AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Jeg hentet en valp for noen dager siden. En kleinspitz. Han er som de fleste valper, biter. Han har en uvane og ta føtter og armer. Greit nok, det har hjulpet mye å pipe (sånn som andre hunder gjør 😅😂). Det hjalp mer enn å si stramt nei. Å avlede hjelper ikke! Han lukter på leken så pån igjen på lemmer. Men det virker som han blir desperat. At han MÅ gjøre det. Piper og slutter ikke før han får lov da. Lar han jo selvsagt ikke, men får litt vondt når han virker så "desperat". Noen som vet hvorfor? Og hva annet en kan gjøre? Som sagt hjelper det å pipe og avlede, noen få ganger 😅 Da helst med dentastix. Anonymkode: c5210...ca9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Har dere noen tauleker? Eller pipeleker? I verste fall noen gamle sokker? Vil anbefale å vente med dentastix til valpen er eldre. Det er mye kalorier i de. Skal helst ikke gis til valper under 5-6 måneder. Smør også litt smør på hendene, det oppmuntrer til slikking fremfor biting, men den trenger noe den kan bite på. Anbefaler også å pakke møbelbein inn i avispapir. Anonymkode: fa0a3...6df
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere noen tauleker? Eller pipeleker? I verste fall noen gamle sokker? Vil anbefale å vente med dentastix til valpen er eldre. Det er mye kalorier i de. Skal helst ikke gis til valper under 5-6 måneder. Smør også litt smør på hendene, det oppmuntrer til slikking fremfor biting, men den trenger noe den kan bite på. Anbefaler også å pakke møbelbein inn i avispapir. Anonymkode: fa0a3...6df Tauleke - ja, pipeleker - 3 stykk, sokker - har han hentet selv og får lov til å ha Har kun gitt han dentastixen fordi det var eneste som hjalp til å roe han litt ned. Har har kun gnagd på den, ser ikke ut som det blir spist noe av den på en måte. Hva med leverpostei? Eller må det være smør? Pakke inn møbelbein - hvorfor avispapir? Hva med sølvpapir? Virker som han liker papir, han liker godt en krøllet konvolutt Anonymkode: c5210...ca9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Avispapir, fordi det er lettere å pakke inn tykt :p. Du skal fortsatt si nei og flytte hunden derfra, men da skåner du møblene noe. Må ikke være smør, vet noen bruker edikk også (for å avvenne biting), men folk flest virker til å foretrekke smør :). Det er bare at det lukter noe og smaker litt godt (eller forferdelig, med edikken). Tror litt av poenget er at det skal være usynlig. men prøv å ikke venne valpen til at den får en dentastix hver gang den piper. Da kommer han til å pipe helt til han får en fremover, og denne uvanen blir du ikke kvitt så lett. Anonymkode: fa0a3...6df
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Avispapir, fordi det er lettere å pakke inn tykt :p. Du skal fortsatt si nei og flytte hunden derfra, men da skåner du møblene noe. Må ikke være smør, vet noen bruker edikk også (for å avvenne biting), men folk flest virker til å foretrekke smør :). Det er bare at det lukter noe og smaker litt godt (eller forferdelig, med edikken). Tror litt av poenget er at det skal være usynlig. men prøv å ikke venne valpen til at den får en dentastix hver gang den piper. Da kommer han til å pipe helt til han får en fremover, og denne uvanen blir du ikke kvitt så lett. Anonymkode: fa0a3...6df Okei takk skal pakke inn! Han får ikke dentastix når han piper, kun når han får disse bite anfallene 😜 Anonymkode: c5210...ca9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Hvalpen skal jo flere tenner etterhvert, og det kan klø. Jeg tok et gammelt handkle/klut og dyppet i vann. Deretter vrei jeg det litt opp før jeg rullet inn godbiter og la det i fryseren. Dette fikk hvalpen til å gnage på. Anonymkode: c044e...cb5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvalpen skal jo flere tenner etterhvert, og det kan klø. Jeg tok et gammelt handkle/klut og dyppet i vann. Deretter vrei jeg det litt opp før jeg rullet inn godbiter og la det i fryseren. Dette fikk hvalpen til å gnage på. Anonymkode: c044e...cb5 Det var lurt, det skal jeg prøve nei Asså vet han skal felle og det klør, men han små knurrer og blir "gal" når han er i gang 😜 Fått det litt mer under kontroll, men fremdeles slitsomt 😜 Anonymkode: c5210...ca9
xinnia Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 Ja vet at det anbefales å pipe når valpen biter i en,- men om man ser i valpebingen så slutter de så ikke når den andre valpen piper.. det tirrer de enda mer, skal det ha noen effekt så må du faktisk brøle skikkelig. Har selv forsøkt det med valpen her- haha han syntes det var utrolig morsomt å ha ett levende pipedyr og ble enda mer ivrig. Hold det valpen biter på helt i ro- og vent til den slutter, den kommer til å bite enda mer- det er på denne måten den lærer seg bitehemning. Gi den alternativ leke.. tomme brusflasker- tomme doruller- masse man kan bruke som alternativ når den biter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå