bravonova Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Jeg har en mopsevalp på fire måneder, og jeg synes han bæsjer utrolig mye. På en dag kan han ha avføring opptil seks ganger. Det kan da umulig være normalt med så hyppig bæsjing? Han spiser nå et sånt fôr uten korn og sånt, men jeg lurer på om jeg bør bytte. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Hva spiser han? "Et sånt fôr" er ikke spesielt beskrivende Anonymkode: b339c...2a2
happiest Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 Min ene hund har bæsjet kanskje 4 ganger både i går og i dag. Bæsjen ser annerledes ut enn vanlig, men så kom jeg på at jeg har kjøpt et nytt for. Så jeg får se om det går seg til. Noen hunder kan jo også reagere på diverse bein osv. Får hunden sitte i fred når den bæsjer eller merker den f.eks at du vil videre og ikke gjør seg ferdig? 1
bravonova Skrevet 27. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva spiser han? "Et sånt fôr" er ikke spesielt beskrivende Anonymkode: b339c...2a2 Haha, nei, det er sant 😂 Han får Essential the beginning, og det har ikke vært noe fôrbytte heller. 4 minutter siden, happiest skrev: Min ene hund har bæsjet kanskje 4 ganger både i går og i dag. Bæsjen ser annerledes ut enn vanlig, men så kom jeg på at jeg har kjøpt et nytt for. Så jeg får se om det går seg til. Noen hunder kan jo også reagere på diverse bein osv. Får hunden sitte i fred når den bæsjer eller merker den f.eks at du vil videre og ikke gjør seg ferdig? Han får gå fritt, så han får all verdens tid til å gjøre fra seg. Opplever ofte at han har avføring flere ganger på rad når vi er ute.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 5 minutter siden, bravonova skrev: Haha, nei, det er sant 😂 Han får Essential the beginning, og det har ikke vært noe fôrbytte heller. Han får gå fritt, så han får all verdens tid til å gjøre fra seg. Opplever ofte at han har avføring flere ganger på rad når vi er ute. Aner ikke hva det er for noe en gang, aldri hørt om det. Men kornfritt er ikke alltid best for alle. Eller så kan det være at hunden din ikke fungerer sånn kjempebra på akkurat det fôret. Jeg kjenner mange som har prøvd feks én variant av Acana og fått mer avføring på hunden, blassere pels og sånn, men fått mye bedre resultat på en annen formula. Så det er vanskelig å vite hvor man skal starte, men det kan i hvert fall høres ut som hunden din kan trenge et annet fôr (med særdeles skånsom overgang fordi den er så ung). Evt: får han mye godbiter og tyggeting (grisehaler, ører osv)? I så fall har du nok grunnen der. Anonymkode: b339c...2a2
Gjest FarDareisMai Skrevet 27. januar 2017 #7 Skrevet 27. januar 2017 Jeg har to hunder. Den ene er en dritemaskin uten like. Uansett hva slags for han får, så driter han like mye. Ellers er han sunn og frisk. Den andre er motsatt, kun en gang om dagen, og bare en liten dert. Også sunn og frisk. Regner med at hunder er forskjellige, akkurat som oss mennesker. Noen må tre ganger om dagen, andre en eller to ganger i uka. Så lenge valpen din er sunn og får tid til å bæsje i fred og ro, så tror jeg ikke det er noen grunn til bekymring.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #8 Skrevet 27. januar 2017 Det tyder på at hunden får feil fôr. Anonymkode: 2475a...108
Gjest økonomifrue Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 Som de andre over så kan det tyde på at det er feil for for hunden din på nåværende tidspunkt. Men du har en valp, og den spiser jo antagelig 3 ganger daglig og valpernhar jo hyppige avføringer. I tillegg kan det tenkes at tarmsystemet til hunden din ikke er helt ferdig utviklet enda. Det finnes så mye forskjellig for, så du vil kunne få forskjellig svar ettersom hvem du spør. Men selv har jeg god erfaring med royal canin, men da pointeren vår var valp så fungerte hun ikke noe særlig på Valpefor fra Royal canin i henhold til størrelse, så da fikk hun Pro Plan som fungerte bra. Nå i voksen alder er hun tilbake til royal canin, noe som fungerer supert for oss,
Million Skrevet 27. januar 2017 #11 Skrevet 27. januar 2017 (endret) Siden valpen bare er fire mnd, regner jeg med at den får mat flere ganger om dagen? Bæsjerutinene og hyppigheten pleier å justere seg når man justerer valpefòringen og går ned til voksenfòring, dvs en til to måltider pr dag. Min voksne hund f.eks, får mat to ganger om dagen, og bæsjer en til to ganger pr dag. Men da hun var liten og fikk mat typ fire ganger om dagen, bæsjet hun i et kjør til alle tider på døgnet. Det som går inn, må ut. En umoden valpemage har ikke helt kommet i rutine ennå, da de gjerne spiser mye oftere enn voksne hunder gjør også. Jeg bruker Royal Canin til min hund, og kan anbefale det merket. Denne ville passe din valp :- ) Endret 27. januar 2017 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå