Gjest The girl next door Skrevet 28. januar 2017 #1 Del Skrevet 28. januar 2017 Hei, Er det noen av dere som har vært og/eller er pårørende til noen med spilleavhengighet som jeg kunne spurd om råd? Gjerne på PM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Del Skrevet 28. januar 2017 Hvilken type spillavhengighet tenker du på? Pengespill eller bare vanlige spill? Min bror var avhengig av dataspill. Anonymkode: cd6e3...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The girl next door Skrevet 28. januar 2017 #3 Del Skrevet 28. januar 2017 Spilleautomater. Men det er sikkert en del fellestrekk ved å være pårørende. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Ingenting av det jeg sier når frem. Og han er virkelig på vei utfor nå. Er så usikker på om jeg skal fortelle det til familien hans eller ikke. Vanskelig å være den eneste som vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The girl next door Skrevet 28. januar 2017 #4 Del Skrevet 28. januar 2017 Kan sikkert stille spørsmålet til alle som har vært pårørende uansett avhengighet, spill, rus osv. Skjønner at de må ville det selv for å oppsøke hjelp. Men kan jo ikke sitte å se på at han går til grunne. Det påvirker jo meg og mitt liv også. Og ja har vært inne på tanken mange ganger å gjøre det slutt og flytte. Men er jo glad i han også, og vil jo hjelpe han på et vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Del Skrevet 28. januar 2017 Jeg jobber på tilbydersiden av spill, og ser mye av dette på jobben min. Og det jeg ser er at de som er problemspillere ofte har veldig sammensatte problemer, de har ofte andre avhengigheter også, psykiske problemer, vanskelige livssituasjoner. Spill er en like reell avhengighet som rusmidler, og kanskje farligere, fordi det bare er lommeboka som bremser, og ikke kroppen, og det er heller ikke ulovlig. Og spillerne er flinke til å lure og manipulere til seg penger. Jeg har hørt så mange historier, at jeg hadde aldri turt å dele økonomi eller postkasse med en problemspiller. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men du risikerer å ødelegge hele din økonomiske fremtid. Så tenker jeg at det må være vanskelig med alle disse løgnene, jeg hører daglig menn og kvinner som tar mobilen og lyver for partneren sin, "nei jeg møtte en kompis og nå sitter vi på kafe, jeg kommer hjem snart" eller så har de med seg en pose dagligvarer fordi de sa at de bare skulle på butikken, og da må de i hvert fall ha med noen matvarer hjem, når vi kaster dem ut ved midnatt. Det er få som slutter. De fleste finner seg bare et annet spillmedie, som er lettere å skjule, de går over på nett feks. De har også høy innsikt i sitt eget problem, de vet at de har et problem, men siden de også har veldig lav selvtillit aksepterer de bare at så dumme er de faktisk, at de spiller vekk alt de eier og har. Husk at pårørende også kan ringe hjelpelinjen: https://hjelpelinjen.no/parorende/ Anonymkode: 2556e...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Del Skrevet 29. januar 2017 Pårørende? Dramatisk ord for noe sånt synes nå jeg. Men ja, jeg har vært sammen med en avhengig noe som gikk utover økonomien. Men jeg ville ikke kalt meg pårørende uansett. Det ordet forbinder jeg med mere alvorlige ting enn avhengighet. Anonymkode: 5a880...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Del Skrevet 29. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pårørende? Dramatisk ord for noe sånt synes nå jeg. Men ja, jeg har vært sammen med en avhengig noe som gikk utover økonomien. Men jeg ville ikke kalt meg pårørende uansett. Det ordet forbinder jeg med mere alvorlige ting enn avhengighet. Anonymkode: 5a880...43c Avhengighet kan være jævla alvorlig det og faktisk. Anonymkode: 86643...349 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå