AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Jeg har flyttet endel i mitt liv, jeg har hatt flere biler i mitt liv. Har ikke all info i hodet, og det hadde vært kjekt å hatt denne informasjonen. Går det an å få register av all flytting en har hatt siden tidenes morgen registrert på eget navn hos folkeregisteret / skatteetaten? Likeså med bil, kan biltilsynet gi meg liste over biler som har vært registrert på meg? I så tilfelle, finnes denne informasjonen på nett? Anonymkode: dfeb9...5e1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Ingen som vet? TS Anonymkode: dfeb9...5e1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Jeg er ikke hundre prosent sikker på hva jeg skal svare deg, TS, men jeg vil tro at det kommer an på hvor langt tilbake i tid opplysningene du søker går. Har forstått at det er ganske stort aldersspenn hos brukerne her. Det eldre folkeregistermaterialet (folkeregisterkort) kan være veldig vanskelig å manøvrere i, og hvis du hvis du har flyttet mye på deg geografisk kan papirene også være spredd. Ofte er letearbeidet i disse papirene veldig omfattende, så i mange tilfeller bør du nok oppgi en grunn til at du trenger opplysningene. Nå ligger Folkeregisteret i en database, og jeg vil tro at alle nyere flytteoppføringer er knyttet til ditt navn. Når jeg sist logget inn på "min side" for å melde adresseendring, fikk jeg opp alle mine endringer i folkeregistrert adresse, men disse endringene er gjort i løpet av de siste ti årene. Jeg ville altså primært prøvd å logge inn og sjekke hva jeg fant, og deretter kontakte Folkeregisteret hvis du ønsker eldre opplysninger. De henviser deg eventuelt videre til Arkivverket hvis de ikke har opplysningene hos seg. Når det gjelder biler tror jeg at de tradisjonelt har vært registrert med utgangspunkt i registreringsnummer eller -dato og ikke navn på eieren, i alle fall som en hovedregel. Jeg ville kontaktet Statens Vegvesen og forhørt meg om mulighetene, det er mulig at nyere opplysninger også kan letes frem med utgangspunkt i navn eller personnummer. Jeg beklager omtrentlige svar - jeg jobber med noe litt relatert, men er ingen ekspert. Det vesentligeste her er egentlig hvor langt opplysningene går tilbake. Det materialet som finnes på papir kan ha innganger som krever at du selv har en del opplysninger, mens det som finnes i databaser ofte har mange mulige innganger for å finne informasjonen. Sist, men ikke minst; det er viktig at du selv tar ansvar for opplysninger om deg selv. Hvis du selv mangler opplysninger og kontekst kan det være vanskelig å hjelpe deg. Jeg ville samlet de opplysningene du fortsatt har, og prøvd de fremgangsmåtene jeg nevner over. Hilsen informasjonskonsulent. Anonymkode: a21f6...c27
Prinsesse788 Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 (endret) Flyttemeldinger finner du i folkeregisteret. Jeg er 27 år og har alle mine flyttinger (adresseendring) både med og uten foreldre registrert. Endret 29. januar 2017 av Prinsesse788 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå