AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Hvordan får dere gjort ulike ting hjemme? Her kan jeg knapt snu meg før minsten er stukket av på jakt etter noe å sette fingrene i. Knapper på oppvaskmaskinen, skuffer og skap, brytere og ledninger av alle slag. Å smøre meg frokost er i seg selv en stor utfordring. Det enkleste er ofte bære minsten på armen mens jeg arbeider med en hånd. Mitt barn er snart to år, og jeg må ha øynene i nakken til enhver tid. Selv om huset er barnesikret etter alle kunstens regler. Er helt utmattet av å ikke ha et minutt til rådighet fokusere på andre ting. Hva gjør dere andre i samme situasjon? TS Anonymkode: 31f6b...2bf
Jacklost Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Det går over (vet, ikke mye trøst kanskje). Barn elsker å trykke på alt i den alderen.Vær bestemt og si til barnet at man må være forsiktig og ikke trykke på alt slags knapper for det kan være farlig.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 1 minutt siden, Jacklost skrev: Det går over (vet, ikke mye trøst kanskje). Barn elsker å trykke på alt i den alderen.Vær bestemt og si til barnet at man må være forsiktig og ikke trykke på alt slags knapper for det kan være farlig. Du har nok rett! Har du barn selv? Anonymkode: a1ebb...2dd 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 Grind. Vi har grind inn til kjøkkenet feks. Badedøra låser vi utenfra så ikke han flyr inn der. Ellers barnesikret alt og fjernet alt som er skadelig. Vi har og en som er høyt og lavt. Anonymkode: 5bc06...a94
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 Jeg er en del alene med gutten, 15 måneder gammel. For at jeg skal få spist så får han sitte i stolen sin og se på Ipad (sanger / eventyr på youtube). Skal jeg støvsuge så tar det fort en time fordi jeg må avbryte rett som det er, men da også setter jeg av og til på TV som fenger en stund. Han ser ikke på TV / Ipad ellers om dagen, men akkurat når jeg MÅ få gjort ting så er det veldig godt å ha her i huset. Noen dager går det bra å ha han i bæretøy mens jeg rydder eller ordner ting. For å få hengt opp klær så hjelper det at eskene inne på vaskerommet er fulle med papirsøppel, melkekartonger og tomme plastflasker, da er han opptatt en stund... og kan trykke på knappene på vaskemaskinen når den er slått av. Anonymkode: d4cc3...19b
Silfen Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Rensket leiligheten for alt som ikke kunne røres og da mener jeg alt. Så kunne hun klatre og plukke og styre som bare det.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 2 minutter siden, Silfen skrev: Rensket leiligheten for alt som ikke kunne røres og da mener jeg alt. Så kunne hun klatre og plukke og styre som bare det. Samme har jeg gjort. Mine har utforsket og klatret og trykket, men siden det var på trygge ting så var det helt greit. Noen ganger falt de, noen ganger fikk de en liten smekk dersom ting datt ned når de dro i noe, men så lærte de også ganske fort. Dørhåndtak snudde jeg opp når de ble store nok til å lukke opp dører til boder eller rom jeg ikke ville at de skulle gå inn i alene fordi det var der jeg hadde stæsjet de tingene de ikke fikk drive med. Anonymkode: 132ab...c37
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 Når han sover? Vet det ikke er lett. Men jeg løper rundt og ordner hjemme mens han sover. Mye man må gjøre mens han er våken også, og der er kjempe krevende. Hender jeg setter han i spisestolen sin i ti minutter, så får jeg vasker kjøkken og tatt ut og inn i oppvaskmaskin eller lignende ting. Om jeg ser han er opptatt med en leke eller lignende prøver jeg meg med forskjellig resultat. Fordelen med dette er jo at man lærer seg å være lynrask og veldig produktiv 😀 Anonymkode: 998e9...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå