AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Hei, jeg er sykepleier og er per i dag i foerldrepermisjon med en liten jente på 10 måneder. Hadde ikke fast jobb før permisjonen, men jeg jobbet mye. Etter permisjonen vil jeg helst ta videreutdanning, så jeg har større sjanse for å få meg en dagstilling, ettersom turnus går dårlig sammen med å være alene med barn. Jeg også har lyst til å utvikle meg videre innen mitt yrke, og det er stort behvov for spesialsykepleiere og da mange flere dagstillinger å velge blant. Det jeg lurer på er hvordan det er med de rimelig nye reglene for overgansstønad. Det stilles jo nå krav til at utdanningen skal være nødvendig eller hensiktsmessig for å få jobb. Som sykepleier får jeg jo alltids en jobb, men da blir det nok turnus. Jeg lurer på om dette aksepteres som relevant utdanning, og om noen har erfaring med dette. På forhånd tusen takk for alle svar. Jeg ser mange bruker forumet for å få utløp for diverse frustrasjoner, bruker dyrebar til på å kjefte og rakke ned på andre, og det er utrolig synd å se. Vi kvinner burde hjelpe og støtte hverandre i å nå våre drømmer, vi har potensialet til å være gode ressurser for hverandre, og det er synd å se når vi bruker dette potensialet til det motsatte. Anonymkode: 46102...674 1
Gjest morraro Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 (endret) https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/overgangsstønad#chapter-1 Endret 28. januar 2017 av morraro
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Jeg viler på du får overgangsstønad all den tid det ikke er nødvendig for at du skal komme deg i arbeid. Det finnes stillinger på dagtid dersom du ikke er kresen, f.eks psykiatri, gruppeleder i hj.spl, bofellesskap, lederstillinger. Mange arbeidsgivere er også villig til å tilrettelegge turnus ved at du f.eks har faste dager i uken du har seinvakt mtp barnevakt, eller tar de ukurante vaktene når barnet er hos far. Videreutdanning er heller ikke garanti for jobb (dvs operasjon og intnsiv er, men det medfører også turnus), vet mange tar f.eks helsesøster for å få dagjobb, men det er rett og slett ikke stillinger. Vil du ta videreutdanning kan du søke støtte hos Lånekassen og spe på med jobb som alle andre gjør, det er helt overkommelig. Evt kan du søke utdanningsstipend hos arbeidsgiver, men det utlyses hovedsakling på anestsi, barn, intensiv og operasjon som ikke gir mindre turnus uten lang erfaring. Anonymkode: c2caa...357 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 Tusen takk for svar, og godt poeng dette med at dagjobb ikke er garantert med videreutdanning. Anonymkode: 46102...674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå