Gå til innhold

Når noen tror at alle bruker stoff og er politi.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fått nyss om en person som tror at alle er politi. Den personen tror også at alle bruker narkotika.
Hvordan skal man forholde seg til dette egentlig? Ganske paranoid kanskje når alt og alle er politi?

Jeg vet ikke helt hva man får gjort med det. Man kan jo se at noen er politi, de bruker svart uniform med gullskrift på, men alle er ikke politi.
Det er ikke sånn at personen i kassa på rimi er politi liksom, eller at de ikke bruker uniform og kler seg som politi-detektiver og er undercoverpoliti i leketøysbutikken? Det er jo helt paranoid. Hva ville dere sagt til en person om dette?
Det er jammen meg ikke lett å svare på... :skratte: 

Alle bruker ikke stoff, og ja, det finnes politi, men alle er ikke politi.

Endret av fuglekvitter__
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg har fått nyss om en person som tror at alle er politi. Den personen tror også at alle bruker narkotika.
Hvordan skal man forholde seg til dette egentlig? Ganske paranoid kanskje når alt og alle er politi?

Jeg vet ikke helt hva man får gjort med det. Man kan jo se at noen er politi, de bruker svart uniform med gullskrift på, men alle er ikke politi.
Det er ikke sånn at personen i kassa på rimi er politi liksom, eller at de ikke bruker uniform og kler seg som politi-detektiver og er undercoverpoliti i leketøysbutikken? Det er jo helt paranoid. Hva ville dere sagt til en person om dette?
Det er jammen meg ikke lett å svare på... :skratte: 

Alle bruker ikke stoff, og ja, det finnes politi, men alle er ikke politi.

Hei

Du kan kontakte TIPS, og fortelle om det som du formidler her. De i TIPS kan hjelpe personen til å få hjelp.

"TIPS retter seg spesielt mot unge mennesker som er i ferd med å utvikle en alvorlig psykisk lidelse. TIPS er et trygt sted å begynne.

TIPS telefonen 51 51 59 59
Telefonen er betjent hverdager fra 08.00-15.00.

Du kan legge igjen beskjed på svareren utenom disse tidene, så ringer vi tilbake ved første anledning. Du kan ringe oss anonymt hvis du ønsker det eller sende en melding via vårt skjema under. Alternativt kan du gå inn på medarbeidersiden for å sende mail direkte til de som jobber i TIPS.

Adresse:
Oppdagelsesteamet TIPS
Psykiatrisk Divisjon,
Stavanger Universitetssjukehus
Armauer Hansensvei 20
4011 Stavanger"

http://www.tips-info.com/nb/kontakt-oss

Anonymkode: b6b9c...018

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei

Du kan kontakte TIPS, og fortelle om det som du formidler her. De i TIPS kan hjelpe personen til å få hjelp.

"TIPS retter seg spesielt mot unge mennesker som er i ferd med å utvikle en alvorlig psykisk lidelse. TIPS er et trygt sted å begynne.

TIPS telefonen 51 51 59 59
Telefonen er betjent hverdager fra 08.00-15.00.

Du kan legge igjen beskjed på svareren utenom disse tidene, så ringer vi tilbake ved første anledning. Du kan ringe oss anonymt hvis du ønsker det eller sende en melding via vårt skjema under. Alternativt kan du gå inn på medarbeidersiden for å sende mail direkte til de som jobber i TIPS.

Adresse:
Oppdagelsesteamet TIPS
Psykiatrisk Divisjon,
Stavanger Universitetssjukehus
Armauer Hansensvei 20
4011 Stavanger"

http://www.tips-info.com/nb/kontakt-oss

Nei, det kan jeg ikke.
Nå spør jeg helt generelt om en person som tror at alle gjør sånt.

Skrevet
2 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Nei, det kan jeg ikke.

Det er viktig at personer som tror slikt, får hjelp så snart som mulig.

• Liker 1
Skrevet

Tja.. NOIA og ha så NOIA

Anonymkode: 0837b...e8f

Skrevet (endret)

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig at personer som tror slikt, får hjelp så snart som mulig.

Nei, altså - personen får bare tro at alt og alle er politi, og at alle bruker narkotika. :roll: 
Whatever...

Endret av fuglekvitter__
Skrevet
11 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Nei, det kan jeg ikke.

Jaha, da forstår jeg virkelig ikke hvor du vil hen. Du spør om hvordan du skal forholde deg til noen som dette - og ler av vedkommende! Da du får tips om hvordan å hjelpe så er du ikke interessert i dette. Foreslår da at du bare holder deg unna, det siste h*n trenger er mennesker som deg i livet sitt :)

Anonymkode: eeb9b...e62

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, da forstår jeg virkelig ikke hvor du vil hen. Du spør om hvordan du skal forholde deg til noen som dette - og ler av vedkommende! Da du får tips om hvordan å hjelpe så er du ikke interessert i dette. Foreslår da at du bare holder deg unna, det siste h*n trenger er mennesker som deg i livet sitt :)

Anonymkode: eeb9b...e62

Nei, jeg syntes bare beskrivelsen blir litt merkelig - litt paranoid kanskje?
Altså, jeg sitter ikke og ler av personen. Det gjør jeg ikke, men syntes det virker litt rart, men stakkars personen, så klart. :)

Jeg må få lov til å mene at hvis personen tror at alle er politi, til og med en person bak kassa på kiwi er politi, eh...ja ok. For all del...  God dag.:P 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet

Du fremstår jo som svært forvirret og psykotisk selv, ref. alle svarene du poster her på KG. Kanskje det er du som har et behov for realitetsorientering?

Anonymkode: d38d6...639

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstår jo som svært forvirret og psykotisk selv, ref. alle svarene du poster her på KG. Kanskje det er du som har et behov for realitetsorientering?

Det er ingen som har kalt noen det slik du beskriver og du skriver helt usammenhengende. Det er rotete og nesten umulig å forstå hva du skal frem til. Du bare svarer helt sånn ut av det blå. Det blir litt sånn: Kan verken sykle. Det går ikke an å svare på det du mener nå, men som sagt. Ingen ler av at noen er så syke og ingen mobber folk som er så syke heller.

Anonymkode: 69b48...9b4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri kalt vedkommende psykotisk. Det er dine ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...