Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har flere vurdert å kutte ned på kaker, krem, melis og sånt?
Selv orker jeg nesten ikke sånt, og jeg ser at noen her skriver om hvor fantastisk digg og godt kake er, men det er ikke sunt og det er ikke så godt.

Selv syntes jeg kake er godt, men i moderate menger. Det er ikke sånn at jeg kan eller vil spise kake hver dag. Kake til frokost, kake til lunsj og kake til kvelds. Det samme med sukkerholdige drikker, og generelt søte ting orker jeg ikke så mye av. Jeg blir forbauset over de som har det som et fast innslag i hverdagskosten. Dette er ting jeg bare spiser ved spesielle anledninger. Jeg kan da ikke trykke i meg kake hele tiden, og til alt. Og så feit vil jeg ikke bli og det er regelrett helseskadelig å bare trykke i seg kake og ingenting annet og oppå det trener ikke disse "kake-folka" heller. Jeg vet at de fleste ikke bare spiser kake men det er de som nesten gjør det. Godteri og kake hver eneste dag.

Det har blitt så ille hos noen at jeg ikke kan dra dit lenger fordi dem trykker i seg kake etter kake og enda mer kake. Brus, brus og masse brus. Deretter slenger dem seg kanskje ned på sofaen og tar enda mer kake.
Hvorfor ikke ville seg selv godt? Det er ikke så bra for helsen.

Endret av fuglekvitter__
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva faen har det med deg å gjøre, om andre spiser kaker?

Er så dritt lei alle disse trådene dine som er totalt uinteressant og bare full av vissvass. Det er vel ingen på dette forumet som er så dømmende og generaliserende som det du er.

Anonymkode: 415a8...d37

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen har det med deg å gjøre, om andre spiser kaker?

Er så dritt lei alle disse trådene dine som er totalt uinteressant og bare full av vissvass. Det er vel ingen på dette forumet som er så dømmende og generaliserende som det du er.

Anonymkode: 415a8...d37

Det er da ikke fordomsfullt det. Å gi ut gode råd. Jeg bare sier at jeg syntes at det ikke er sunt.
Nei det er ikke min sak hvis noen stapper i seg masse kake, men man må få lov til å mene noe om kake uten at du skal banne å sverte.

Jeg finnes ikke dømmende, men mener fortsatt at kake ikke er sunt, men for all del - jeg skal ikke være noe kakepoliti, jeg. Man kan jo nesten ikke åpne munnen sin uten at man får den ene statusen etter den andre her. Kan man ikke bare svare: "Jeg er uenig med deg, fordi at (ditt svar)" uten å gå til personangrep bak en skjerm. Det er så feigt. Det er sikkert mye rart man kan si om meg, men fordomsfull, nei. Det er jeg ikke.

Det du kunne ha gjort er å ta dette som konstruktiv kritikk. Det hadde vært voksent av deg. Det er jo bare et veldig godt råd. Man vil jo ikke noen noe vondt med det. Jeg syntes at norske matvaner nesten er amerikaniserte. Hvor store skal folk bli? Hvor mye deig og sånt skal i maten?

Takke meg til rotfrukter som kan bakes i ovnen med god olje og sånt over. Jeg spiser kake jeg og, men det er ikke noe jeg spiser hver eneste dag. Hvis du er lei det også, så slutt å les i de trådene der man diskuterer. Verre er det ikke.

Endret av fuglekvitter__

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...