AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Pc'n begynner vel å bli noen år gammel, om det har noe å si, men jeg har sjekket nettverkskortet og det skal ikke trenge noen oppdatering. Greia er at jeg må restarte hele laptopen med jevne mellomrom, fordi internett bare faller ut. Det skjer helst hvis jeg streamer film eller musikk. Jeg har prøvd å restarte routeren, noe som fungerte i starten men som nå har sluttet å funke. Mobilen min klarer fint å koble til så da er det ikke routeren det er noe galt med heller. Når internett faller ut og jeg prøver å koble til med laptopen sier den bare at den ikke kan koble til nettverket, og når jeg restarter kobler den seg som vanlig til automatisk uten problemer. Noen som vet hva dette kan skyldes? Anonymkode: fec03...c23
Jacklost Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Kanskje har selve nettverkskortet begynt å feile? Evt. så kan det også være noe feil med ruteren? Har du mulighet til å be internettleverandøren sjekke det for deg? 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Som sagt så får jeg koblet til routeren med mobilen, så jeg tviler på at det er der problemet ligger. Nettverkskortet er også oppdatert så da må det isåfall være ren slitasje, og det er jo selvsagt mulig. 4 minutter siden, Jacklost skrev: Kanskje har selve nettverkskortet begynt å feile? Evt. så kan det også være noe feil med ruteren? Har du mulighet til å be internettleverandøren sjekke det for deg? Anonymkode: fec03...c23
Jacklost Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 Ja, det er litt vanskelig å vite hvor problemet ligger. Det mest sannsynlige er som du sier noe med pcen din. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 2 minutter siden, Jacklost skrev: Ja, det er litt vanskelig å vite hvor problemet ligger. Det mest sannsynlige er som du sier noe med pcen din. Flott, takk for den innsikten. Noen andre som har noen tips om hva jeg kan gjøre? Søkte litt rundt og så at noen hadde løst et lignende problem med en sånn: https://www.expert.no/data/nettverk-og-internett/nettverksadaptere/netgear-wirl-dual-band-usb-adapter/p-145673/?gclid=CjwKEAiAn7HEBRDHwNqitoWqsQcSJAADWmI22gaAS8OW_ahExd4UfBPQf89ftbHWlh6oucRKbCPuXRoCRbHw_wcB Men det er kanskje dumt å kjøpe en slik om jeg ikke vet sikkert at det vil hjelpe Anonymkode: fec03...c23
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Jacklost er alltid så hjelpsom Anonymkode: 1955b...60d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 Noen ganger kan det hjelpe å fikle med innstillinger, men da bør man helst skjønne hva de betyr. Hvis du skal kjøpe USB ville jeg prøvd å kjøpe samme merke som Wifi-ruteren. Anonymkode: 66c65...9a7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 Kom på at jeg ikke har det samme problemet når jeg skal koble til nettet på skolen, så da skjønner jeg egentlig enda mindre hva greia er. Tror jeg må finne en pc-kyndig til å se på det -.- TS Anonymkode: fec03...c23
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #9 Skrevet 28. januar 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom på at jeg ikke har det samme problemet når jeg skal koble til nettet på skolen, så da skjønner jeg egentlig enda mindre hva greia er. Tror jeg må finne en pc-kyndig til å se på det -.- Dataprodukter gjør nesten aldri de samme tingene på akkurat samme måte, og det er veldig vanlig at når f.eks. ruteren forventer en ting og nettverkskortet forventer noe litt annet så brekker det med akkurat den kombinasjonen mens andre virker fint. Det er gode sjanser for at det begynner å virke bedre uansett om du bytter ruteren eller nettverkskortet. Hvis du har en god ruter ville jeg likevel heller byttet nettverkskortet, for der bruker produsentene ofte billigste og dårligste variant. Anonymkode: 66c65...9a7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #10 Skrevet 1. februar 2017 Jeg har hatt noe av det samme, høyreklikk på wifi signalet og klikk på *troubleshoot problems* se om du kan finne noe der. Hvis ikke det funker så bare flusher jeg dns, det pleier som regel og funke. For og gjøre det klikker du på start, klikker på åpne ledetekst, så skriver du ipconfig /flushdns Anonymkode: 869b5...7bc
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #11 Skrevet 1. februar 2017 Jeg hadde det samme problemet da PC-en var ny. Fikk hjelp til å endre kanal (tror jeg) på Wifi-en, og har ikke hatt problemer etter det. Anonymkode: 25fc0...3e5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #12 Skrevet 3. februar 2017 Sjekket driverne? Anonymkode: d858b...dbb
vendeli Skrevet 3. februar 2017 #13 Skrevet 3. februar 2017 Har du sjekket om det funker å de- og reaktivere wifi på pc'en, eller sette den i flymodus så normalmodus igjen? Har har mye problemer med å koble til både wifi og bluetooth i det siste, men en av de overnevnte knepene funker som regel når den ikke vil koble seg opp. Ikke ideelt, men bedre enn å måtte restarte hele pc'en.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #14 Skrevet 3. februar 2017 Jeg hadde omtrent det samme problemet med min pc. Alt gikk tregt, og wifi datt ut hele tiden. Min pc var til og med helt ny. Men så fikk jeg lastet ned en bios oppdatering, og etter det funket alt som normalt. Hender at den fremdeles faller ut, men ikke på langt nær så ofte som før. Anonymkode: edb7b...0cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå