AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Hva mener dere? Barnet går da ikke i de samme klærne to dager på rad eller har flekker på eller ein av tisselukt?! I slike tilfeller ringer barnehagen barnevernet.🤓 Anonymkode: eea86...1ec
Arkana Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Det er helt normalt å gå med samme klær både to og tre dager på rad, så fremt de er rene og ikke lukter. Flekker er heller ikke farlig. Gjentatt tisselukt på klær ville jeg kanskje spurt om, men at bleiebarn eller barn som nylig har sluttet med bleier og kanskje skvetter li. Barnevernet har ingenting med dette å gjøre, Jeg regner med at du faktisk skjønner dette helt av deg selv og bare er ute etter å provosere. 24
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 Hvis det lukter tiss av barnets klær i barnehagen blir vel de ansatte sterkt, sterkt bekymret? Anonymkode: eea86...1ec
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis det lukter tiss av barnets klær i barnehagen blir vel de ansatte sterkt, sterkt bekymret? Anonymkode: eea86...1ec Jeg vil anta at de ansatte er fullstendig klar over at barnehagebarn kan ha uhell og dermed lukte tiss, og at de dermed ikke vil bli spesielt bekymret i det hele tatt. Anonymkode: 7bf3f...650 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 Jeg håper barnehagen tar høyde for at det av og til er far som kler på barna om morgenen..... Hos oss, når jeg er borte på jobbreise el.l., er barna rett og slett skitne når de går i bhg/skole. Min mann ser ikke om det er en flekk på noe, glemmer å pusse tennene eller kamme håret på barna. Når jeg maser (sier fra pent for n-te gang) blir han bare sur, som en tenåring. Han glemmer å sende med matpakke, og tar ikke skittent regntøy hjem fra barnehagen.... Jeg synes det er kjempeflaut, men håper at barnehagen har forståelse for dette de gangene det er han som henter og leverer.... Han er en snill pappa, altså, men synes rett og slett ikke det er noe viktig at barna er velstelte i hverdagen. :-( Anonymkode: 734c3...233 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 Dette er sterkt overdrevet Ts! Er du ute etter å gi foreldre dårlig samvittighet og redsel for at barnehagen skal melde dem til barnevernet? Det er ingenting galt med å gå i de samme klærne to dager på rad, så lenge de ikke er skitne. Litt tisselukt innimellom er normalt for små barn. Noen flekker her og der er heller ingen krise. Det er i tilfeller der barn er skitne, ustelte og illeluktende over tid at vi må reagere. Hilsen barnehagelærer. Anonymkode: b81e8...436 11
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #7 Skrevet 27. januar 2017 Synes unger lukter piss jeg, de pisser jo i bleia. Anonymkode: d4622...f95
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #8 Skrevet 27. januar 2017 Tenker at de fleste foreldre vet selv hva som er ok og ikke, og at barnehageansatte reagerer om det skjer ofte. Anonymkode: b7d60...1a8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #9 Skrevet 27. januar 2017 Små barn lukter alltid litt tiss. Det er en egen lukt i bhg. De er små mennesker som skal lære. Samme klær to dager på rad er ikke noe problem så lenge det ikke er sølt melk eller ting som lukter. Ull trenger ikke vaskes hver dag. Bleiebarn lukter veldig tiss. De går med tiss i en time eller to, klart det lukter. Anonymkode: 55138...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper barnehagen tar høyde for at det av og til er far som kler på barna om morgenen..... Hos oss, når jeg er borte på jobbreise el.l., er barna rett og slett skitne når de går i bhg/skole. Min mann ser ikke om det er en flekk på noe, glemmer å pusse tennene eller kamme håret på barna. Når jeg maser (sier fra pent for n-te gang) blir han bare sur, som en tenåring. Han glemmer å sende med matpakke, og tar ikke skittent regntøy hjem fra barnehagen.... Jeg synes det er kjempeflaut, men håper at barnehagen har forståelse for dette de gangene det er han som henter og leverer.... Han er en snill pappa, altså, men synes rett og slett ikke det er noe viktig at barna er velstelte i hverdagen. :-( Anonymkode: 734c3...233 Er mange menn fullstendig tilbakestående? 😒😲🙄Handlingslamme og passive? Anonymkode: eea86...1ec 11
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #11 Skrevet 27. januar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er sterkt overdrevet Ts! Er du ute etter å gi foreldre dårlig samvittighet og redsel for at barnehagen skal melde dem til barnevernet? Det er ingenting galt med å gå i de samme klærne to dager på rad, så lenge de ikke er skitne. Litt tisselukt innimellom er normalt for små barn. Noen flekker her og der er heller ingen krise. Det er i tilfeller der barn er skitne, ustelte og illeluktende over tid at vi må reagere. Hilsen barnehagelærer. Anonymkode: b81e8...436 Dette er mer snakk om klær som ikke vaskes etter at det har blitt skvettet/tisset litt i de. Klærne avgir da en lukt i seg selv, hvis disse brukes igjen og/eller som skifteklær. Var bare nysgjerrig på hvor "ille" dette er. Anonymkode: eea86...1ec
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #12 Skrevet 27. januar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er sterkt overdrevet Ts! Er du ute etter å gi foreldre dårlig samvittighet og redsel for at barnehagen skal melde dem til barnevernet? Det er ingenting galt med å gå i de samme klærne to dager på rad, så lenge de ikke er skitne. Litt tisselukt innimellom er normalt for små barn. Noen flekker her og der er heller ingen krise. Det er i tilfeller der barn er skitne, ustelte og illeluktende over tid at vi må reagere. Hilsen barnehagelærer. Anonymkode: b81e8...436 Hvor lenge er "over tid"? 1-4 måneder? 2 uker? Spør fordi en venninne ble meget hardt tilsnakket for dette...😳 Selv mener hun det ikke var så ille fordi klærne var rene men så ble de jo skitne og fikk tiss på seg i barnehagen. Anonymkode: eea86...1ec
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #13 Skrevet 27. januar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Små barn lukter alltid litt tiss. Det er en egen lukt i bhg. De er små mennesker som skal lære. Samme klær to dager på rad er ikke noe problem så lenge det ikke er sølt melk eller ting som lukter. Ull trenger ikke vaskes hver dag. Bleiebarn lukter veldig tiss. De går med tiss i en time eller to, klart det lukter. Anonymkode: 55138...cc8 Dette gjaldt et barn som har sluttet med bleier men som skvetter av og til og er ikke helt avvent (bruker nattbleie). Anonymkode: eea86...1ec
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #14 Skrevet 27. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge er "over tid"? 1-4 måneder? 2 uker? Spør fordi en venninne ble meget hardt tilsnakket for dette...😳 Selv mener hun det ikke var så ille fordi klærne var rene men så ble de jo skitne og fikk tiss på seg i barnehagen. Anonymkode: eea86...1ec Reagerte barnehagen på at barnet skitnet ut klærne i barnehagen? Eller kom barnet i barnehagen igjen med uvaskede klær med tiss og skit fra dagen før? Hvor lenge gikk barnet med de skitne klærne uten at de blir vasket? Det normale er vel å ta av skitne klær, vaske barnet, og ta på de rene klær. Anonymkode: 1293a...cfb 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #15 Skrevet 27. januar 2017 Ærlig talt folk har vel vaskemaskin. Psykiatri, latskap og rus? hvis barns klær lukter urenslig. Det er grunn til bekymringsmelding til barnevernet ja. Det som er barns beste er barns beste. Barna kan iallefall ikke noe for det - uskyldige små. Anonymkode: 6fc8a...b96 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #16 Skrevet 27. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt folk har vel vaskemaskin. Psykiatri, latskap og rus? hvis barns klær lukter urenslig. Det er grunn til bekymringsmelding til barnevernet ja. Det som er barns beste er barns beste. Barna kan iallefall ikke noe for det - uskyldige små. Anonymkode: 6fc8a...b96 Tror ikke hun det gjelder hadde vaskemaskin over en periode på åtte uker..hun hadde flyttet til ny bolig og det tok tid med flytting. I den perioden luktet det av barnas klær. Barna er 5 og 3 år. Anonymkode: eea86...1ec
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #17 Skrevet 27. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Reagerte barnehagen på at barnet skitnet ut klærne i barnehagen? Eller kom barnet i barnehagen igjen med uvaskede klær med tiss og skit fra dagen før? Hvor lenge gikk barnet med de skitne klærne uten at de blir vasket? Det normale er vel å ta av skitne klær, vaske barnet, og ta på de rene klær. Anonymkode: 1293a...cfb Helt enig! Tror ikke klærne var direkte skitne men at de stadig en periode luktet litt tiss. Anonymkode: eea86...1ec
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #18 Skrevet 27. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette gjaldt et barn som har sluttet med bleier men som skvetter av og til og er ikke helt avvent (bruker nattbleie). Anonymkode: eea86...1ec Da ville jeg skiftet truse daglig og vasket barna/hjulpet dem med å vaske seg selv nedentil hver kveld og morgen. Kanskje også skiftet bukse dersom den luktet. Tiss lukter veldig etter noen timer. Anonymkode: 55138...cc8
Ananas. Skrevet 27. januar 2017 #19 Skrevet 27. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke hun det gjelder hadde vaskemaskin over en periode på åtte uker..hun hadde flyttet til ny bolig og det tok tid med flytting. I den perioden luktet det av barnas klær. Barna er 5 og 3 år. Anonymkode: eea86...1ec Hvis man ikke har et lass med klær å rotere på og man er vaskemaskinløs i åtte uker, så skjønner jeg at barnehagen kan reagere på klærnes tilstand etterhvert. 5
Ferny Skrevet 27. januar 2017 #20 Skrevet 27. januar 2017 Jeg tar ikke på barnet skitne klær, men kan fint bruke det samme et par dager på rad om de holder seg rene. Gidder heller ikke skifte dersom det kommer en liten grøtflekk på genseren ved frokosten, rett før vi skal avgårde. Tørker av med en klut, og tenker at det ikke er så farlig - den genseren han bruker ytterst holder seg sjeldent flekkfri gjennom dagen i barnehagen uansett. Men om det kommer avføring eller urin på klærne (lekkasje fra bleien i dette tilfellet i så fall), såklart skifter vi. Det samme gjør de i barnehagen. Har alltid med et rent skift om vi skal et sted, i tilfelle noe skjer. Tenker at noe annet er uhygenisk og ekkelt. Men matflekker betyr ikke automatisk skift her i huset, det kunne blitt jælla mye klesvask med en liten en som absolutt vil spise selv, til tross for at finmotorikken ikke er helt "der". 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå