AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Hei, jeg vet det var en tråd om dette på kg tidligere men nå finner jeg den ikke igjen. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg til å forbedre min finn annonse? Den har bare vært ute i to dager, men tidligere har jeg solgt ting innen 24 timer, det er derfor litt uvant at det ikke er kommet noen henvendelser på annonsene, og derfor lurer jeg på om jeg gjør noe galt. Er det noen her med mye erfaring fra finn, som jeg kan sende pm til og be om å få tilbakemelding på hva jeg bør forbedre? Anonymkode: dbb1f...cce
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Gode bilder er viktig, og utfyllende info slik at de ikke trenger å sende en PM bare for å spørre om noe. Anonymkode: d1885...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Jeg lurer på om bildene er litt feil. Jeg har ikke hatt godt nok lys til å ta bilder av tingene, derfor har jeg brukt bilder fra stedene de er opprinnelig kjøpt. Akkurat det har jeg ikke gjort før. Men har beskrevet alt om størrelse, farge, i hvilken stand tingene er, prisene er også halve priser av hva tingene koster nytt, er lite brukt og ganske nytt. Jeg har hatt en pause fra finn på noen år, og sist jeg forsøkte å selge noe var det heller labert sammenlignet med tidligere r hvor ting forsvant ganske fort. Har det blitt annerledes på finn sammenlignet med tidligere? Anonymkode: dbb1f...cce
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 5 minutter siden, Evilposelos skrev: Ja få se Takk. Sendte deg pm Anonymkode: dbb1f...cce
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 Hva selger du, sånn omtrentlig? Er ganske mye jeg aldri ville betalt halv pris for på Finn, det er for mye.. Anonymkode: 3b424...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #7 Skrevet 27. januar 2017 Kan bare si at på Finn ligger det tusenvis av annonser. Mange står lenge,blir slettet,siden det ikke blir solgt. Om folk forsto at de kan ikke få solgt brukte ting for halv pris. Det er salg hele året. Etter salget er det 70 % av full pris, og det er ubrukte varer. Når folk forstår dette,så får de solgt sakene også. Så er det lite velvillige folk også. Vet flere som har bydd på ting, også ting som er vanskelig å selge ellers, men at kjøper har spurt om de kan sende i posten. Å.....for mye jobb Har selv budt på en ting som kunne gått i en norgespakker. Selvsagt betaler jeg porto.nei, for mye jobb. Orker ikke. Ei svarte: gidder ikke. Anonymkode: 4c102...069 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #8 Skrevet 27. januar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva selger du, sånn omtrentlig? Er ganske mye jeg aldri ville betalt halv pris for på Finn, det er for mye.. Anonymkode: 3b424...0ad Lite brukte møbler. Ganske nye også. Anonymkode: dbb1f...cce
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #9 Skrevet 27. januar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan bare si at på Finn ligger det tusenvis av annonser. Mange står lenge,blir slettet,siden det ikke blir solgt. Om folk forsto at de kan ikke få solgt brukte ting for halv pris. Det er salg hele året. Etter salget er det 70 % av full pris, og det er ubrukte varer. Når folk forstår dette,så får de solgt sakene også. Så er det lite velvillige folk også. Vet flere som har bydd på ting, også ting som er vanskelig å selge ellers, men at kjøper har spurt om de kan sende i posten. Å.....for mye jobb Har selv budt på en ting som kunne gått i en norgespakker. Selvsagt betaler jeg porto.nei, for mye jobb. Orker ikke. Ei svarte: gidder ikke. Anonymkode: 4c102...069 Jeg har sendt endel ting tidligere, men denne gangen er det ubrukte store møbler og de er såpass billige at det ville ikke svart seg for kjøper å betale porto for å få de sendt i tillegg. Anonymkode: dbb1f...cce
Mariahamm Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 Personlig blir jeg skeptisk hvis det er få/ingen bilder fra tingen du selger som du har tatt selv, men overtall av bilder fra produsent. Mulig flere er som meg? 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #11 Skrevet 27. januar 2017 1 minutt siden, Mariahamm skrev: Personlig blir jeg skeptisk hvis det er få/ingen bilder fra tingen du selger som du har tatt selv, men overtall av bilder fra produsent. Mulig flere er som meg? Jeg tror det kanskje er dette, jeg får forsøke å ta bilder imorgen og bytte de ut. Anonymkode: dbb1f...cce
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #12 Skrevet 27. januar 2017 Det har blitt vanskeligere å få solgt ting på Finn, tror det henger sammen med ganske så økende velstand i landet vårt de siste årene. Jeg solgte en sofa for 2500 kr for noen år siden, den var 15 år gammel og brukt daglig. Ny pris ca 17000. Den var i god stand, bittelitt slitt i stoffet, men ikke synlig slitasje. Den hadde slitesterkt stoff i ull, og kjøperen var veldig fornøyd med den og lurte på om vi virkelig ville selge den flotte sofaen. Jeg tror ikke det ville gått i dag. Anonymkode: 0ef19...c2d 2
Million Skrevet 28. januar 2017 #13 Skrevet 28. januar 2017 Jeg tror man får solgt det meste på Finn. Men i blant må man bare vente litt lenger på den rette kjøperen. Du trenger bare èn person som er seriøst ute etter det du selger, og som er villig til å betale den prisen som står. Halv pris er et greit sted å begynne for mange ting, men noen luksusartikler kan gå for mer enn halv pris, mens andre massegjenstander som er gamle eller godt brukt og det selges hundrevis av, går for under halv pris. Det kommer altså an på hva det er, og hvordan markedet for dette er. Er det mange lignende gjenstander på markedet, blir konkurransen større. Selv har jeg solgt en del på Finn, noen ganger med en gang annonsen er lagt ut og andre ganger har jeg måttet vente litt. Jeg har ikke alltid fått solgt varen(e) første uka. Da smører man seg med tålmodighet, og venter på denne rette kjøperen. Og det har alltid skjedd til slutt. Noen ganger dukker kjøperen opp først etter en måned, noen ganger etter to, men da har jeg fått solgt til slutt og til den prisen jeg har satt :- ) Man må regne med å avslå noen prutere underveis. Blant annet sånne folk som aldri betaler det som står som pris i annonsen, men som prøver å få kjøpt det til spottpris (halv pris av halv pris f.eks), sånn at de selv kan selge det om igjen og dyrere videre igjen senere.... Skygg unna disse. Skaff deg også Vipps på telefonen. Da kan folk betale deg direkte der og da, rett inn på konto, og ikke skylde på at de "ojda, har visst med meg for lite kontanter" (mange prøver seg på det også, for å få varen billigere enn avtalt,de tar med seg for lite penger med vilje). Første prioritet i en annonse er å ha gode og klare bilder av gjenstanden du skal selge, i godt lys og gjerne noen detaljbilder også. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #14 Skrevet 28. januar 2017 12 minutter siden, Million skrev: Jeg tror man får solgt det meste på Finn. Men i blant må man bare vente litt lenger på den rette kjøperen. Du trenger bare èn person som er seriøst ute etter det du selger, og som er villig til å betale den prisen som står. Halv pris er et greit sted å begynne for mange ting, men noen luksusartikler kan gå for mer enn halv pris, mens andre massegjenstander som er gamle eller godt brukt og det selges hundrevis av, går for under halv pris. Det kommer altså an på hva det er, og hvordan markedet for dette er. Er det mange lignende gjenstander på markedet, blir konkurransen større. Selv har jeg solgt en del på Finn, noen ganger med en gang annonsen er lagt ut og andre ganger har jeg måttet vente litt. Jeg har ikke alltid fått solgt varen(e) første uka. Da smører man seg med tålmodighet, og venter på denne rette kjøperen. Og det har alltid skjedd til slutt. Noen ganger dukker kjøperen opp først etter en måned, noen ganger etter to, men da har jeg fått solgt til slutt og til den prisen jeg har satt :- ) Man må regne med å avslå noen prutere underveis. Blant annet sånne folk som aldri betaler det som står som pris i annonsen, men som prøver å få kjøpt det til spottpris (halv pris av halv pris f.eks), sånn at de selv kan selge det om igjen og dyrere videre igjen senere.... Skygg unna disse. Skaff deg også Vipps på telefonen. Da kan folk betale deg direkte der og da, rett inn på konto, og ikke skylde på at de "ojda, har visst med meg for lite kontanter" (mange prøver seg på det også, for å få varen billigere enn avtalt,de tar med seg for lite penger med vilje). Første prioritet i en annonse er å ha gode og klare bilder av gjenstanden du skal selge, i godt lys og gjerne noen detaljbilder også. Lykke til. Takk for godt svar Jeg har lagt til egne bilder til flere av tingene nå. Anonymkode: dbb1f...cce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå