Twigi Skrevet 6. desember 2004 #1 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg vil gjerne finne ut mer om en undersøkelse som jeg mener ble gjort på 50-tallet i USA. Det handler om hvilken informasjon lærere gir om elevene i en klasse til den nye læreren som overtar. Undersøkelsen viste følgende: Den informasjonen læreren gir fra seg, preger forventningene den nye læreren har til elevene, og dermed resultatene disse elvene oppnår. Forsøket gikk ut på å gi nye lærere "feilinformasjon" om elevene, og det viste seg at elevene presterte i samsvar med det læreren forventet (en svak elev ble beskrevet som en med stort potensial - fikk mye tid og oppmerksomhet, og dermed gode resultater). Noen som husker hva undersøkelsen heter - navn på forsker og eventuelt litteraturhenvisninger? Tusen takk, i så fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå