AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Jeg har veldig lyst å søke en jobb hvor jeg kommer til å jobbe 12 timer i strekk, kl 08-20. Midt på dagen mellom kl 14-15 får jeg en times pause. Det jeg lurer på er om denne jobben er mulig å kombinere med to hunder? De er tidligere vant til at jeg er vekke ulike tidspunkt på døgnet da jeg jobber turnus, så de er alene ca 8t hver ukedag. Dette virker til å gå fint og jeg er glad de har selskap i hverandre. Dersom jeg får jobben med 12t vakter så vil jeg jobbe noen vakter på rad for så å få flere dagers fri hvor jeg kan bruke hele dagen sammen med hundene. Arbeidsplassen er 5min unna meg så det er ikke vanskelig å komme meg til/fra. Vet også at noen som jobber der tar 30min pause x 2, men dette er jo sikkert litt kort pause for å gå tur. Anonymkode: 73dc8...d62
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Da syns jeg du skal få noen til å aktivisere dem i løpet av dagen. Du er tross alt borte halve døgnet, å det blir utrolig kjedelig for dem. Anonymkode: c4ebc...85b 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 Nei, dette er ikke greit gjort mot hundene. De kan ikke være alene så lenge. De må også få ordentlig tur når de har vært alene mange timer i strekk, så om du bare har tid til å stikke innom midt på dagen, er ikke det nok. Anonymkode: b5fb0...698 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Jeg tenker noe av problemet eventuelt blir at de får lite stimulasjon de dagene du jobber 12 timer + sover 8 timer. Mange hunder overlever nok, men det betyr ikke at det er bra for dem. I verste fall begynner de å utagere/ stresse/ ødelegge ting fordi de kjeder seg. Du skal vel ikke ha dem i bur de 12 timene + 8 timene med søvn? Jeg tror noen hunder får en mer passiv personlighet som et resultat på for lite stimulasjon. Det er en måte noen håndterer kjedsomhet på når det går over lang tid. Har møtt et par hunder som virker som om de bare eksisterer sånn halvveis. Jeg tenker at mange hundeeierene undervurderer hvor mye slike ting påvirker hundene deres. De ser bare at hunden oppfører seg "snilt" så de forstår ikke at de kjeder seg eller er passive. Man kan se på mange hunder at de har et våkent blikk og en våken personlighet når de har et aktivt liv. Så er det selvsagt litt forskjell på personlighetene til hunder også, så det er ikke en absolutt regel Anonymkode: 179d1...e21 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 Men har du forresten vurdert om du kunne ansatt en tenåring som hundepasser? Eventuelt en voksen om der er noen som kunne tenke seg å gjøre det? Anonymkode: 179d1...e21 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker noe av problemet eventuelt blir at de får lite stimulasjon de dagene du jobber 12 timer + sover 8 timer. Mange hunder overlever nok, men det betyr ikke at det er bra for dem. I verste fall begynner de å utagere/ stresse/ ødelegge ting fordi de kjeder seg. Du skal vel ikke ha dem i bur de 12 timene + 8 timene med søvn? Jeg tror noen hunder får en mer passiv personlighet som et resultat på for lite stimulasjon. Det er en måte noen håndterer kjedsomhet på når det går over lang tid. Har møtt et par hunder som virker som om de bare eksisterer sånn halvveis. Jeg tenker at mange hundeeierene undervurderer hvor mye slike ting påvirker hundene deres. De ser bare at hunden oppfører seg "snilt" så de forstår ikke at de kjeder seg eller er passive. Man kan se på mange hunder at de har et våkent blikk og en våken personlighet når de har et aktivt liv. Så er det selvsagt litt forskjell på personlighetene til hunder også, så det er ikke en absolutt regel Anonymkode: 179d1...e21 Mine hunder står aldri i bur, så de hadde fått gått fritt rundt i leiligheten med ulike leker og vann tilgjengelig hele tiden. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har du forresten vurdert om du kunne ansatt en tenåring som hundepasser? Eventuelt en voksen om der er noen som kunne tenke seg å gjøre det? Anonymkode: 179d1...e21 Jeg har familie som muligens kan stille opp, men da ville det gjerne blitt 2-3 ulike personer. Kan dette virke negativt for hundene om det alltid kommer ulike personer inn for å aktivisere de? Kan vurdere hundepasser, men hvor mange timer bør han/hun være med hundene? Anonymkode: 73dc8...d62
Howl Skrevet 27. januar 2017 #7 Skrevet 27. januar 2017 (endret) 12 timer er alt for lenge, selv om de er to. Jeg synes alt over 8 timer er for mye (mange er nok uenig med meg), men jeg kan til nød strekke meg til 9 timer dersom man har to hunder. Hvis du likevel velger å gå for jobben med 12 timers vakter i blant, så håper jeg virkelig at du ordner så noen kommer innom etter 6-7 timer og gir dem en skikkelig god tur hvor de får aktivisert seg, ikke bare lufta seg og gjort fra seg. Edit: Hvis hunden din kjenner familiemedlemmene synes jeg ikke det er noe problem at det varierer med person i blant. Jeg synes de hvert fall bør få seg en times tur enten med hundepasser eller familiemedlemmer som hjelper. Endret 27. januar 2017 av Howl
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #8 Skrevet 27. januar 2017 Jeg syns dette er langt fra greit, til og med hvis noen kommer og lufter de en liten tur. 12 timer + de 8 timene du sover er fryktelig mye. Da hadde jeg heller satt hundene bort hos hundepasser de dagene du jobber, eller at de blir henta etter 8 timer og får være med noen. Jeg jobber også av og til 12 timer i strekk, men da kommer enten hundepasseren og er hos meg hele dagen slik at de er alene rundt 6 timer, eller så leverer jeg dem der før jobb og henter dem etter. Tror det er veldig få hunder som trives å være alene så mange timer, selv hvis noen kommer og går en liten tur med dem. Anonymkode: 04c85...a4e 1
Ruccula Skrevet 27. januar 2017 #9 Skrevet 27. januar 2017 12 timer er ikke ok! Jeg har dagmamma til mine hunder hver eneste arbeidsdag, forsi jeg synes 8 timer for lenge også. Men 12 timer er bare ikke ok!! Det er dyreplageri! 4
The Kitten Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 Jeg skjønner ikke at du vurderer det engang. 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #11 Skrevet 28. januar 2017 12 timer er ALT for lenge. Selv om de er to. Anonymkode: f8e2d...820 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 Siden du bor kun 5 minutter unna jobben, rekker du jo en halvtimes tur med dem pluss litt kos i pausa di. Anonymkode: 7be86...412
The Kitten Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du bor kun 5 minutter unna jobben, rekker du jo en halvtimes tur med dem pluss litt kos i pausa di. Anonymkode: 7be86...412 Det er fortsatt ALT for mye alenetid for de. 1
SweetM Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 Jobb med 12-timersvakter hadde jeg kun tatt hvis jeg kunne hatt hunden med på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 På Friday, January 27, 2017 den 14.26, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig lyst å søke en jobb hvor jeg kommer til å jobbe 12 timer i strekk, kl 08-20. Midt på dagen mellom kl 14-15 får jeg en times pause. Det jeg lurer på er om denne jobben er mulig å kombinere med to hunder? De er tidligere vant til at jeg er vekke ulike tidspunkt på døgnet da jeg jobber turnus, så de er alene ca 8t hver ukedag. Dette virker til å gå fint og jeg er glad de har selskap i hverandre. Dersom jeg får jobben med 12t vakter så vil jeg jobbe noen vakter på rad for så å få flere dagers fri hvor jeg kan bruke hele dagen sammen med hundene. Arbeidsplassen er 5min unna meg så det er ikke vanskelig å komme meg til/fra. Vet også at noen som jobber der tar 30min pause x 2, men dette er jo sikkert litt kort pause for å gå tur. Anonymkode: 73dc8...d62 Å la hundene være alene og uten lufting i 12 timer pluss, er dyreplageri. Jer må du velge, enten dyrene eller jobben. Anonymkode: 00e5d...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #16 Skrevet 30. januar 2017 På 27.1.2017 den 14.45, AnonymBruker skrev: Jeg har familie som muligens kan stille opp, men da ville det gjerne blitt 2-3 ulike personer. Kan dette virke negativt for hundene om det alltid kommer ulike personer inn for å aktivisere de? Kan vurdere hundepasser, men hvor mange timer bør han/hun være med hundene? Anonymkode: 73dc8...d62 Om hundene blir trent til det, så vil de takle å ha forhold til flere mennesker, for å si det sånn. Så lenge du ikke får en hund som er spesielt nervøs og avhengig (man kan i noen tilfeller trene opp dem gså, men ikke nødvendigvis alltid) Når det er sagt så spørs det i hvor stor grad familien din er villige til å gjøre dette? Om de går innom og tar dem ut og lufter dem i 10 minutt hver dag så er det fortsatt ganske lite. Ville noen av dem vært villig til å være hos hundene dine 1 time de dagene for eks? Når det gjelder hundepasser, så kommer det jo litt an på rasen. Men jeg ser for meg at jeg ville hatt noen der i minst 2 timer de dagene du jobbet 12 timer. 1 time eller mer tur, pluss mental aktivisering og ellers bare det å være selskap for hundene. I tillegg måtte de kanskje luftes mellom hundepasseren gikk og du kom hjem så det ikke gikk for lang tid mellom hver gang de fikk gå på do Anonymkode: 179d1...e21
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #17 Skrevet 30. januar 2017 Min gamle tass hadde fint taklet 12 timer. Han er nå fornøyd med å ligge ved peisen og vil sjelden bli med ut unødvendig. Kaldt for en gammel kropp. Litt lenge uten tilsyn, men hadde tatt jobben. Når han var yngre ville det vært alt for lenge. Da var han med overalt. Om du får noen til å komme innom dem i løpet av dagen for litt tur og samvær så ser jeg ingen problem med noen 12 timer skift med fridager mellom ☺Tre forskjellige som går godt overens med hundene går nok fint. Anonymkode: fe36e...6f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå