AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Det er ingen katastrofe, men det ble sent i går kveld og litt for mange enheter. Jeg er tante og har avtale sammen med søsteren min om å passe tantebarnet vårt i to timer i tolvtiden. Likevel er jeg redd det vil lukte gammel fyll av meg, og energien er på bånn. Men å avlyse vil gi min søster mer jobb, hvis man kan si det sånn. Ungen er krevende og aktiv, det vil si sunn og frisk og aktiv. Jeg føler meg ikke påvirket, bare trett, men vet foreldrene har nulltoleranse mot alkohol og barn og er redd det kan lukte fremdeles. Hva ville dere gjort? Anonymkode: a6fd2...357
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Hadde sagt jeg desverre var blitt syk. Anonymkode: 4e8bc...818 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Ta en dusj og børst tennene så lukter det vel ikke fyll av deg med mindre du bruker klærne fra i går. Anonymkode: b7177...0e4 20
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta en dusj og børst tennene så lukter det vel ikke fyll av deg med mindre du bruker klærne fra i går. Anonymkode: b7177...0e4 Det ble sent. Er redd det vil lukte selv om. Klokken ble nærmere fem. Til ab over. Jeg har ikke lyst å avlyse selv om energien er litt lav nå på grunn av drinker og lite søvn. Det er bare snakk om par timer og vi er to. Ts Anonymkode: a6fd2...357
Hattivatti Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 Dette klarer du. Puss tenner, dusj og spis litt. Når ungen kommer kan du sette på en film eller noe, så går timene fort. For øvrig litt dårlig gjort av deg å dra ut å drikke så mye når du er veldig klar over at du har en avtale dagen etter. Jeg hadde blitt skikkelig muggen hvis jeg hadde avtalt at noen skulle passe barnet mitt, hvis de så avlyse fordi de drakk for mye dagen før. 36
Minlillesky Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen katastrofe, men det ble sent i går kveld og litt for mange enheter. Jeg er tante og har avtale sammen med søsteren min om å passe tantebarnet vårt i to timer i tolvtiden. Likevel er jeg redd det vil lukte gammel fyll av meg, og energien er på bånn. Men å avlyse vil gi min søster mer jobb, hvis man kan si det sånn. Ungen er krevende og aktiv, det vil si sunn og frisk og aktiv. Jeg føler meg ikke påvirket, bare trett, men vet foreldrene har nulltoleranse mot alkohol og barn og er redd det kan lukte fremdeles. Hva ville dere gjort? Anonymkode: a6fd2...357 Du visste du skulle sitte barnevakt dagen etter. Så hvorfor stoppet du ikke å drikke tidligere, kom deg hjem for å sove til rett tid? Jeg synes du bare må komme deg gjennom dagen og sitte barnevakt som lovet. Ta deg en dusj, puss tenner, drikk vann og tenk på neste gang du skal sitte barnevakt, at du skal ta litt mer hensyn... 13
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 Gå å legg deg, og dusj når du står opp. Såklart er du trøtt nå hvis du var i seng 5. Sleep it off Anonymkode: bbec3...f99
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 6 minutter siden, The Silence skrev: Dette klarer du. Puss tenner, dusj og spis litt. Når ungen kommer kan du sette på en film eller noe, så går timene fort. For øvrig litt dårlig gjort av deg å dra ut å drikke så mye når du er veldig klar over at du har en avtale dagen etter. Jeg hadde blitt skikkelig muggen hvis jeg hadde avtalt at noen skulle passe barnet mitt, hvis de så avlyse fordi de drakk for mye dagen før. Enig i at det var dårlig gjort, men jeg stiller opp. Har fått i meg kaffe nå og det er bare snakk om par timer mens foreldrene skal på Ikea. Barnet får ikke se på tv enda, så det blir ikke aktuelt, men skal nok gå bra likevel. Det jeg har angst for er at det skal lukte av meg. Selv om jeg føler meg edru, har jeg enda promille og kunne ikke satt meg bak rattet for eksempel. Ts Anonymkode: a6fd2...357
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #9 Skrevet 28. januar 2017 Du blir nok ikke nominert til prisen for årets tante når du drikker deg så full dagen før du skal sitte barnevakt at du må avlyse. Hadde du vært søsteren min hadde jeg blitt svært skuffet over hvor umoden du er. Anonymkode: 932ce...ff5 9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #10 Skrevet 28. januar 2017 4 minutter siden, Minlillesky skrev: Du visste du skulle sitte barnevakt dagen etter. Så hvorfor stoppet du ikke å drikke tidligere, kom deg hjem for å sove til rett tid? Jeg synes du bare må komme deg gjennom dagen og sitte barnevakt som lovet. Ta deg en dusj, puss tenner, drikk vann og tenk på neste gang du skal sitte barnevakt, at du skal ta litt mer hensyn... Jeg visste at jeg hadde lovet å stille opp i dag, og har ingen unnskyldning. Timene gikk fort i selskap med venner jeg ikke har møtt på lenge. Skal tenke mer til neste gang. Det er meg dette går utover, kjenner at jeg ikke har så mye energi nå, men vi er to som skal passe barnet. For hennes del må jeg også stille opp. Angsten jeg har nå er at det vil lukte av pusten min og at foreldrene vil reagere. Når svigerbror kom på besøk etter en lang natt, luktet det ofte selv etter tannpuss og frokost og kaffe. Men, jeg kan bare si at det ble sent i går, og komme foreldrene i forkjøpet. Ts Anonymkode: a6fd2...357 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #11 Skrevet 28. januar 2017 Jeg liker ikke mennesker som deg. Å dra på fylla til kl 5 når man har avtalt å sitte barnevakt rundt kl 12 er så ansvarsløst. Anonymkode: b5b31...765 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #12 Skrevet 28. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke mennesker som deg. Å dra på fylla til kl 5 når man har avtalt å sitte barnevakt rundt kl 12 er så ansvarsløst. Anonymkode: b5b31...765 Shit happends. Én episode virker som et rimelig svakt grunnlag for å si "mennesker som deg". Men det er jo typisk dømmende mennesker som deg Anonymkode: b7177...0e4 18
Pinkee Skrevet 28. januar 2017 #13 Skrevet 28. januar 2017 Dere er to, og det er snakk om to timer, hvor er problemet? Spis, dusj og puss tenner, og gi beskjed til foreldrene at du ble sen, så noe stort sirkus kommer du ikke til å holde for barnet. 3
skruf Skrevet 28. januar 2017 #14 Skrevet 28. januar 2017 Helt om natten, helt om dagen Dette tror jeg går helt fint ts! Det er snakk om bare et par timer, og jeg tviler på det oser alkohol av deg. Det er nok bare du som føler det sånn. Man kan bli ganske shaky av dagenderpå-promille. Har full forståelse for at det er fort gjort å glemme klokka når man sitter med venner i festlig lag. Jeg synes ikke du er ei forferdelig tante jeg, du har jo stått opp og er klar for barnevaktjobb. Så du tar jo ansvar og holder avtalen med søsteren din. 9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #15 Skrevet 28. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke mennesker som deg. Å dra på fylla til kl 5 når man har avtalt å sitte barnevakt rundt kl 12 er så ansvarsløst. Anonymkode: b5b31...765 Du, jeg er vel vitende om at sånne som deg vil benytte anledningen til å komme med kritikk. Jeg spurte hva dere ville gjort, og om dere tror det er best å avlyse fordi jeg er redd det vil lukte bakfyll. Men, jeg stiller opp. Det er kun snakk om par timer. At jeg ble lenge ute var et unntak, og siden vi er to som skal passe barnet tror jeg dette går bra. Kaffe, frokost og dusj hjalp på formen. Ts Anonymkode: a6fd2...357 7
Jacklost Skrevet 28. januar 2017 #16 Skrevet 28. januar 2017 (endret) Bare si du har blitt syk, men gleder deg skikkelig til neste gang. Endret 28. januar 2017 av Jacklost
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #17 Skrevet 28. januar 2017 Akkurat nå, Jacklost skrev: Bare si du har blitt syk, men gleder deg skikkelig til neste gang. Nei, det kan jeg ikke selv om det var min første tanke. Foreldrene vet at jeg skulle ut i går kveld, og tror ikke de vil tro på en hvit løgn. Dessuten skuffer jeg meg selv om jeg drar en løgn og ikke holder avtalen. Tror fyllenervene vil score høyt da. Det er bare snakk om par timer og jeg har sett frem til å passe ungen. Ts Anonymkode: a6fd2...357 3
Zanzibar3 Skrevet 28. januar 2017 #18 Skrevet 28. januar 2017 Hvis du tror du fortsatt er påvirka så må du si i fra til foreldrene! Du skriver de har en nullpolicy, og de fortjener å avgjøre sjøl om de synes du (som er påvirka av alkohol) er i stand til å ta vare på barnet (f.eks om det skjer noe). Å ikke fortelle er uærlig og dårlig gjort! Jeg hadde mista all tillit. 2
Jacklost Skrevet 28. januar 2017 #19 Skrevet 28. januar 2017 Ja, ser den. Men det er lov å bli syk, og du er jo egentlig i redusert form. Alle kan bli syke og en hvit løgn er bedre enn av barnet og slektningene får et dårlig inntrykk av deg. Ta det som en lærdom, du har tabbet deg ut litt.
Biloba Skrevet 28. januar 2017 #20 Skrevet 28. januar 2017 Jeg ville ikke hatt deg som barnevakt for mitt lille barn etter natterangel og drikking til 5, sliten, med promille, og luktende av bakfyll. SÅ viktig er det ikke å dra på IKEA uten barn. Her kan den friske og opplagte søsteren passe alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå