Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har tips til en god foundation for tørr hud? Jeg er veldig fornøyd med Bourjois Healthy Mix Serum, men den selges jo ikke i Norge og er litt stress å få tak i når jeg blir tom. Kjøper på nettet, men er ikke alltid jeg finner min farge. Bruker Light eller Dark Beige - alt etter hvor blek/brun jeg er. Jeg har gul undertone så det er viktig at foundationen også har det. Er helt greit fornøyd med Loreal Infallible 24H Stay Fresh (?) da de har farger med gul undertone, men den kan ikke måle seg med Bourjois.

Takk for svar :)

Anonymkode: 02184...118

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor god dekkevne trenger du?

Anonymkode: ba93b...afc

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor god dekkevne trenger du?

Anonymkode: ba93b...afc

Har litt urenheter rundt kjevepartiet som jeg gjerne vil dekke, men holder med medium dekkevne :)

Skrevet
2 timer siden, Boomonster skrev:

Denne ligner på Bourjois sin : 

http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Kosmetikk/Hud/Foundation/Lasting-Finish-Nude-Foundation.htm

Men den finnes bare i 2 farger da, den lyseste er ørlite grann for mørk for meg nå på vinteren, men jeg blander den med en lyserer. 

Kan den kjøpes i fysisk butikk i Norge? Takk for svar :)

Skrevet

Revlon Colorstay Normal/Dry Skin <3

Anonymkode: c91f9...37e

• Liker 2
Skrevet

NARS Pure Radiant Tinted Moisturizer er helt super for tørr hud med gul undertone. Tror dessverre ikke den selges i Norge, da. Jeg kjøpte min i England ... likevel den beste jeg har prøvd, holder seg fin hele dagen!

Anonymkode: 27af5...bd1

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det er ut med vanlige butikkmerker her, men jeg faller alltid tilbake på Maybelline Fit Me. Syns den gir bra med fukt, lite urenheter og har bra hold og dekkevne. Lett å finne en farge som passer også. Bruker "ordentlige" merker til vanlig, av både hudpleie og sminke, men syns faktisk den er veldig god. :)

Anonymkode: 2daeb...fbb

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan den kjøpes i fysisk butikk i Norge? Takk for svar :)

Nei, ikke nå lengre.  Lindex hadde Rimmel før, men de kutta det ut.  

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er ut med vanlige butikkmerker her, men jeg faller alltid tilbake på Maybelline Fit Me. Syns den gir bra med fukt, lite urenheter og har bra hold og dekkevne. Lett å finne en farge som passer også. Bruker "ordentlige" merker til vanlig, av både hudpleie og sminke, men syns faktisk den er veldig god. :)

Jeg syns det er veldig sleip og glinsende, men nettopp derfor passer den kanskje bra til tørr hud. 

Skrevet
6 timer siden, Boomonster skrev:

Jeg syns det er veldig sleip og glinsende, men nettopp derfor passer den kanskje bra til tørr hud. 

Ja, det er sant. Absolutt ikke den veste ikke klassen, men på panna og nesen må jeg bruke pudder eller ansiktspapir for ikke å bli blank. Til gjengeld syns jeg den ser den naturlig ut ift. dekkevne og sitter den bra der andre foundations pleier å flasse eller "klumpe" seg utover dagen pga. tørr hud. Er jo ganske billig så kanskje verdt et forsøk for de med lignende problemer. :)

Skrevet
På 29. januar 2017 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Det er vanlige butikkmerker jeg er ute etter :) Noe som er lett tilgjengelig liksom. Skal absolutt sjekke den ut :) Takk for svar!

Skrevet

Jeg liker Lancome Teint Miracle. Den er lett, men gir medium dekkevne. Jeg har tørr hud i pannen og på kinnene, men litt fetere rundt nesen og på haken. Den har nyanser både for nøytral og gul undertone, 

Jeg passer på å eksfoliere jevnlig, tilføre masse fukt (men ikke fett) med serum, nattkrem og masker. Sprayer ansiktet med Mac prep Prime Spray etter primer, påfører foundation med fuktet Beauty Blender og vips. :) Avslutter med litt transparent Mac pudder på nese og hake, og Sprayer bittelitt med Mac sprayen til slutt. Foundationen sitter hele dagen, også på den knusktørre pannen min. :) 

Anonymkode: dff17...bbf

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste tips er å legge et godt lag med fuktighetskrem som får trekke minst ti minutter før du legger foundation. Legg deretter en primer med litt tykkere kvalitet. Bland deretter en pump med fuktighetskrem (tynn/gele) sammen med en vanlig foundation. Blend inn et lag til med foundation dersom det blir for tynt på enkelte områder. 

Sett med settingpudder, tross tørr hud. Men bruk så en god settingspray som også er fuktighetsgivende, Kiehls Cactus Flower er min nye favoritt på vinterhud. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...