AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Til høsten starter min søster i første klasse på barneskolen. Hun gleder seg til det, men gruer seg vannvittig mye til å måtte skilles fra bestevennen sin som må på en annen skole. Venninnen er akkurat 1m fra grensa som bestemmer hvor barna i området skal gå på skole. I tillegg så skal alle de 3 andre vennene hennes fra barnehagen også på den andre skolen, så hun blir "alene" med 2 andre i barnehagen som hun ikke er så god kontakt med. Hun gråter vannvittig mye nå og vil ikke slutte. Hun hører ikke etter og jeg får så vondt i hjertet. De to jentene er virkelig bestevenner. Selv lærerne i barnehagen sier de aldri har sett to så søå jenter være så glad i hverandre. Av erfaring vet jeg at det blir umulig å holde kontakten og beholde vennskapet hvis de går på forskjellige skoler. Barnehagen sier det ikke er noen ting vi kan gjøre for å få jentene til å gå på samme skole... De sier reglene er utrolig strenge... Er det virkelig ingenting mine foreldre kan gjøre? De mener det ikke er verdt å prøve siden det uansett er umulig, men jeg liker ikke å gi meg. Og jeg vil gi lillesøsteren min en sjanse tilfå den bestevennen jeg aldri fikk pga. mye flytting... Jeg vet livet er hardt og at dette bare vil være en liten utfordring i livet til min søster, mem jeg er storesøsteren hennes. Det er menigen at jeg skal kjempe for ønskene hennes. Jeg er utrolig glad i henne og vil gjøre alt jeg kan for å gjøre henne lykkelig❤ Takker for alle svar jeg får❤ Anonymkode: e2a5d...342
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 2 minutter siden, Silfen skrev: Det er vel fritt skolevalg? Nei dessverre er det ikke det her jeg bor😕 Anonymkode: e2a5d...342
Silfen Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Min datter har klart å holde kontakten nå i to år med venninne som flyttet. Skype, overnattinger, snap etc. Og vi foreldre er bevisst at de skal ha kontakt. Det går om man legger til rette for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå