AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Del Skrevet 28. januar 2017 Jeg har nylig byttet mobilabonnement, har nå One Call. På mine sider kan en se detaljert forbruk av blant annet mobildata. Allerede første dagen hadde telefonen brukt 1 GB, og det stod at det var GPRS. Har nå slått av mobildata, bruker kun wifi hjemme. Men ser at det en gang per time i natt, og det nesten på klokkeslettet, er blitt brukt Internett og det står GPRS. Og mobildata har vært avslått og jeg har sovet. Noen som skjønner noe av dette? Anonymkode: 875f8...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Del Skrevet 28. januar 2017 Sjekk innstillinger om noen programmer har tillatelse til å bruke nett til oppdatering etc. Hvilken mobil gjelder det Anonymkode: 248ac...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Del Skrevet 28. januar 2017 Det er en iPhone 6. Har slått av bakgrunnsippdateringer, stedtjenester og flere apper som jeg ikke trenger å bruke med mobildata. Men hvordan kan det bli brukt mobildata når denne er slått av i innstillinger? Hilsen TS Anonymkode: 875f8...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Del Skrevet 28. januar 2017 Deaktivert GPRS, sjekk om "wifi hjelperen" er på Anonymkode: 248ac...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Del Skrevet 28. januar 2017 Wifi- hjelperen er slått av. Hvordan deaktiverer jeg GPRS? Anonymkode: 875f8...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Del Skrevet 28. januar 2017 http://www.dinside.no/guru/gprs-pa-iphone-trekker-det-penger Søkte litt på dette og fann denne. Ser ut som det er flere som har problemet. Men skjønner fortsatt ikke hvordan det kan bli brukt mobildata når jeg har slått av mobildata på telefonen. La ikke merke til dette når jeg hadde en annen operatør. (Chess) TS Anonymkode: 875f8...d91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorbus Skrevet 28. januar 2017 #7 Del Skrevet 28. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nylig byttet mobilabonnement, har nå One Call. På mine sider kan en se detaljert forbruk av blant annet mobildata. Allerede første dagen hadde telefonen brukt 1 GB, og det stod at det var GPRS. Har nå slått av mobildata, bruker kun wifi hjemme. Men ser at det en gang per time i natt, og det nesten på klokkeslettet, er blitt brukt Internett og det står GPRS. Og mobildata har vært avslått og jeg har sovet. Noen som skjønner noe av dette? Anonymkode: 875f8...d91 Jeg hadde akkurat samme problem med OneCall etter at jeg byttet telefon til iPhone 7. Klarte og bruke 3 gb på to uker. I likhet med deg brukte den mobildata hver time hele natta, når jeg sov og telefonen var koblet til wifi. Jeg kontaktet OneCalls kundesenter og fikk hjelp til å skru av wifi-hjelperen og litt andre triks. Når det ikke var mer å skru av, fikk jeg en gratis wifi-pakke. De fortalte meg at nye telefoner kunne bruke mye gb i oppstartsperioden...? Uansett, telefonen konket etter to uker. Lånte sønnen min sin helt nye Huawei, og da var det normal datatrafikk igjen. Og når jeg fikk tilbake iPhonen, så var også forbruket normalt, uten at jeg skrudde av noen ting. Kan ikke hjelpe deg, men kanskje du bør sjekke telefonen din? Jeg har foresten hatt OneCall hele tiden, og aldri opplevd dette før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Del Skrevet 28. januar 2017 Min gjør også dette. Tror det er Finn Iphone. Anonymkode: ca9b8...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 28. januar 2017 #9 Del Skrevet 28. januar 2017 Har ikke iPhone, men har nylig byttet til Chess. Den første måneden viste nettsiden mye høyere forbruk av data enn det mobilen viste, men siste måned viser det lavere. Hadde aldri problemer med at det viste ulikt med Telenor. Hos dem var tallene de samme, men jeg fikk sms om at jeg hadde brukt opp data når rundt 75% var brukt opp, kundeservice bekreftet dette, men det viste seg hver gang at de tok feil. Det var grunnen til at jeg byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå