noen ganger gjør vondt, Fiona. Hvorfor drar du likestilling, Ottar og feminisme inn i dette her? Du hadde vel syntes det var "på sin plass" om kvinnen hadde gjort det samme mot mannen.
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #14 Skrevet 7. desember 2004 Tenk at de kunne risikert å MÅTTE dele barna 50-50 i dette nye systemet, for "rettferdighet" for pappaens skyld - det er jo helt i tiden nå. Og ikke minst, tenk på alle de pedofile mennene der ute. Tror vi må få i gang et forbud mot fedre, jeg. Det og hysteriske mødre. Tror ikke de kan være bra for barna heller. Egentlig tror jeg ingen er skikket til det. Alle er potensielle galinger. Tror vi alle bør puttes inn. Trodde ikke du ville klare å overgå deg selv, men det gjør du stadig vekk
Suzy Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #15 Skrevet 7. desember 2004 Tilbøyelig til å være litt enig med Snake nå.. dette ble vel litt på siden *Fiona*? Jeg er enig i at alle som lever med, eller plages av psykopater har rett på hjelp og bør søke hjelp, men Ottar har vel ikke så mye med dette å gjøre. Jeg har full forståelse av at man føler både avmakt og sinne når man ser at slike mennesker får lov til å gjøre skade, men å som en konsekvens av det og si at mentale lidelser ikke er noen sykdom er likevel å gå for langt. Fyren blir faktisk sperret inne og tar på den måten ansvar for sine handlinger, men han er like fullt en syk mann og det å være i familie med et smenneske som har utført amoralske handlinger er ilel nok om man ikke skal stemple hele familien som "jævler" i samme slengen! Skjerpings *Fi*
Gjest *Fiona* Skrevet 7. desember 2004 #16 Skrevet 7. desember 2004 He-he, jeg ser hva dere leste i innlegget mitt. Var ikke tydelig nok på det jeg skulle frem til - jeg mente IKKE at alle menn burde gjelles eller noe liknende. Den provoserte tonen skyldes akkurat den saken, som jeg sa har den av en eller annen grunn gått skikkelig inn på meg. Det skjer jo slikt hele tiden, men den ahr altså satt seg i systemet. Ottar kommentaren var faktisk ment motsatt - at slike saker, slem mann, snill kvinne, er yndlingsfôr for superfeminister, og det blir litt feil det også; all den tid de fleste menn ikke akkurat går rundt og holder på som han her. Men jeg ser at jeg ikke spesifiserte kommentaren noe særlig, den var takknemlig mål sånn sett for kritikk For øvrig har jeg ikke stemplet hans familie som jævler, så den kommentaren skjønte jeg ikke. Han må uansett vekk fra samfunnet med det hodet han åpenbart har, uansett hvor mye "lillebror" han har vært for dem. Hvorfor drar du likestilling, Ottar og feminisme inn i dette her? Det har jeg vel forklart. Det var ikke poenget med det jeg sa, men ser som sagt at det ikke akkurat ble tydelig. Hender jeg tenker fortere enn jeg skriver, så faller resten ut :-? Du hadde vel syntes det var "på sin plass" om kvinnen hadde gjort det samme mot mannen. Ja selvsagt... øye for øye er en konstruktiv løsning (lar den stå, det sier seg selv...) Mht delingen tenkte jeg at hun faktisk har kjempet i ganske mange år for å komme seg ut av situasjonen, anmeldelser er blitt henlagt osv. Det HENDER faktisk da at "rettigheter" ikke alltid er i barnas favør. Det hender derfor jeg tenker at uansett hvilken vei, om det hadde vært kvinnen som var syk også selvsagt, at så lenge systemet ikke SER slike ting og følger opp, så vil det kunne skje urett i den grad som er skjedd her. Det er skremmende. Dette gjelder SELVSAGT ikke alle. Regnet ikke med det var nødvendig å stave DET, det er jo innlysende at ikke alle ting gjelder for alle. Trodde jeg da. Jeg mener, regner dere seriøst med at hvis jeg uttaler meg generelt i forbindelse med en sak eller et tema, så mener jeg DET hele tiden, for alle, uten nyanseringer...? Jøsses. Da er det ikke rart det skjer misforståelser iallfall :-?
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #17 Skrevet 7. desember 2004 Dette gjelder SELVSAGT ikke alle. Regnet ikke med det var nødvendig å stave DET, det er jo innlysende at ikke alle ting gjelder for alle. Trodde jeg da. Med din historie her inne, så er det ikke rart at folk tenker i de baner. Du vil kanskje ikke ta skade av å lese gjennom innlegg en gang eller to før du poster dem, og kanskje ikke poste dem i affekt. For du framstår som ganske så generaliserende.
Gjest *Fiona* Skrevet 7. desember 2004 #18 Skrevet 7. desember 2004 Mener du at et debattforum skal inneholde utelukkende vel gjennomtenkte, reflekterte innlegg? Da føler jeg kanskje du har en høne å plukke med flere enn meg her inne :o For øvrig ser jeg at et skrevet innlegg funker helt annerledes enn om jeg skulle ha pratet med noen IRL. Jeg har ikke problemer med å være verken nyansert, saklig eller noe annet ellers, så det er mulig det skriftlige for min ikke formidler ting bra nok i alle tilfeller. Bra jeg vet hva jeg mener selv :-) For øvrig er vel neppe ordet "generalisering" og betydningen av det, det verste som kan skje - hvis jeg skal skrive i detalj for å sikre null misforståelser, for å ha "ryggen fri", så ville det blitt bra lange detaljerte innlegg som ganske fort ville bli helt uhensiktsmessige i mange sammenhenger. Tar det selvsagt på egen kappe at det oppfattes som "i affekt". Registrerer at du mener det, men ser ikke helt hvordan jeg er verre enn opptil flere andre her, uten at jeg vil navngi - fordi jeg synes folk må stort sett få skrive som det passer dem i et åpent forum. Du kunne selvsagt sendt meg en PM, men du er jo ikke registrert SELV, så det utgår... For øvrig velger du vel også å lese mine innlegg med litt kritiske briller, siden du åpenbart mener at min "historie" er helt ensidig. Jeg vet selv at den ikke er det, men du finner helt sikkert ymse enkeltinnlegg med samme tone. Det du ikke finner, men det kan jo ikke du vite, er innlegg hvor jeg enten ikke har logget meg inn eller bruker et annet nick. Du kan mene hva du vil om *Fiona* sine innlegg, det er du i din fulle rett til selvfølgelig. Men det er vel grenser for hvor hensiktsmessig det er å bruke energi på det i denne settingen.
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #19 Skrevet 7. desember 2004 Tenk at de kunne risikert å MÅTTE dele barna 50-50 i dette nye systemet, for "rettferdighet" for pappaens skyld - det er jo helt i tiden nå. Du henviser konsekvent til menn på en negativ måte. Det er lett å misforstå deg, for å si det slik.
Gjest *Fiona* Skrevet 7. desember 2004 #20 Skrevet 7. desember 2004 Det utsagnet du har hengt deg opp i der var relatert til at jeg har sett tilfeller der det er veldig viktig å beholde fars "retigheter", der far selv har ødelagt enhver mulighet til å ha et normalt forhold til barna. I slike forhold blir det skummelt å prioritere en fars rettigheter når det vitterlig er barnas rettigheter som bør være viktigst. Det ville vært en generalisering å si det gjaldt alle. Det har jeg ikke sagt. I de tilfellene der du mener jeg konsekvent er negativ til menn; vel, dette er et kvinneforum med en relativt stor andel "kvinneproblemer", eller i hvert fall problemstillinger vinklet fra kvinner. Det virker helt sikkert sånn. Hadde hovedvekten av innlegg her handlet om kvinner som var ustabile osv ville det vært naturlig å svare på det også. Noe med hvor man er hen, det. Hadde jeg vært på et manneforum ville problemstillingene og responsen vært tilsvarende DET i stedet. Men deg om det; jeg skjønner at du har bestemt deg for hva du synes og det er helt greit for meg. Jeg vet som sagt hva jeg står for selv, så jeg har litt problemer med å ta meg veldig nær av det. Men det var sikkert ikke hensikten heller. Man kan ikke treffe alle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå