Pipaluk Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Jeg studerer deltid på uis og lurer på om jeg skal ta toget dit neste gang. Jeg har lest at det er mye svinger og at det er lett å bli kvalm. Er det hele strekningen eller ? Vurderte å lese på toget men det er kanskje ingen god ide?
Merovingian Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Har hørt og lest om mange som blir kvalm på de "nye" signatur togene som krenger, men personlig har jeg aldri blitt kvalm og jeg blir ofte kvalm i bil. Dersom du er nervøs for å bli kvalm så kan du se om du rekker 11.25 toget fra Oslo til Stavanger, dette kjøres av den gamle typen som ikke krenger og ikke gjør folk kvalm. 2
SweetM Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 Reiste mye med tog mellom Kristiansand og Stavanger tidligere, og synes ikke den strekningen er så veldig svingete. 1
Pipaluk Skrevet 27. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2017 40 minutter siden, Merovingian skrev: Har hørt og lest om mange som blir kvalm på de "nye" signatur togene som krenger, men personlig har jeg aldri blitt kvalm og jeg blir ofte kvalm i bil. Dersom du er nervøs for å bli kvalm så kan du se om du rekker 11.25 toget fra Oslo til Stavanger, dette kjøres av den gamle typen som ikke krenger og ikke gjør folk kvalm. takk for tips. Er det noen stor forskjell på togtypene bortsett fra dette punktet?
Kjetil E Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 38 minutter siden, Pipaluk skrev: takk for tips. Er det noen stor forskjell på togtypene bortsett fra dette punktet? 1125 toget er loktrukket tog, og nesten alle setene kan snues. Kun de i enden av vogn/kupe som ikke kan snues. På signaturtogene er det kun et fåtall seter som kan snues. Og på Oslo - Stavanger er det en stor fordel med seter som kan snues da toget endrer kjøreretning i Kristiansand. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 Anbefaler reisesyketabletter! Jeg ble ikke dårlig på toget før, men nå er det helt ekstremt .! Finnes to typer, jeg blir veldig søvnig av den ene typen (gul/hvit pakke), mens den andre (blå) går fint. Anonymkode: 7c19c...0e9 1
Pipaluk Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2017 jeg ser at togene bruker ulik tid til stavanger også. Har det noe med togtypen å gjøre?
Jacklost Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 7 minutter siden, Pipaluk skrev: jeg ser at togene bruker ulik tid til stavanger også. Har det noe med togtypen å gjøre? Ja, eller kan være flere stopp. 1
Kjetil E Skrevet 30. januar 2017 #9 Skrevet 30. januar 2017 15 timer siden, Jacklost skrev: Ja, eller kan være flere stopp. Mulig og at oppholdet i Kristiansand er litt lenger med et loktrukket tog enn med et Signaturtog. Da det tar litt lenger tid og flytte et helt lokmotiv fra ene enden av toget til den andre. Enn det tar for lokfører og kun flytte seg fra ene enden til andre enden av toget. 1
Jacklost Skrevet 30. januar 2017 #10 Skrevet 30. januar 2017 Jeg elsker særlig å ta tog om vinteren. Varmt, rolig og man slipper kø. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå