Cecilija Skrevet 26. juli 2002 #1 Skrevet 26. juli 2002 Jeg kom til å tenke på hvilke tradisjoner som gjestene bruker å utføre overfor brudeparet, disse feks er vanlige, men de er også de eneste jeg vet om... Brudeparet skal opp på en stol å kysse når gjestene slår mot glasset... gjerne flere ganger etter hverandre! At de mannlige gjestene har lov å kysse bruda når brudgommen er ute av salen/lokalet og vice versa! Noen flere? Greit å vite når du selv snart skal stå brud så du ikke blir helt teit....
Augustbrud02 Skrevet 27. juli 2002 #2 Skrevet 27. juli 2002 Har hørt om en tradisjon der gjestene plutselig griper tak i brudgommen, drar av ham den ene skoen og sokken og klipper over sokken. Aner egentlig ikke hvorfor, men dette hadde vist vært i et bryllup til søsteren til ei venninne av meg. Personlig synes jeg ikke det høres så fryktelig morsomt ut jeg da, så jeg håper vi slipper. Tror forøvrig det opprinnelig er en dansk tradisjon.
Gjest svenskbrud ej inloggad Skrevet 27. juli 2002 #3 Skrevet 27. juli 2002 precis! Det är en dansk tradition. De manliga gästerna klipper tårna av brudgummens strumpor. MEN det värsta av allt av alla danska traditioner: De kvinnliga gästerna klipper varsin bit av brudens slöja!!!! Inte klokt vilka traditioner!! Allt sammans har något med fertilitet att göra har jag hört.
Gjest Rose, ikke innlogget Skrevet 27. juli 2002 #4 Skrevet 27. juli 2002 Man klipper av sokken til brudgommen som et symbol på at nå er det slutt på å springe etter andre kvinner!!!
Frøya*0803 Skrevet 27. juli 2002 #5 Skrevet 27. juli 2002 I et trønderbryllup jeg var i måtte brudeparet opp på stolene og kysse hver gang noen kakket i bordet med bestikket, og hvis noen rett etter det (i praksis hver gang) applauderte, måtte brudgommen løfte opp brura og bære henne en gang rundt hele bordet. Brura var slank og fin, men etter noen runder var brudgommen ganske så utpeist Den bærerunden er jo veldig festlig for gjestene, men jeg tror vi dropper den i vårt bryllup :D
foundirish Skrevet 27. juli 2002 #6 Skrevet 27. juli 2002 Alle stoler er like godt egnet til å stå på, og bæring av brud er mindre praktisk i pent lokale og antrekk , kyssing av brud derimot er kjempeallright, vil ikke trenge oppfodringer her I en fetters bryllup på vestlandet møtte en del av hans venner i treningsdress og joggesko, men skiftet til skikkelig festantrekk etter en kort stund, og de hjadde også laget en "dokumentar" om brudeparet med menn i parykk i alle rollene, på video, samt en heller frekk sang. En god replikk fra brudgommen var; "en dag som denne gir grunn til ettertanke, og akkurat nå sitter jeg å angrer på all galskapen jeg har gjort i andres bryllup tidligere" Synes ikke ren mobbing er morsomt, og alle "practical jokes" er ikke nødvendigvis morsomme, en viss selsensur er sundt, men avhenger en del av brudepar og gjester selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå