Gå til innhold

Gratisfilmer på nett kommet for å bli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å vurdere om jeg skal gå til det skrittet å kvitte meg med alle dvd'ene våre. Det er ikke så veldig lenge siden vi kvittet oss med en stor bunke, men vi har fremdeles en hyllerad med favorittene våre igjen. 

Nå for tiden er det så lett å søke opp "alle" filmene på nett. Enten det er på YouTube, eller på 123movies og lignende. Utrolig hvor varierende kvaliteten er på disse riktignok, og den siden jeg nevnte sist har mye reklame på seg. Men så sitter jeg likevel her og tenker om hjemmet vårt kan virke noe ryddigere om jeg kvitter meg med noen av de overflødige sakene som vi har. 

Det er noen av dvd'ene jeg holder mer av enn de andre.

Top Gun

Pearl Harbor

A walk to remember

Dirty Dancing

etc.

Jeg er av den typen som kan se samme filmen hundre ganger om jeg først "blir forelsket" i den. 

Men hva tenker dere? Dere andre som kan se en film flere ganger, er det verdt å beholde de fysiske versjonene? Er de betalingsfrie nettstedene kommet for å bli, og for å forbli gratis?

Anonymkode: 72e49...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ulovlig 

Anonymkode: f2e35...454

• Liker 4
Skrevet

Ta vare på favoritt dvd'ene i en cd-mappe, kast coverene. 

Anonymkode: dc211...5c5

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har bare beholdt kopier av filmer som det ikke er selvsagt at jeg finner på nett, slik som Silver Fang med norsk tale, eller filmer jeg ikke har lyst til å glemme at eksisterer, f.eks. Dog Soldiers som alltid er gøy å dra frem igjen med noen års mellomrom. Ja også har jeg noen juleklassikere jeg ikke vil kaste, i tilfelle NRK går i vranglås eller jeg av en eller annen grunn skulle gå glipp av Tre Nøtter til Askepott.

Jeg tror forøvrig ikke utviklingen med lett tilgjengelig film og musikk kommer til å snu med det første. Det hadde overrasket meg stort om utleiefilm eller rene cd-butikker ble en greie igjen.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ulovlig 

Anonymkode: f2e35...454

Det kan så være. Men det er ikke snakk om en etisk diskusjon dette her. Dessuten er ingen av sidene jeg nevnte noen sider som man må laste ned innholdet til egen data på. Man bare streamer det (skjønner at man på sett og vis støtter opp om det, men les min andre setning i dette innlegget en gang til.) Fint om folk kan lære seg å holde seg til temaet. TS.

• Liker 4
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta vare på favoritt dvd'ene i en cd-mappe, kast coverene. 

Anonymkode: dc211...5c5

Tror jeg skal vurdere det. :) TS.

Skrevet

Jeg har lagret de på harddisk jeg. Har en egen med alle gamle favoritter. Bare husk å ta backup etter noen år, da en harddisk kan kræsje og bli "for gammel". 

Anonymkode: bcab2...dd6

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan så være. Men det er ikke snakk om en etisk diskusjon dette her. Dessuten er ingen av sidene jeg nevnte noen sider som man må laste ned innholdet til egen data på. Man bare streamer det (skjønner at man på sett og vis støtter opp om det, men les min andre setning i dette innlegget en gang til.) Fint om folk kan lære seg å holde seg til temaet. TS.

Gratissidene har crappy kvalitet på streamingen. Koster ikke all verden for en lovlig side med god kvalitet.

Anonymkode: e21eb...9f7

• Liker 2
Skrevet

Leier kun på altibox eller apple tv. Ser sjelden en film mer enn en gang uansett 

Anonymkode: 3fbb0...c19

Skrevet

Jeg gjør faktisk motsatt for tiden. Jeg kjøper de filmene jeg liker ekstra godt (jeg ser på Viaplay, Sumo, Netflix eller HBO så ikke alltid de nyeste filmene i mitt tilfelle, da koster de som oftest ikke så mye heller) i tilfelle de tas bort fra streaming-siden jeg så den på. Også elsker jeg behind-the-scenes materiale, så jeg liker å ha alle "extras".

Skrevet

Jeg kjøper filmene jeg liker på Blu-ray, jeg. Selv "lovlige" strømmetjenester har for dårlig kvalitet for min del.

Skrevet

Jeg ser bare på Netflix/Hbo/innimellom andre strømmetjenester. I tillegg til opptaksfunksjon på TV-en så er det sjeldent at jeg trenger å gjøre noe ulovlig for å få sett det jeg ønsker å se. Har ikke hatt DVD-spiller på 5-6 år og har aldri savnet det. Jeg liker av å til å se filmer på nytt, men jeg har ikke behov for å se favorittfilmen mer enn hvert 3 - 4 år og synes det er for ille å bruke oppbevaring på noe som nesten aldri brukes. 

Men jeg skjønner at entusiaster fortsatt samler. 

Anonymkode: c543b...eb9

Skrevet
På 29.1.2017 den 2.20, Citpensacola skrev:

Jeg kjøper filmene jeg liker på Blu-ray, jeg. Selv "lovlige" strømmetjenester har for dårlig kvalitet for min del.

Samme her men netflix;HBO osv har sikkert bra nok kvalitet men finner på langt nær alt av mine favoritter der så jeg kjøper noe blu ray filmer fortsatt

Skrevet

Jeg kjøper ofte DVDer og bluray på Fretex. De koster gjerne bare 10 kr per stykk. Funnet mye gull.  :) 

Og ja, fildeling og ulike typer strømming kommer aldri til å forsvinne. Slik er verden i 2017.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Jacklost skrev:

Jeg kjøper ofte DVDer og bluray på Fretex. De koster gjerne bare 10 kr per stykk. Funnet mye gull.  :) 

Og ja, fildeling og ulike typer strømming kommer aldri til å forsvinne. Slik er verden i 2017.

Kan ikke du bytte til et annet nick? Alle tror du er den andre Jacklost. Han er legende her inne med det navnet.

Anonymkode: fd372...2ec

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet (endret)

positive med å ha en fysisk samling er overleGen video og audio kvalitet samt man unngår at filmen går i "glemmeboken."
tviler på at mange her husker godbiter som f.eks forrest gump, saving private ryan, snatch, platoon, the 5th element osv.

edit: skrivefeil

Endret av herremann
  • Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, herremann skrev:

positive med å ha en fysisk samling er overleven video og audio kvalitet samt man unngår at filmen går i "glemmeboken."
tviler på at mange her husker godbiter som f.eks forrest gump, saving private ryan, snatch, platoon, the 5th element osv.

Helt enig. Jeg liker å ha klassikere og gamle favoritter tilgjengelig. Føler mer eierskap til samlingen min.

Skrevet
4 timer siden, herremann skrev:

positive med å ha en fysisk samling er overleGen video og audio kvalitet samt man unngår at filmen går i "glemmeboken."

edit: skrivefeil

Du tror ikke at folk her husker Forrest Gump?? Du kjenner ikke meg! Life is like a box of chocolates.. :sjokolade: Hilsen ts.

Skrevet

Kastet alt for mange år siden, da de installerte fiber her. Betaler for lovlige strømmetjenester. 

Når det gjelder at serier og filmer går i glemmeboken har jeg ordnet meg et godt system i google sheets, så har full oversikt over alt jeg har sett, hvor langt jeg har kommet (serier) og hva jeg ønsker å se igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...