Gå til innhold

Hvordan fungerer rekvisert taxi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til en spesialist om noen uker, og siden denne legen befinner seg over 3 timer unna, ender jeg med å få rekvisert taxi med ledsager av min fastlege, for buss er uaktuelt og jeg har ikke bil selv. Men jeg har aldri hatt det før, så hvordan fungerer det egentlig? Sender fastlegen bestilling til taxiselskapet for meg, eller må jeg kontakte de selv for å avtale kjøringen? Må jeg hente noen papirer av fastlegen for å bevise at jeg har fått det rekvisert? Hva må jeg betale for turen, regner med det bare er egenandel når det er rekvisert? Siden det er over 3 timer hver vei, går det greit å be taxien vente mens jeg er inne hos legen selv om det kan ta 1 time (man må jo alltid regne med å vente en god stund), eller må jeg få tak i ny taxi for å kjøre meg hjem igjen? Og er det noe papirarbeid jeg må sende inn etterpå? Herregud, man kan få angst av mindre, jeg hater å ikke vite hvordan ting er på forhånd.

Anonymkode: 5490c...4b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rekvirert*. Legen din rekvirerer vis pasientreiser, mens sykehuset rekvirerer hjem igjen (dersom de finner det nødvendig). Du betaler kun egenandel. Du må huske på at man dog kun får dekket enkleste alternativ, så det er meget mulig du ikke får dekket mer enn f.eks. buss. Men hør med fastlegen din! Det er han som kjenner deg og dine behov

Skrevet

RekviRert.

Anonymkode: 1b878...b4b

• Liker 2
Skrevet

Buss er uaktuelt, så jeg vet at jeg vil få taxitur bort dit. Så den gjelder ikke for tur-retur da, og jeg må forsøke å få sykehuset til å gi meg ny for at jeg skal komme meg hjem igjen?

5 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Rekvirert*. Legen din rekvirerer vis pasientreiser, mens sykehuset rekvirerer hjem igjen (dersom de finner det nødvendig). Du betaler kun egenandel. Du må huske på at man dog kun får dekket enkleste alternativ, så det er meget mulig du ikke får dekket mer enn f.eks. buss. Men hør med fastlegen din! Det er han som kjenner deg og dine behov

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

RekviRert.

Anonymkode: 1b878...b4b

Du må leve et fantastisk og innholdsrikt liv :roll:

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Buss er uaktuelt, så jeg vet at jeg vil få taxitur bort dit. Så den gjelder ikke for tur-retur da, og jeg må forsøke å få sykehuset til å gi meg ny for at jeg skal komme meg hjem igjen?

Du må leve et fantastisk og innholdsrikt liv :roll:

Ta en telefon til sykehuset på forhånd! Pleier ikke å være et stort problem, altså. Legen din har jo godkjent behovet i forkant. Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...