Gå til innhold

Baby med CP - når søke barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en baby med CP, og jeg er litt usikker på når vi skal søke barnehageplass. Det er jo søknadsfrist 1.mars. Han blir ett år i desember. Opprinnelig har vi permisjon ut september, men jeg tenker at det kanskje er litt tidlig. Tenker at det er tidlig for alle babyer, men kanskje ekstra for ham? Hva tenker dere?

Anonymkode: b06c4...6b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke slik at kids med særskilte problemer, helst begynner tidligere enn andre barn? Men da korte dager, og mesteparten av tiden sammen med primærkontskt og miljøterapeut. Han bør jo begynne å trene motorikk så raskt som mulig!

Anonymkode: b48b5...8c9

• Liker 1
Skrevet

Må bare si, ikke skriv kids, det er bare trist. Det heter barn på norsk.

Jeg regner med at du har fått oppfølging eller en del skriftlig informasjon av kommunen når det gjelder CP? Det beste er nok at du tar kontakt med dem, slik at de kan tilrettelegge best mulig for både barnet, dere foreldre og barnehagen. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Skal følges opp av spesialisthelsetjenesten, men har time etter at barnehagefristen er ute. Og kommunen jeg bor i er liten med lite kunnskap dessverre. Håpet kanskje at noen her har erfaring.

Anonymkode: b06c4...6b6

Skrevet

Cp foreningen. http://www.cp.no/

Se helt nederst på siden, hvis du melder deg inn kan du ringe foreningens rådgivningstelefon.

Anonymkode: 0f202...50b

Skrevet

Tenker at for kids med spesielle behov så er det kanskje ekstra positivt å ha andre å strekke seg etter? 

Skrevet

Barnet er 3 mnd. Vær hjemme du. Søk hjelpestønad og gå selv til fysioterapi osv. I bhg er det støy og stress. Noe 7-8 mnd gamle babyer ikke trenger. Vent til august 18, da er barnet bedre rustet til bhg-start. Det må også søkes om ekstrahjelp og det tar tid. De får ikke ekstra ressurs samme dag barnet starter. Det må observeres og lages en søknad, så kommer ppt og først da kan di si hvor mange timer i uken barnet trenger. Ikke sikkert de får 100% hjelp heller. Kommer an på økonomien det.

Anonymkode: 64b7c...3fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...