AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Er lei av alle jenter som klager på vekta når de faktisk er SLANKE! Både her og i det virkelige livet. Ok, kanskje du ikke er tynn, eller ser ut som en supermodell, men er du 170 høy og veier 57-67 kilo har du ikke noe å klage over. Ja, du skulle sikkert rettet opp dette, strammet opp der, og du er ikke TYNN. Men du er fremdeles heldig! Ser du hun lubbne jenta på bussen som overhører alt du sier? Hun veier 90 og sliter med selvtilitt og slanking. Ser du hun dama i butikken? Ja, vi skulle alle sett bedre ut, men blir så PROVOSERT over normalt slanke kvinner som klager på at de ikke ser ut som en blogger. Anonymkode: 8718e...4d7 13
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 De er ikke heldige, de er slanke fordi de spiser mindre og/eller beveger seg mer. Og man har sin egen standard. Føler du at du har dårlig råd, så blir ikke de fleste mer fornøyd bare de tenker på de sultne barna i Afrika. Anonymkode: d5f98...4bc 23
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De er ikke heldige, de er slanke fordi de spiser mindre og/eller beveger seg mer. Og man har sin egen standard. Føler du at du har dårlig råd, så blir ikke de fleste mer fornøyd bare de tenker på de sultne barna i Afrika. Anonymkode: d5f98...4bc Sier ikke vekt kommer på flaks eller er genetisk. Mener de er heldige i at de har det lettere i livet pga vekt. Heldig å ikke måtte være flau over hvordan man ser ut osv. At de kanskje kan nyte det de har i steden for å alltid lengte etter noe annet. Og med dette mener jeg heller IKKE at de ikke kan gå ned i vekt eller trene, om de ønsker det. Flott! Gå ned i vekt om du vil. Men å være 170, veie 60 kilo og hele tiden syte over hvor tjukk du er, er SYKT irriterende. Anonymkode: 8718e...4d7 13
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Folk lever på NAV og er minstepensjonster, så du må aldri finne på å klage over egen økonomi. Og hvorfor går grensa ved 67 kg? Hva med de som veier 150, er det ikke sårende for dem å høre en på 90 klage over vekten? Og de som klager fordi mannen ikke vil få flere barn, burde ikke de klappe igjen av hensyn til de barnløse. Alle har sitt, og det er menneskelig å klage. Men du fremstår ganske selvsentrert. Anonymkode: 0443c...1cc 17
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 Sukk. Hvorfor bruker du så mye energi på å irritere deg over dette? Du blir PROVOSERT. Jeezus Anonymkode: 55496...b2a 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 Tror nok ofte den klagingen er et slags dårlig skjult ønske om å få komplimenter om at de faktisk er slanke. Anonymkode: c7357...025 14
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #7 Skrevet 27. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier ikke vekt kommer på flaks eller er genetisk. Mener de er heldige i at de har det lettere i livet pga vekt. Heldig å ikke måtte være flau over hvordan man ser ut osv. At de kanskje kan nyte det de har i steden for å alltid lengte etter noe annet. Anonymkode: 8718e...4d7 De er like fullt ikke heldige - alle disse tingene er jo grunner til at folk er bevisste på å holde vekten. Anonymkode: d5f98...4bc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #8 Skrevet 27. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er lei av alle jenter som klager på vekta når de faktisk er SLANKE! Både her og i det virkelige livet. Ok, kanskje du ikke er tynn, eller ser ut som en supermodell, men er du 170 høy og veier 57-67 kilo har du ikke noe å klage over. Ja, du skulle sikkert rettet opp dette, strammet opp der, og du er ikke TYNN. Men du er fremdeles heldig! Ser du hun lubbne jenta på bussen som overhører alt du sier? Hun veier 90 og sliter med selvtilitt og slanking. Ser du hun dama i butikken? Ja, vi skulle alle sett bedre ut, men blir så PROVOSERT over normalt slanke kvinner som klager på at de ikke ser ut som en blogger. Anonymkode: 8718e...4d7 Og jeg er irritert på lubne jenter som sliter med selvtillit og synes synd på seg selv, når de bare sliter med overvekt og noe man kan selv kan ta tak i for å rette opp. Selv har jeg to tynne, lamme stilkebein og en forkrøplet kropp og sitter i rullestolen ved siden av deg og hører på at du klager på problemer du faktisk selv kan fikse. Anonymkode: 52690...dce 27
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #9 Skrevet 27. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk lever på NAV og er minstepensjonster, så du må aldri finne på å klage over egen økonomi. Og hvorfor går grensa ved 67 kg? Hva med de som veier 150, er det ikke sårende for dem å høre en på 90 klage over vekten? Og de som klager fordi mannen ikke vil få flere barn, burde ikke de klappe igjen av hensyn til de barnløse. Alle har sitt, og det er menneskelig å klage. Men du fremstår ganske selvsentrert. Anonymkode: 0443c...1cc Synes økonomi er litt det samme. Har venner som klager SÅ over hvor dyrt økologisk mat er... Eller at Londonturen ble 5000 kroner dyrere enn de planla. En gang i ny og ne er det ok å klage. Men føles som om mange glemmer hvor godt de har det. Anonymkode: 8718e...4d7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 Av og til trenger man å bare lufte frustrasjon eller klage litt. Men man kan velge hvem man klager til. Jeg synes det er unødvendig av slanke mennesker å klage til overvektige over vekta. Det er ufølsomt. Men samtidig, jeg tror ikke de gjør det for å være slemme. Så kanskje er det ikke ufølsomt, men mer ubetenksomt? Trist er det uansett å se hvor mye verdi som legges i hvordan kroppen ser ut heller enn hva den kan gjøre. Fikk meg en realitetsorientering av innlegg #8. Anonymkode: 45207...43c 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #11 Skrevet 27. januar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er lei av alle jenter som klager på vekta når de faktisk er SLANKE! Både her og i det virkelige livet. Ok, kanskje du ikke er tynn, eller ser ut som en supermodell, men er du 170 høy og veier 57-67 kilo har du ikke noe å klage over. Ja, du skulle sikkert rettet opp dette, strammet opp der, og du er ikke TYNN. Men du er fremdeles heldig! Ser du hun lubbne jenta på bussen som overhører alt du sier? Hun veier 90 og sliter med selvtilitt og slanking. Ser du hun dama i butikken? Ja, vi skulle alle sett bedre ut, men blir så PROVOSERT over normalt slanke kvinner som klager på at de ikke ser ut som en blogger. Anonymkode: 8718e...4d7 *skyt meg, men jeg er ening i dette* jeg veier 20kg mer en jeg ønsker. ja det er min egen feil, ja det er bare jeg som kan endre det. Sov skal innrømme jeg blir misunnelig på jenter som kan kle seg i det de vil. (Og at det ser bra ut) Jeg kler meg for øyeblikket i klær som skjuler det "verste" i klær som passer meg, ikke noe som nødvendigvis er min stil.. uansett, når ei snelle på 170 som veier rund 57 kg, begynner å klage over vekten sin, for "hun er så feit" er det lov å himle med øynene! (Må understreke at dette gjelder ikke de som sliter med en spiseforstyrrelse o.l.) hallo, når du bruker str s-xs er du langt fra stor! Dette kan sammenlignes med de som har fin hud, uten å måtte løfte en finger for det. De forstår ikke hvor "lett" de har det. Jeg har hatt vanskelig hud i snart 15 år, skal snart starte en behandling som kommer til å koste meg rundt 30.000,- (for ikke snakke om hvor mye jeg har brukt fra før..) Jeg har ikke selvtillit til å gå ut døren uten en god dose med sminke, når ansiktet mitt ser ut som et krater. Jeg drømmer om å bare vaske ansiktet om morningen, så kunne stikke til trening eks. Jeg har akseptert at jeg ikke er like heldig som mange andre på den fronten, jeg gjør noe med saken så jeg kan bli fornøyd. Og ikke bare klage over problemet. MEN jeg himler med øynene, når noen nærmest bryter sammen for en kvise. De skulle ha prøvd å gå i mine sko for en dag, så hadde de forstått hvor heldige de faktisk er! Anonymkode: f26e0...b7c 4
Nuttery Skrevet 27. januar 2017 #12 Skrevet 27. januar 2017 Løsning: Slank deg, så kan du også være slank. Dra til hudlegen, så får du også fin hud. Tada. 3
Puny Skrevet 27. januar 2017 #13 Skrevet 27. januar 2017 Tenker at 'alle har sitt', og man bør få lov til å klage selv om andre syntes man ikke har grunnlag for det. Derimot er det jo ganske ufølsomt av en tynn/normalvektig person å klage over sin egen vekt til en overvektig person, det burde man holde seg for god til. Jeg klager ikke til mine ufrivillige barnløse venninner over gravidplagene mine for eksempel... Velg klagemur med omhu 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #14 Skrevet 27. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er lei av alle jenter som klager på vekta når de faktisk er SLANKE! Både her og i det virkelige livet. Ok, kanskje du ikke er tynn, eller ser ut som en supermodell, men er du 170 høy og veier 57-67 kilo har du ikke noe å klage over. Ja, du skulle sikkert rettet opp dette, strammet opp der, og du er ikke TYNN. Men du er fremdeles heldig! Ser du hun lubbne jenta på bussen som overhører alt du sier? Hun veier 90 og sliter med selvtilitt og slanking. Ser du hun dama i butikken? Ja, vi skulle alle sett bedre ut, men blir så PROVOSERT over normalt slanke kvinner som klager på at de ikke ser ut som en blogger. Anonymkode: 8718e...4d7 Så så, du kan være slank hvis du spiser mindre og trener like mye du å. Anonymkode: 90707...4b8 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #15 Skrevet 27. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier ikke vekt kommer på flaks eller er genetisk. Mener de er heldige i at de har det lettere i livet pga vekt. Heldig å ikke måtte være flau over hvordan man ser ut osv. At de kanskje kan nyte det de har i steden for å alltid lengte etter noe annet. Og med dette mener jeg heller IKKE at de ikke kan gå ned i vekt eller trene, om de ønsker det. Flott! Gå ned i vekt om du vil. Men å være 170, veie 60 kilo og hele tiden syte over hvor tjukk du er, er SYKT irriterende. Anonymkode: 8718e...4d7 Hva får deg til å tro at de slanke har det lettere i livet pga vekt. Lenge leve ignoranse. Anonymkode: 90707...4b8 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #16 Skrevet 27. januar 2017 Dette blir litt teit med eksempelet du drar opp. Du vet ikke om jente som klager synes de ikke er tynne nok. De har sikkert komplekser de og. Godt mulig de har dårlig selvtillit de og. Å klage til noen de vet sliter med vekta blir unødvendig men at de ikke skal si noe på bussen eller i butikken fordi en tilfeldig fremmed kan overhøre det blir litt dumt. Du har lov til å bli irritert, men teit er det. Anonymkode: 38206...8b2 2
Gjest Runforit Skrevet 27. januar 2017 #17 Skrevet 27. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: *skyt meg, men jeg er ening i dette* jeg veier 20kg mer en jeg ønsker. ja det er min egen feil, ja det er bare jeg som kan endre det. Sov skal innrømme jeg blir misunnelig på jenter som kan kle seg i det de vil. (Og at det ser bra ut) Jeg kler meg for øyeblikket i klær som skjuler det "verste" i klær som passer meg, ikke noe som nødvendigvis er min stil.. uansett, når ei snelle på 170 som veier rund 57 kg, begynner å klage over vekten sin, for "hun er så feit" er det lov å himle med øynene! (Må understreke at dette gjelder ikke de som sliter med en spiseforstyrrelse o.l.) hallo, når du bruker str s-xs er du langt fra stor! Dette kan sammenlignes med de som har fin hud, uten å måtte løfte en finger for det. De forstår ikke hvor "lett" de har det. Jeg har hatt vanskelig hud i snart 15 år, skal snart starte en behandling som kommer til å koste meg rundt 30.000,- (for ikke snakke om hvor mye jeg har brukt fra før..) Jeg har ikke selvtillit til å gå ut døren uten en god dose med sminke, når ansiktet mitt ser ut som et krater. Jeg drømmer om å bare vaske ansiktet om morningen, så kunne stikke til trening eks. Jeg har akseptert at jeg ikke er like heldig som mange andre på den fronten, jeg gjør noe med saken så jeg kan bli fornøyd. Og ikke bare klage over problemet. MEN jeg himler med øynene, når noen nærmest bryter sammen for en kvise. De skulle ha prøvd å gå i mine sko for en dag, så hadde de forstått hvor heldige de faktisk er! Anonymkode: f26e0...b7c Hvordan vet du hvem som har spiseforstyrrelse eller ikke? Og man må akseptere at folk har forskjellig standard på hva de selv mener er en fin og veltrent kropp. Når en relativt slank person sier "jeg er så feit" så er det som oftest sagt i frustrasjon over å ikke være fornøyd/lavt selvbilde. Vedkommende vet jo at hun ikke er overvektig. Jeg er slank. Jeg har alltid vært slank, men jeg var tynnfeit før jeg la om livsstilen. Noen ville sikkert synes at jeg så nydelig ut før, men jeg var ikke komfertabel med den fettprosenten og ikke minst så spiste jeg bare dritt og følte meg crap. Med sunnere mat, mer aktivitet og trening så endret kroppsfasongen seg og jeg fikk mer overskudd og energi. Jeg føler meg mer komfertabel i min egen kropp nå. Å sammenligne med at du sliter med uren hud at andre som "bare" får en kvise eller to blir også for teit. Man har forskjellige problemer i forskjellig skala. Hvorfor skal ditt problem være "verre" og mer godkjent enn for en annen? Å si at andre skal være fornøyde med deres situasjon fordi du personlig mener at den er bedre enn din er arrogant. Da kan en slank person like greit si til deg at det "bare" er å slanke seg. Enkel sak det. Bare lukke hullet i trynet. Eller kan det være andre årsaker som gjør at en person er overvektig? Vel så mye som en person som er undervektig.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #18 Skrevet 29. januar 2017 Syns synd i alle som klager over kroppen sin eller andres, når den er frisk og sunn. Greit nok, så veier jeg mye mer enn jeg burde. Men jeg er frisk, sterk og sunn. Hjertet mitt pumper kontinuerlig, lungene sender oksygenet rundt i kroppen og nyrene rensker opp de! Syns det er fantastisk å tenke på. Alt som går av seg selv i kroppen for de fleste, mens altfor mange er avhengige av medisiner eller andre ting som må gjøre det deres kropp ikke kan- og så henger folk opp i seg hvordan kroppen SER ut. C'mon! Kroppen er awesome! Anonymkode: fea98...632
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #19 Skrevet 30. januar 2017 På 1/27/2017 den 16.57, Runforit skrev: Hvordan vet du hvem som har spiseforstyrrelse eller ikke? Og man må akseptere at folk har forskjellig standard på hva de selv mener er en fin og veltrent kropp. Når en relativt slank person sier "jeg er så feit" så er det som oftest sagt i frustrasjon over å ikke være fornøyd/lavt selvbilde. Vedkommende vet jo at hun ikke er overvektig. Jeg er slank. Jeg har alltid vært slank, men jeg var tynnfeit før jeg la om livsstilen. Noen ville sikkert synes at jeg så nydelig ut før, men jeg var ikke komfertabel med den fettprosenten og ikke minst så spiste jeg bare dritt og følte meg crap. Med sunnere mat, mer aktivitet og trening så endret kroppsfasongen seg og jeg fikk mer overskudd og energi. Jeg føler meg mer komfertabel i min egen kropp nå. Å sammenligne med at du sliter med uren hud at andre som "bare" får en kvise eller to blir også for teit. Man har forskjellige problemer i forskjellig skala. Hvorfor skal ditt problem være "verre" og mer godkjent enn for en annen? Å si at andre skal være fornøyde med deres situasjon fordi du personlig mener at den er bedre enn din er arrogant. Da kan en slank person like greit si til deg at det "bare" er å slanke seg. Enkel sak det. Bare lukke hullet i trynet. Eller kan det være andre årsaker som gjør at en person er overvektig? Vel så mye som en person som er undervektig. Nei, jeg kan ikke vite om noen er spiseforstyrret eller ikke. Men tenker på generell basis, de som har en sykdom klager ikke for opperksomhet osv. De har ofte et forvrengt speilbilde. Det er greit at det er sagt i frustrasjon, men da må vedkommende også akseptere at jeg "himler med øynene" for vi har ulik standard når det gjelder det jeg sammelignet det med min vanskelig hud, for det var den beste sammenligningen jeg kom på der og da som var relevant til tråden. Poenget mitt med den sammenligningen var at, de som ikke sliter med samme "problemet" ser kanskje ikke at det kan være et problem for andre. Og når de som alltid har vært slanke/hatt pen hud/legg til det som passer, tenker kanskje ikke at kommentarene eller "klagene" deres kan provosere eller såre. Poenget mitt var også, er du "uheldig" med noe fra naturens side, eller sliter med overvekt. Er det noe med utsende ditt som plager deg/går ut over livskvaliteten. Så gjør noe med det! Hvor drastiske tiltak det må være, mener jeg er opp til personen som sliter å avgjøre. Eks, noen har store komplekser for sin nese. De kan endre formen på den ved hjelp av plastisk kirurgi, eller de kan få profosinell hjelp til å akseptere seg selv, og jobbe med selvbilde. (Flere veier til rom, men det nytter ikke å klage, å være misunnelig på andre) ja, jeg er misunnelig på de med fin hud, og på de som har en pen kropp (etter min standard) Jeg ønsker ikke å ha det slik, så jeg gjør tiltak for å endre det. Er sikkert på om jeg hadde jeg mistet lille fingen, og klaget over hvor forferdelig det var. Så hadde personen som mistet hånden himlet med øynene.. Anonymkode: f26e0...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #20 Skrevet 30. januar 2017 Hvis jeg hadde overhørt en slik samtale hadde jeg tenkt at det er synd at et tilsynelatende sunt og friskt menneske ikke er fornøyd med utseende. Man kan veie 110 kg og ha et avslappet forhold til kroppen sin, og man kan veie 50 kg og være misfornøyd (eller motsatt for den saks skyld). Dette handler vel mer om hvordan man har det psykisk enn hvor mange kilo man har på kroppen... Og TS sier hun veier 90 kg, det er da mange som veier mye mer enn det og som sikkert gjerne ville byttet med henne om de kunne. Anonymkode: 7722e...0b5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå