AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Jeg synes det er kjempevanskelig å finne klær som er flatterende til min kropp. Det gjelder både penklær og hverdagsklær. Jeg er forholdsvis lav og slank. Bruker ofte størrelse S eller 36, men det varierer. Men føler jeg er litt uproposjonert. Jeg har litt rumpe og mage (magen blir i tillegg ofte veldig oppblåst. Noe som er et problem når jeg skal pynte meg. Det funker dårlig å dra i selskap og ikke spise noe.) Puppene er veldig små. Ryggen er ganske svai. Føler jeg ligner litt på Dolly Duck fra siden... 😝 Når jeg ser artikler som beskriver ulike kroppsfasonger og hva de kler, passer ingen av beskrivelsene min kropp. Jeg er verken eple, pære eller timeglass. Føler ofte at jeg har "ingenting å ha på meg". Har ikke så stort klesbudsjett, men hadde ikke hjulpet mye om jeg hadde det for jeg sliter veldig med å finne noe. Blir ofte mange resultstløse timer med prøving... Noen som har noen tips til hva jeg bør se etter? Jeg er ingen tenåring, men liker å kle meg forholdsvis ungt. Foretrekker bukser framfor kjoler. Liker en avslappet stil til hverdags. Klarer ikke å gå i for høye hæler. Anonymkode: 625cb...5d0
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Dolly Duck? Kan ikke helt forstå at du har mage om du er en str 36.. tror nok det er noe du innbiller deg. Korte jakker feks skinnjakker, eller innsvingte jakker eller kåper med feminint snitt som fremhever midjen og formen på rumpen din. Høye hæler vil forlenge beina dine. Bootcut bukser siden du har litt rumpe, for å balansere proporsjonene. Omslagstopper fungerer på alle. T shirt eller bluse med en kort cardigan eller en feminin dressjakke med jeans eller sorte bukser. Kan gå litt røffere i stilen med litt skinn og moderne eller futuristisk snitt. Anonymkode: 3d1dc...691 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dolly Duck? Kan ikke helt forstå at du har mage om du er en str 36.. tror nok det er noe du innbiller deg. Anonymkode: 3d1dc...691 Takk for svar. Mage eller ikke mage handler vel mer om proporsjoner enn om størrelse. Jeg er ganske lav (ofte virker det som om de små størrelsene er lagd for de som er lange og magre, ikke for de lave og normalt slanke. Bukser i små størrelser er for lange. Innsvingede bluser/skjorter har innsvingen for langt nede osv), og de fleste klærne mine er elastiske (underdeler) eller løstsittende (overdeler), så små størrelser passer som regel. Jeg har nok ikke veldig stor mage, men litt muffinsmage. Den ser større ut fordi brystene er såpass små. Og som sagt, den kan bli veldig oppblåst. Da ser jeg gravid ut. Jeans som passer er nesten umulig å finne. Der passer nok ikke 36. Og ingen andre størrelser heller. Når de passer over hoftene blir de oftest store i livet. Eller de strammer over magen og har en stor åpning i korsryggen. Jeans er dessuten ubehagelig. Har et par tights som er litt jeansaktige med baklommer og jukselommer foran. Men ikke ordentlige jeans. Har prøvd en del korte jakker også, men ingen som har sittet fint. Samme med dressjakker/blazere. For tettsittende overdeler unngår jeg fordi de framhever at magen er større enn puppene. Spesielt hvis jeg skal et sted og spise/drikke. Vet at høye hæler forlenger bena, de trekker på en måte inn magen ig skyter fram brystene også, men klarer ikke å gå med det, ihvertfall ikke mer enn 3-4 cm over tid. Når jeg retter opp ryggen og holder inn magen ser ikke køærne så aller verst ut. Men kan ikke gå slik hele dagen.. Anonymkode: 625cb...5d0
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Mage eller ikke mage handler vel mer om proporsjoner enn om størrelse. Jeg er ganske lav (ofte virker det som om de små størrelsene er lagd for de som er lange og magre, ikke for de lave og normalt slanke. Bukser i små størrelser er for lange. Innsvingede bluser/skjorter har innsvingen for langt nede osv), og de fleste klærne mine er elastiske (underdeler) eller løstsittende (overdeler), så små størrelser passer som regel. Jeg har nok ikke veldig stor mage, men litt muffinsmage. Den ser større ut fordi brystene er såpass små. Og som sagt, den kan bli veldig oppblåst. Da ser jeg gravid ut. Jeans som passer er nesten umulig å finne. Der passer nok ikke 36. Og ingen andre størrelser heller. Når de passer over hoftene blir de oftest store i livet. Eller de strammer over magen og har en stor åpning i korsryggen. Jeans er dessuten ubehagelig. Har et par tights som er litt jeansaktige med baklommer og jukselommer foran. Men ikke ordentlige jeans. Har prøvd en del korte jakker også, men ingen som har sittet fint. Samme med dressjakker/blazere. For tettsittende overdeler unngår jeg fordi de framhever at magen er større enn puppene. Spesielt hvis jeg skal et sted og spise/drikke. Vet at høye hæler forlenger bena, de trekker på en måte inn magen ig skyter fram brystene også, men klarer ikke å gå med det, ihvertfall ikke mer enn 3-4 cm over tid. Når jeg retter opp ryggen og holder inn magen ser ikke køærne så aller verst ut. Men kan ikke gå slik hele dagen.. Anonymkode: 625cb...5d0 Ok, det høres ut som du har et alvorlig problem der slik du beskriver det. Men det høres litt utrolig ut at du har disse problemene i str 36 i klær. Men sånn er det vel for noen. Har dessverre ingen flere råd da egne erfaringer ikke strekker til her. Anonymkode: 3d1dc...691
Thyra Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, det høres ut som du har et alvorlig problem der slik du beskriver det. Men det høres litt utrolig ut at du har disse problemene i str 36 i klær. Men sånn er det vel for noen. Har dessverre ingen flere råd da egne erfaringer ikke strekker til her. Anonymkode: 3d1dc...691 Det er en myte at de med små størrelser kler "alt". Kroppsfasong har mye mer å si enn størrelse med mindre størrelsen er ekstrem. "Hvordan se bra ut naken" var det vel et TV-program som het. Alle deltagerne der var en del større enn idealet, men SAMTLIGE var velproposjonerte med fin hud. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Jeg har de samme problemene som deg, så jeg syr inn bukselinningen for å fjerne gapet bak, og kjøper klær tilpasset gravide. Anonymkode: 0b816...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har de samme problemene som deg, så jeg syr inn bukselinningen for å fjerne gapet bak, og kjøper klær tilpasset gravide. Anonymkode: 0b816...0dd Jeg sydde også inn noen bukser på den måten for noen år siden. Måtte ifte legge opp beina også. Men ikke alle bukser er like enkle å sy inn, og jeg er ikke så flink til å sy, så faren er at om jeg kjøper klær som må sys om så vil de bare bli liggende. Det er vel mulig å få det gjort hos skredder, men det blir vel dyrt? Magen min er ikke så stor at jeg passer gravidklær, problemet er ikke å få plass til magen i klærne, men at den ser litt stor ut. (Ser forresten mange som har litt mage, også slanke, men da har de somregel pupper også. Små pupper kommer ofte sammen med flat mage og slank midje, og i såfall er det jo pent.) Gravidklær vil vel ofte fremheve magen, få den til å se større ut? Anonymkode: 625cb...5d0
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 Dolly duck? Betyr det at rumpa di stikker ut fra siden? Det er jo døds fint, det jeg trener for å oppnå nå! Anonymkode: 02acb...116
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dolly duck? Betyr det at rumpa di stikker ut fra siden? Det er jo døds fint, det jeg trener for å oppnå nå! Anonymkode: 02acb...116 Hvis du ser kroppen min fra siden stikker rumpa ut på ene siden og magen ut fra andre siden. Dette blir forsterket av at ryggen er veldig svai. Og med lite pupper blir det ganske likt Dolly Duck. Og dersom jeg har en overdel som er litt lang og ikke sitter inntil i korsryggen, men går som en rett linje fra overst på ryggen til rumpa (så det blir mye luft mellom korsryggen og toppen), så blir avstanden fra ryggsiden av toppen til magesiden av toppen veldig stor. Hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg prøver å dandere overdelene slik at de går inn i korsryggen, men det er ikke alltid det funker. Anonymkode: 625cb...5d0
Gjest Nanne70 Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 Det første jeg tenker, er at du kan se etter klesmerker som har "petite" størrelser, disse er beregnet på små/lave jenter/kvinner. Det er mange merker som har et "petite"-sortiment, av nettbutikker kan jeg f.eks. foreslå Zalando og Bestseller. Kanskje du kan forsøke "shaping"-jeans? Disse har mye stretch og former mage og rumpe litegrann. Du kan også prøve en BH med innlegg for å se om det balanserer proporsjonene litt. Ellers så har jeg også en rygg som er litt for svai, så kiropraktoren min anbefalte meg å fokusere på å trene kjernemuskulaturen godt for å unngå ryggproblemer som følge av dette. Det har jo ingen ting med klær å gjøre, men kanskje noe å tenke på uansett?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #11 Skrevet 30. januar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ser kroppen min fra siden stikker rumpa ut på ene siden og magen ut fra andre siden. Dette blir forsterket av at ryggen er veldig svai. Og med lite pupper blir det ganske likt Dolly Duck. Og dersom jeg har en overdel som er litt lang og ikke sitter inntil i korsryggen, men går som en rett linje fra overst på ryggen til rumpa (så det blir mye luft mellom korsryggen og toppen), så blir avstanden fra ryggsiden av toppen til magesiden av toppen veldig stor. Hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg prøver å dandere overdelene slik at de går inn i korsryggen, men det er ikke alltid det funker. Anonymkode: 625cb...5d0 Det er vel like greit å bare kjøpe hoftebukser og ikke disse nymotens som er høye i livet? 14 timer siden, Nanne70 skrev: Det første jeg tenker, er at du kan se etter klesmerker som har "petite" størrelser, disse er beregnet på små/lave jenter/kvinner. Det er mange merker som har et "petite"-sortiment, av nettbutikker kan jeg f.eks. foreslå Zalando og Bestseller. Kanskje du kan forsøke "shaping"-jeans? Disse har mye stretch og former mage og rumpe litegrann. Du kan også prøve en BH med innlegg for å se om det balanserer proporsjonene litt. Ellers så har jeg også en rygg som er litt for svai, så kiropraktoren min anbefalte meg å fokusere på å trene kjernemuskulaturen godt for å unngå ryggproblemer som følge av dette. Det har jo ingen ting med klær å gjøre, men kanskje noe å tenke på uansett? Tenker du at f.eks lattisimus dorsi kan være strammere og sterkere enn hos andre? Jeg har svai rygg men har også en sterk rygg, noe som merkes spesielt ved trening av øvelser som close grip lat pulldowns. Googlet litt når jeg så kommentaren din om dette og fikk bl.a. opp dette: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108343.0 Anonymkode: 3d1dc...691
Gjest Nanne70 Skrevet 30. januar 2017 #12 Skrevet 30. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel like greit å bare kjøpe hoftebukser og ikke disse nymotens som er høye i livet? Tenker du at f.eks lattisimus dorsi kan være strammere og sterkere enn hos andre? Jeg har svai rygg men har også en sterk rygg, noe som merkes spesielt ved trening av øvelser som close grip lat pulldowns. Googlet litt når jeg så kommentaren din om dette og fikk bl.a. opp dette: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108343.0 Anonymkode: 3d1dc...691 Det var noe kiropraktoren bemerket etter å ha tatt røntgen av ryggsøylen min. Slik jeg forsto det på ham, er det selve ryggsøylen som er mer svai enn den burde være, og derfor bør jeg ha en sterk kjernemuskulatur for å "motvirke" dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå