AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Jeg har tenkt til å melde meg inn på ett kontormedarbeider kurs med oppstart om 3 mnd. Kurset har en varighet på 8 mnd. Jeg lurer da på hva vanlig lønn for kontormedarbeider er. Jeg har jobbet i mange år som frisør hvor jeg hadde en årslønn på 389000 ved 80% stilling. Nå pga fysiske slitasje eller hva jeg skal kalle det tenkt jeg å prøve meg som kontormedarbeider. Jeg leste ett annet sted på nettet om noen som tjener 127,- i timen. Det høres latterlig lite ut. Anonymkode: c7d0b...a67
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Kontormedarbeider er et veldig generelt begrep, så lønna kommer helt an på hvilke arbeidsoppgaver en har, hvor stort ansvar man har. Jeg vet ikke hva du lærer på kurset, men i prinsippet er vi jo alle kontorarbeidere når vi jobber på kontor, enten det er i personalavdelingen, regnskap og lønn, ordre og innkjøp, sånn om vi strekker det litt langt. Anonymkode: 647a9...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Som personen over her sier, så er det veldig forskjellig. Alt fra jurister og siviløkonomer til folk uten utdannelse jobber jo på kontor. Jeg kan si at jeg jobber på kontor nå, i et stort privat selskap, og tjener 191,- i timen. Jeg er student, og har vært i jobben i noen år. Anonymkode: aa6b3...3dc
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 Jeg er vel det som er typisk kontormedarbeider, ingen egentlige krav til utdannelse (personlige egenskaper er viktigst). Tjener 450.000 i året med litt ansiennitet. Anonymkode: 35031...756
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vel det som er typisk kontormedarbeider, ingen egentlige krav til utdannelse (personlige egenskaper er viktigst). Tjener 450.000 i året med litt ansiennitet. Anonymkode: 35031...756 Det høres bra ut 😊 TS Anonymkode: c7d0b...a67
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Ikke for å knuse drømmene dine eller noe, men det kurset hadde jeg lett droppet. Slik jobbmarkedet er i dag får arbeidsgivere søkere med master i økonomi til sekretærstillinger (dvs. at den typiske sekretæren er på vei ut og det nesten kun ansettes konsulenter med utdanning) Så hos oss hadde du ikke fått sortere posten en gang med et kurs som kontormedarbeider. Dersom du skal omskolere deg ville jeg satset på høyere utdanning. Anonymkode: d8f6f...9a3 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 Jeg har fulgt med på arbeidsmarkedet en stund nå, og har til dags dato aldri sett en jobb som kun krever slike korte yrkesrettede "kurs". Anonymkode: 833b4...ca9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå