AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Her er flere tråder med spørsmål om vi sender barn i barnehagen med klær som ikke er nyvasket, barn med tisselukt med mer. Dere som ikke er så nøye på barnas utseende, går dere selv på jobb i flekkete klær? Klær som lukter svette, gammel urin og gjerne mensblod når det er den tiden i måneden? Jeg er klar over at noen ikke er så nøye med egen hygiene og eget klesstell. Men hvorfor skal barna gå i flekkete klær og se sjuskete ute når de går i barnehagen eller på skolen? Jeg anser barn i barnehagen med ugredd hår, flekkete klær og med ekkel lukt som barn av foreldre jeg lurer på hvordan de har det hjemme og hvorfor de ikke er mer nøye med barnas utseende. Hos oss leverer pappa tidlig på morgenen, og jeg henter ved 14 tiden. Dermer er de fleste barna enda ikke hentet. Da er det lett å se forskjell på de barna som hadde rene klær på morgenen og de som ikke en gang har fått håret gredd før de gikk i barnehagen. Noen ser direkte "ekle" ut. Anonymkode: 3156f...c2d 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Helt enig med trådstarter (TS)! Noen barn kommer til barnehagen med ugredd/møkkete hår...og lukter vondt. Kanskje far ikke dusjer/vasker barnas underliv med fuktig klut/ikke passer på? Far har gjerne i slike tilfeller en psykiatrisk diagnose. Kommer barn med lukt i klærne og ikke-vasket hår bør Barnevernet besøke far og sjekke hans omsorgsevne. Jeg antar faktisk her at sånt er det kun fedre - som har omsorg for barn (skilt) som presterer. Så flaut for barna det gjelder...de andre barna i barnehagen vil ikke leke med barn som er uflidd/ustelt/lukter...😡 Anonymkode: 85131...fc8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig med trådstarter (TS)! Noen barn kommer til barnehagen med ugredd/møkkete hår...og lukter vondt. Kanskje far ikke dusjer/vasker barnas underliv med fuktig klut/ikke passer på? Far har gjerne i slike tilfeller en psykiatrisk diagnose. Kommer barn med lukt i klærne og ikke-vasket hår bør Barnevernet besøke far og sjekke hans omsorgsevne. Jeg antar faktisk her at sånt er det kun fedre - som har omsorg for barn (skilt) som presterer. Så flaut for barna det gjelder...de andre barna i barnehagen vil ikke leke med barn som er uflidd/ustelt/lukter...😡 Anonymkode: 85131...fc8 Hva mener du med å stemple fedre som ikke vasker barna som fedre med psykisk diagnose? Det er like gjerne mødre som ikke bryr seg, det ser ikke jeg, når jeg henter. Våre barn er gjerne de første i barnehagen om morgenen og dermed ser ikke pappa så mye til de andre barna. Min mann har ingen diagnose, og vi bor sammen. Han dusjer og kler barna før de går om morgenen. Anonymkode: 3156f...c2d 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig med trådstarter (TS)! Noen barn kommer til barnehagen med ugredd/møkkete hår...og lukter vondt. Kanskje far ikke dusjer/vasker barnas underliv med fuktig klut/ikke passer på? Far har gjerne i slike tilfeller en psykiatrisk diagnose. Kommer barn med lukt i klærne og ikke-vasket hår bør Barnevernet besøke far og sjekke hans omsorgsevne. Jeg antar faktisk her at sånt er det kun fedre - som har omsorg for barn (skilt) som presterer. Så flaut for barna det gjelder...de andre barna i barnehagen vil ikke leke med barn som er uflidd/ustelt/lukter...😡 Anonymkode: 85131...fc8 For noe tull. Min erfaring er at det ikke nødvendigvis er FAR som er den værste. Og de trenger heller ikke være skilt for at ungene skal komme relativt ustelt i bhg. Generelt sett syns jeg foreldre er ganske flinke med hygienen til barna sine. Jeg mener ikke at unger skal være "oppdressa" og lukte parfyme. Men helt vanlig kledd, rent hår og pusset tennene er vanlig hygiene for meg. Utrolig mange barn har direkte vond ånde om morgenen så det er tydelig at det pusses mest om kvelden i mange hjem... Men jeg har etter 15 år i bhg til gode å oppleve at barn lukter så ille at de andre ikke vil leke med dem... hvilke barnehager har du vært i der du har opplevd dette, og bare ved å hente egne(?) barn? Høres meget merkelig ut....! Anonymkode: 93206...ceb 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 Hvis et barn lukter urin over tid må alarmen gå med bekymringsmelding. Gjerne anonym. Uakseptabelt av foresatte.. Rus og psykiatri ? Anonymkode: 9b660...2c6 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Dersom du ikke leverer, men henter, så vet du vel ikke om barna kom med rene klær på morgenen? Jeg leverer min toåring gullende ren jeg hver morgen, men med lek, mat og herjing er han sjelden like ren når jeg henter han. Da kan det fort være noen matflekker fra spisepausen eller stivnet snørr under nesa. Kanskje lukter han til og med skikkelig makrell i tomat! Betyr det at du antar han ble levert slik på morgenen? Anonymkode: 9011d...934 12
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke leverer, men henter, så vet du vel ikke om barna kom med rene klær på morgenen? Jeg leverer min toåring gullende ren jeg hver morgen, men med lek, mat og herjing er han sjelden like ren når jeg henter han. Da kan det fort være noen matflekker fra spisepausen eller stivnet snørr under nesa. Kanskje lukter han til og med skikkelig makrell i tomat! Betyr det at du antar han ble levert slik på morgenen? Anonymkode: 9011d...934 Du ser lett hvem som har inntørkede matflekker av gammel karakter, og hvem som har nyere flekker. Noen har så mye floker i håret og er så generelt dårlig stelt at du ser det lang vei. Anonymkode: 3156f...c2d 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser lett hvem som har inntørkede matflekker av gammel karakter, og hvem som har nyere flekker. Noen har så mye floker i håret og er så generelt dårlig stelt at du ser det lang vei. Anonymkode: 3156f...c2d Høres ut som dere bor i et helt feil strøk. Du overlater altså dine velstelte barn hele dagen i en bhg som er full av ofre for omsorgssvikt eller i hvert fall ekle? Hva sier det om deg, da? Anonymkode: a2ad1...987 11
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 Jeg dusjer grundig barnet, har fine men praktiske klær på barnet. Ellers med håret så er det ikke mulig å gre håret mer enn absolutt nødvendig, da barnet er så hårsår og ikke engang ønsker å ha hestehale eller musefletter. Mange barn liker dette, men ikke alle. Skal man "pine" barnet på den måten så er man verre foreldre enn en som tar hensyn. Nå har vi klippet håret litt, men ønsker at barnet allikevel skal ha litt lengde på håret. Hadde jeg kunnet bestemme i en perfekt verden så hadde jeg jo kledd barnet i prinsessekjoler hver dag med 2-5 fine fletter. Men realitetene er rett og slett litt annerledes, og det har ingenting med at vi som foreldre ikke er flinke med barnet. Anonymkode: 35364...d99 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 Jeg passer ofte en liten gutt på to år som er meget aktiv, fysisk og energirik. Leverer han ren i barnehagen og henter han tidlig noen ganger. Han ser bare ikke ut etter seks timer i barnehagen... Så ikke døm barn eller foreldre fordi barna er flekkete, møkkete, slimete eller hva det måtte være. Anonymkode: d243c...183 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 Jeg bader barna en gang i uken og bruker flekkete (ikke møkkete) og slitt tøy i bhg Anonymkode: 14a3f...74d
Minlillesky Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke leverer, men henter, så vet du vel ikke om barna kom med rene klær på morgenen? Jeg leverer min toåring gullende ren jeg hver morgen, men med lek, mat og herjing er han sjelden like ren når jeg henter han. Da kan det fort være noen matflekker fra spisepausen eller stivnet snørr under nesa. Kanskje lukter han til og med skikkelig makrell i tomat! Betyr det at du antar han ble levert slik på morgenen? Anonymkode: 9011d...934 Hahaha. Jeg er alene med barnet. Og henter/leverer som regel selv. Alle barna er rene, stelte og fine på morgenkvisten. Men når jeg henter barnet på ettermiddagen, særlig på sommeren, ser det ut som de har rulla seg i gjørme. Haha Men da er de jo ute fra 12.00 til 16.30 omtrent pga sommerværet. Ellers på året er barnehagen flinke til å skifte klær på barna som trenger det. Men det er ikke til å unngå at barna har maling flekker, saus osv på klærne sine av og til, som ikke blir skiftet. Fordi det er så lite av det på klærne. Men det er uansett ikke til å unngå bustete hår til alle kanter uansett tid på året Det betyr bare at barna har hatt det morro. Håret til alle kanter, klærne på snei = lykkelige barn som har hatt det veldig morro iløpet av dagen 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 Floker må du lengre inn i barnehagen med. Jeg har et krøllete troll, og jeg vasker, grer, settet pent i spenner og strikk. Men tidvis ser ungen fortsatt trollete ut to sekunder etter hårfiks. Etter sju timer i barnehagen med fem forskjellige som har rettet på spenner og hestehale, så ser ungen ofte ut som før-reklamen for en balsam som kurerer floker. Men mange floker betyr jo uttalt hår, såklart. Jeg klarer ikke se forskjell på makrell i tomat-flekk fra i går eller i morges heller. Jeg trenger briller. Og ts bør søke jobb som åstedsgransker hos politiet. Anonymkode: 45d5e...d5b 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 Du kan ikke vite om en flekk er gammel eller ny! Og kanskje det er satt på skiftetøy som har flekker? Men som er rene.. Det kan du faktisk ikke vite, TS. Du er ekstremt dømmende. Anonymkode: e1a10...ee1 4
Gjest Blondie65 Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 Kjære dere, nå må dere rulle inn. TS snakker om barn som lukter urin OG har ustelt hår OG har flekkete / ustelte / hullete / klær når de blir LEVERT. At du satte søte klemmer i håret på din nydusjede prinsesse da dagen startet medfører ikke at barnet lukter urin kl 16. JA, det er et klart signal om omsorgssvikt dersom barnet blir levert i barnehagen fullstendig ustelt dag etter dag. Hvis jeg hadde observert noe slikt ville jeg først av alt kontaktet barnehagepersonalet for å høre om de hadde oversikt over saken eller allerede meldt det. Deretter hadde jeg meldt saken selv.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #16 Skrevet 29. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg dusjer grundig barnet, har fine men praktiske klær på barnet. Ellers med håret så er det ikke mulig å gre håret mer enn absolutt nødvendig, da barnet er så hårsår og ikke engang ønsker å ha hestehale eller musefletter. Mange barn liker dette, men ikke alle. Skal man "pine" barnet på den måten så er man verre foreldre enn en som tar hensyn. Nå har vi klippet håret litt, men ønsker at barnet allikevel skal ha litt lengde på håret. Hadde jeg kunnet bestemme i en perfekt verden så hadde jeg jo kledd barnet i prinsessekjoler hver dag med 2-5 fine fletter. Men realitetene er rett og slett litt annerledes, og det har ingenting med at vi som foreldre ikke er flinke med barnet. Anonymkode: 35364...d99 Min er så hårsår at det er barnemishandlingn å ta ut flokene. Hun får så lett floker, har prøvd flokespray, antitanglebørste, balsam osv... Så det som har hjulpet her er å klippe håret til rett under skuldrene og vaske håret 2 ganger i uka og bruke balsam. Anonymkode: 57755...bc9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #17 Skrevet 29. januar 2017 3 minutter siden, Blondie65 skrev: Kjære dere, nå må dere rulle inn. TS snakker om barn som lukter urin OG har ustelt hår OG har flekkete / ustelte / hullete / klær når de blir LEVERT. At du satte søte klemmer i håret på din nydusjede prinsesse da dagen startet medfører ikke at barnet lukter urin kl 16. JA, det er et klart signal om omsorgssvikt dersom barnet blir levert i barnehagen fullstendig ustelt dag etter dag. Hvis jeg hadde observert noe slikt ville jeg først av alt kontaktet barnehagepersonalet for å høre om de hadde oversikt over saken eller allerede meldt det. Deretter hadde jeg meldt saken selv. Hun kan ikke vite det når hun kun henter barna. Hun vet ikke hvordan barna blir levert. Anonymkode: e1a10...ee1 3
Gjest Blondie65 Skrevet 29. januar 2017 #18 Skrevet 29. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun kan ikke vite det når hun kun henter barna. Hun vet ikke hvordan barna blir levert. Anonymkode: e1a10...ee1 Mener du at det er naturlig at unger stinker piss hver dag? Mener du at det er naturlig at det alltid er de samme ungene som stinker piss og har klær som er hullete? Tror du ikke far og mor snakker sammen? Hvorfor føler hele gjengen her for å forsvare at barna blir skitne i løpet av dagen? Alle skjønner det. Alle burde også skjønne at det er forskjell på dette og at den samme ungen ser like "harvet" ut hver eneste dag.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #19 Skrevet 29. januar 2017 5 minutter siden, Blondie65 skrev: Kjære dere, nå må dere rulle inn. TS snakker om barn som lukter urin OG har ustelt hår OG har flekkete / ustelte / hullete / klær når de blir LEVERT. At du satte søte klemmer i håret på din nydusjede prinsesse da dagen startet medfører ikke at barnet lukter urin kl 16. JA, det er et klart signal om omsorgssvikt dersom barnet blir levert i barnehagen fullstendig ustelt dag etter dag. Hvis jeg hadde observert noe slikt ville jeg først av alt kontaktet barnehagepersonalet for å høre om de hadde oversikt over saken eller allerede meldt det. Deretter hadde jeg meldt saken selv. Du er klar over at vi i bhg ikke kan fortelle deg om vi har meldt inn saker til barnevernet? Da bryter vi taushetsplikten:) Men jeg lover deg at om du har reagert i løpet av de 5 min du henter/leverer har vi også reagert lenge før:) Vi skal i hvertfall ha gjort det! Anonymkode: bf805...0e7 3
Gjest Blondie65 Skrevet 29. januar 2017 #20 Skrevet 29. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er klar over at vi i bhg ikke kan fortelle deg om vi har meldt inn saker til barnevernet? Da bryter vi taushetsplikten:) Men jeg lover deg at om du har reagert i løpet av de 5 min du henter/leverer har vi også reagert lenge før:) Vi skal i hvertfall ha gjort det! Anonymkode: bf805...0e7 Det er det jeg håper. Selvsagt kan dere ikke si noe konkret nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå