AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Jeg har vært sykemeldt i noen mnd og ikke blitt kalt inn til møte en eneste gang. Men så ble jeg friskmeldt tilmarbeidsfornidling og da ble jeg kalt inn til møte hos Nav for 2 uker siden. Og det var helt supert. Jeg fikk masse ut av det møtet og nå har jeg hatt en del å rutte med. Det jeg lirer på er hvor ofte man blir kalt inn til sånne møter? Kommer jeg til å bli kalt inn i Februar ? Blir man kalt inn hver mnd? Håper noen kan svare på dette. TS 🙂 Anonymkode: a1f4a...6cc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Du blir kalt inn etter åtte uker som sykemeldt, dvs du skal ha samtale med leder og et notat sendes til NAV. Så kalles det inn til møte med NAV og leder etter 6 mnd om du fremdeles er sykemeldt. Anonymkode: 20783...83f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du blir kalt inn etter åtte uker som sykemeldt, dvs du skal ha samtale med leder og et notat sendes til NAV. Så kalles det inn til møte med NAV og leder etter 6 mnd om du fremdeles er sykemeldt. Anonymkode: 20783...83f Jeg ble ikke kalt inn til møte etter 8 uker som sykemeldt. Jeg ble først kalt inn til møte etter 6 mnd sykemeldt og etter at legen sendte brev om at jeg blir friskmeldt til arbeidsformidling. Nå er det sånn at jeg må levere meldekort hver 14 dag i 3 mnd som friskmeldt til arbeidsformidling. Og hvis jeg ikke har fått meg jobb innen 3 mnd må jeg begynne på dagpenger. Så jeg er ikke sykemeldt lenger. Eller rettere sagt, jeg er syk til å jobbe med det jeg jobbet med før, men frisk nok til å finne meg en jobb som ikke er fysisk belastende som forrige jobben. Det jeg lurer på er hvor ofte man blir kalt inn til sånn dialogmøte. Hadde dialogmøte for litt over 2 uker siden. TS Anonymkode: a1f4a...6cc
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 Det kan bare NAV svare på, det er forskjellig fra saksbehandler til saksbehandler. Men ikke forvent å bli innkalt noe mer, dere har nå avklart et forløp. Nå må du klare deg selv. Anonymkode: 5fc4a...16c
applestories Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ikke kalt inn til møte etter 8 uker som sykemeldt. Jeg ble først kalt inn til møte etter 6 mnd sykemeldt og etter at legen sendte brev om at jeg blir friskmeldt til arbeidsformidling. Nå er det sånn at jeg må levere meldekort hver 14 dag i 3 mnd som friskmeldt til arbeidsformidling. Og hvis jeg ikke har fått meg jobb innen 3 mnd må jeg begynne på dagpenger. Så jeg er ikke sykemeldt lenger. Eller rettere sagt, jeg er syk til å jobbe med det jeg jobbet med før, men frisk nok til å finne meg en jobb som ikke er fysisk belastende som forrige jobben. Det jeg lurer på er hvor ofte man blir kalt inn til sånn dialogmøte. Hadde dialogmøte for litt over 2 uker siden. TS Anonymkode: a1f4a...6cc Etter åtte ukers sykmelding (helst før) skal du ha møte med arbeidsgiver, det kalles dialgmøte 1. Dere skal da skrive en aktivitetsplan som skal sendes til NAV. Dersom du, arbeidsgiver eller lege mener at det er nødvendig kan dere ha NAV kalle inn. Dialogmøte 2 finner sted innen 6 måneder, da er det NAV som skal kalle inn deg, arbeidsgiver og lege. Dialogmøte 3 er når du nærmer deg avslutning av sykepenger, altså et år. Det er opp til hvert enkelt kontor hvor ofte de kaller inn til møter eller to her for å høre hvordan det går. Det er også veldig forskjellig hva de enkelte ønsker - noen klager på at NAV maser om møte annenhver måned, ande forventer nærmest å bli ringt hver uke. Så noe fasitsvar finnes det nok ikke. Men du kan jo alltids uttrykke ovenfor din saksbehandler at du ønsker tettere oppfølging. Generelt skal abidssøkere ha tettere oppfølging enn sykmeldte. Da du var sykmeldt hadde du en lege og en arbeidsgiver å støtte deg på, som arbeidssøker står du alene. Da skal NAV følge opp tettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå