Gå til innhold

Spørsmål til dere single..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere å ha venner og bekjente som har barn og kjærester? Jeg takler det ekstremt dårlig. Har kuttet kontakten med alle venninner som ikke er single. Og sletter folk på face om de får seg kjæreste. Føler meg bare så stygg og mislykket siden ingen vil ha meg og jeg kommer til å dø alene. Har jo masse single venner heldigvis men det er ikke det samme som en samboer. Jeg har til og med kutta ut kontakten med min far og bror fordi de ikke lenger er single. Begge er nyforelsket og jeg takler det ikke. 

Anonymkode: 41bdd...014

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det har gått så langt at du har kuttet ut din egen familie fordi de har fått seg kjæreste så må du kontakte psykolog.:klem:

• Liker 5
Skrevet

Livet består av mer enn partner og barn. Få deg ditt eget liv å slutt å vær så avhengig av andre. Føler det selv heller motsatt, priser meg lykkelig for alt slitet og dramaet jeg sparer meg. Jeg er fri til å gjøre akkurat hva jeg vil.

Dessuten gjør du deg selv en bjørnetjeneste med å kutte kontakten med folk bare fordi de finner seg kjæreste, snart er du helt alene å det er vel ikke akkurat din intensjon? Søk hjelp.

Skrevet

Har absolutt ikke noe imot noen som har ting jeg ønsker meg men ikke har.  Jeg er da ikke smålig.  Jeg foreslår at du oppsøker profesjonell hjelp siden dette påvirker deg så mye. 

Skrevet

Jeg har gått til 7 psykologer men ingen kan hjelpe meg med dette ser det ut til.. Helt siden jeg var barn har jeg slitt med misunnelse når venninner på skolen fikk seg kjæreste. Jeg ble jo aldri valgt og det blir jeg fortsatt ikke. Er bare så dårlig gjort at menn kan gå og fikse seg dame med en gang mens vi damer må vente på å bli valgt :( Er derfor jeg er sur på min far og bror. De har kjærester hele tiden. 

Og parmiddager, fester etc er et mareritt. "Hvorfor er du singel" og andre kleine spørsmål. Blir kalt crazy cat lady på jobb og jeg gråter mye pga det.. 

Gjest Superbruker7
Skrevet (endret)

Hvor mange menn tror du ønsker seg en kjæreste som har kuttet ut sin egen bror og far fordi de har fått seg kjærester?

Det er jo ikke rart du er singel når du oppfører deg sånn. 

Endret av Superbruker7
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått til 7 psykologer men ingen kan hjelpe meg med dette ser det ut til.. Helt siden jeg var barn har jeg slitt med misunnelse når venninner på skolen fikk seg kjæreste. Jeg ble jo aldri valgt og det blir jeg fortsatt ikke. Er bare så dårlig gjort at menn kan gå og fikse seg dame med en gang mens vi damer må vente på å bli valgt :( Er derfor jeg er sur på min far og bror. De har kjærester hele tiden. 

Og parmiddager, fester etc er et mareritt. "Hvorfor er du singel" og andre kleine spørsmål. Blir kalt crazy cat lady på jobb og jeg gråter mye pga det.. 

Yep, slik det funker.:nordvesta:

Lag deg en liste over ting du har lyst til å oppnå i livet. Få deg en hobby hvis du ikke har det. Still som frivillig i ideelle organisasjoner etc. Lær deg å trives i eget selskap. Å tro at å få seg kjæreste plutselig er nøkkelen til å gjøre tilværelsen meningsfull er en oppskrift på katastrofe og hjelper i hvert fall ikke til å tiltrekke seg oppegående mennesker.

Endret av Helvegen
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke klarer omgås folk som har fått seg partner og er lykkelige, så bør du ta en alvorsprat med deg selv. De aller fleste finner en kjæreste. Sånn er det bare. Og vi som ikke finner får ønske dem lykke til og takle singelheten etter beste evne. Det finnes faktisk en god del ting her i livet som er verre enn  å være singel. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å høre at du ikke får hjelp som fungerer.

Måtte utheve den ene setningen din her for den henger virkelig ikke på greip. Dette stemmer bare for de øvrige 10-20% av menn og er overhodet ikke representativt for den vanlige mannen i gata. Det fungerer rett og slett ikke sånn i dag. Det er svært få som finner seg partner ved å bare sitte å vente.

I og med at du går rundt å tenker og fokuserer såpass mye på finne deg kjæreste lyser det nok litt desperasjon fra deg og det har en tendens til å skremme vekk de fleste. 

Hadde du vært mann hadde du fått beskjed om å grow some fuckin' balls ;) Kom det ut av offerrollen idag og ta kontroll over livet ditt! Begynn med å ta kontakt igjen med folk du har kuttet ut, spesielt din familie ellers vil du angre senere.

Skrevet

Begynn baklengs. Begynn med å bygge opp livet ditt mot at du kan få barn. Alene. Det er ikke så enkelt at du blir lykkelig om du får deg en kjæreste, da kommer neste problem: det er veldig få bra menn..

Anonymkode: 80539...d33

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynn baklengs. Begynn med å bygge opp livet ditt mot at du kan få barn. Alene. Det er ikke så enkelt at du blir lykkelig om du får deg en kjæreste, da kommer neste problem: det er veldig få bra menn..

Anonymkode: 80539...d33

For all del drit i hva denne bitterfitta her sier. Med en slik innstilling er du hvertfall garantert å aldri finne deg en mann.

Endret av ytmnd
Skrevet

Jeg godter meg når jeg ser at andre har kjæreste, samboer eller ektefelle. Det skal jeg aldri ha igjen. Selv har jeg Stork-barn nr.2 på vei, så det kan hende mangel på barn hadde gått inn på meg senere i livet.

Anonymkode: c6ec5...823

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg godter meg når jeg ser at andre har kjæreste, samboer eller ektefelle. Det skal jeg aldri ha igjen. Selv har jeg Stork-barn nr.2 på vei, så det kan hende mangel på barn hadde gått inn på meg senere i livet.

Godter meg var feil ord. Jeg er glad jeg selv er singel i hvertfall 😊

Skrevet

Det høres helt merkelig ut at du ikke takler at andre får kjærester og barn. Jeg har aldri kuttet ut noen pga dette, det er ikke engang et tema.

Anonymkode: 2e9d6...90f

• Liker 1
Skrevet

Du virker veldig bitter. Som de andre over her sier; få orden på eget liv - finn ut hva som gjør deg lykkelig og gjør det. Egen lykke er ditt eget ansvar! Å legge så mye over på en eventuell partner er ikke bare urealistisk, men også urettferdig! 

Anonymkode: 60a44...fdb

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde vel neppe kuttet ut noen pga dette alene, men hvis barn og kjæreste hele tiden skal måtte dilte med "på kjøpet" kommer jeg nok til å redusere kontakten betydelig. Særlig barn er det ganske uaktuelt å ha noe med å gjøre for min del.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du virker veldig bitter. Som de andre over her sier; få orden på eget liv - finn ut hva som gjør deg lykkelig og gjør det. Egen lykke er ditt eget ansvar! Å legge så mye over på en eventuell partner er ikke bare urealistisk, men også urettferdig! 

Anonymkode: 60a44...fdb

Veldig enig i dette. Du må klare å være selvstendig og være fornøyd med deg selv og ditt eget liv. Nå har du sannsynligvis en litt desperat utstråling, og den vil endre seg når du blir mer glad i deg selv. 

Skrevet

Hva med å snakke om situasjonen med vedkommende som du selv kaller bestevenn(inne)? 

Denne personen kjenner deg mye bedre enn oss på KG, og kan forhåpentligvis gi ett, eller flere, gode råd? 

Føler du at det blir for kleint å snakke med bestevenn(innen) om tema, så tenk at alle i samfunnet trenger andre de kan forholde seg til. Det er dessverre ikke mulig å takle absolutt alt alene. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan takler dere å ha venner og bekjente som har barn og kjærester? Jeg takler det ekstremt dårlig. Har kuttet kontakten med alle venninner som ikke er single. Og sletter folk på face om de får seg kjæreste. Føler meg bare så stygg og mislykket siden ingen vil ha meg og jeg kommer til å dø alene. Har jo masse single venner heldigvis men det er ikke det samme som en samboer. Jeg har til og med kutta ut kontakten med min far og bror fordi de ikke lenger er single. Begge er nyforelsket og jeg takler det ikke. 

Jeg blir glad om en venn får seg kjæreste. Jeg forstår at dem vil tilbringe tid med kjæresten sin det er tross alt den viktigste personen i livet dems.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...