Gå til innhold

skilpaddeskall til karneval... Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min vil gjerne være skilpadde på karnevalet i barnehagen.

Mulig det kan kjøpes, men hyggeligere å lage selv.

Men noen som har idé til hvordan jeg kan gjøre det?

kanskje pappmasjé over en rund form eller noe, men jeg har aldri prøvd pappmasjé... Er det klønete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappmasjé er litt skjørt til barnekostymer. Det er kanskje lettere å sy en pute til å ha på ryggen med mønster på?

Anonymkode: 52965...13c

• Liker 1
Skrevet

Vatt, hard papp og stoff i ønsket farge. Dersom du ikke er så flink til å sy, ville jeg valgt litt elastisk stoff, og stiftemaskin. Ingen nål og tråd nødvendig. 

Klipp til papp til å passe barnets rygg og ønsket form. Mal ene siden i ønsket farge og la tørke. Stift stoff løst rundt 80% av pappen og stapp inn masse vatt. Stapp mest vatt i midten så du får skålform. Stift ferdig resten. Dersom du vil ha mønster på skallet så kan du feks bruke grønt stoff og så lysegrønn og gul filt som du og barnet kan lime på "puten" etterpå med tekstillim. 

Tynne stropper kan også stiftes på etter mål, som en ryggsekk. Stropper kan lages ved å rulle sammen litt stoff i lange pølser og "lime" disse i lange ruller, og stiftene kortendene fast oppe og nede.

Anonymkode: 3813c...458

Skrevet

Er det turtles?  det finnes diy turtle shell på youtube ( mange sikkert ) men også en sånn ryggsekk type greie man kan kjøpe

Anonymkode: 5ae0b...191

Skrevet

Anonymkode: 5ae0b...191

Skrevet

Hva med å lage form til skallet i papp, og skjær ut rutene før du limer sammen med limpistol? Deretter ville jeg ha forsterket med gips på innsiden, i remser. Så puttet en gammel, lett, sekk med stropper, og dekket over med en ny ryggplate i papp. Så malt. Husk å skjære hull til stroppene. Og en grønn stillongs og genser? Så kan du male gult foran? 

Skrevet

Ville brukt en pute, og enten malt eller sydd trekk til den, sydd på stropper som en ryggsekk. Minsten har ferdigkjøpt ninja turtles kostyme, og der er skallet som en sånn pute. Ellers har jeg også sett at de har skall i hardplast i lekebutikkene som ikke kostet all verden.

Bilderesultat for ninja turtles kostyme

Anonymkode: 4c858...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...