AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Har reservert en leilighet i et nybygg prosjekt, men er veldig usikker på om jeg skal realisere kjøpet. Akkurat nå virker boligmarkedet litt usikkert. Hva om prisene på brukt bolig faller voldsomt iløpet av det året som kommer, eller jeg faktisk ikke får solgt ? Vet at leilighetene her jeg bor har gått noenlunde greit, men er allikevel veldig usikker. Avgjørelsen må taes denne helgen. Noen som er i lignende situasjon og ønsker å dele hva dere tenker om dette ? Anonymkode: ea2c8...059
Gjest Blondie65 Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Selg og lei da vel, mens du venter på at den nye boligen skal bli klar.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Jeg gjorde dette for noen år siden, det gikk veldig greit og leiligheten i nybygget har allerede økt verdien betraktelig. Nå vet jeg ikke hvilket område du kjøper i, for det er jo litt relevant. Men alt kjøp og salg av bolig innehar en viss risiko. Jeg risikerte å ikke få solgt min daværende leilighet, men dette hadde entreprenøren en garanti på (de dekket doble bokostnader en periode). Er dette noe du har tilgang på feks? Er det noen spesielle ting i området som kan tilsi at eiendommen vil tape seg på kort/lang sikt? Jeg fikk solgt umiddelbart til en bra pris, og flyttet inn når jeg skulle. Så det kan gå bra også. Anonymkode: bd2fd...603
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde dette for noen år siden, det gikk veldig greit og leiligheten i nybygget har allerede økt verdien betraktelig. Nå vet jeg ikke hvilket område du kjøper i, for det er jo litt relevant. Men alt kjøp og salg av bolig innehar en viss risiko. Jeg risikerte å ikke få solgt min daværende leilighet, men dette hadde entreprenøren en garanti på (de dekket doble bokostnader en periode). Er dette noe du har tilgang på feks? Er det noen spesielle ting i området som kan tilsi at eiendommen vil tape seg på kort/lang sikt? Jeg fikk solgt umiddelbart til en bra pris, og flyttet inn når jeg skulle. Så det kan gå bra også. Anonymkode: bd2fd...603 Tviler på at utbygger vil betale de doble bokostnadene. Det har ikke vært noe stort problem for utbygger å få solgt de ulike nybyggene, så kan ikke jeg kjøpe, er det alltid noen andre som kan. Leilighetene her jeg bor nå, har stort sett gått greit. Saken nå, er at det er planlagt rehabilitering av balkongene. Dette er et usikkerhetsmoment, både fordi tidspunkt for start og ferdigstillelse av rehabilitering er usikker, og fordi husleien vil øke. Samtidig tror jeg leilighetene blir mer attraktive, ettersom de vil få en mye mer moderne fasade. Det er også på gang løsninger for elbillading, noe jeg tror er et stort pluss i tiden fremover. Nybygget jeg tenker på vil mest sannsynlig være klar til overtagelse ca januar 2018. Så bruker jeg kanskje 1 - 2 måneder på å få garderobeskap og annet på plass, og deretter kan det gå inntil ett år før jeg kan selge pga rehabilitering. Det er i verste fall.... I beste fall, 2 - 3 måneder. Sønnen min sier at han kan bli boende i nåværende leilighet frem til vi kan selge, men føler at det er dårlig gjort å sette han i en slik situasjon.... Anonymkode: ea2c8...059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå