Gå til innhold

Mat du egentlig liker, men har spist for mye av

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen gang spist noe du i utgangspunktet likte kjempegodt, så mange ganger at du aldri vil spise det igjen? Eller at det går noen år til neste gang du spiser det.

Min liste er ikke lang:

- Kneipbrød , vi fikk alltid det til frokost som liten

- Kylling med pasta og pesto. Jeg sier ikke det er sunt å gjøre som meg, men jeg likte det så godt at jeg spiste det hver dag i over en måned. Det var nok til at jeg i dag ikke vet om jeg hadde fått i meg det om jeg ble servert det. 

Endret av Evilposelos
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lasagne.. 

Enchiladas..

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Har forspist meg på:

- sushi 
- fårikål
- brunost
- grillet villsvin
- hvit sjokolade

De tre siste anser jeg ikke som et stort tap. Men sushi og fårikål ... er jo egentlig så godt, men jeg får det bare ikke ned lengre.

Skrevet

Brie. Spiste for mye ost og kjeks en periode.

• Liker 1
Skrevet

Byggrynslunsj. Elsket den, men nå orker jeg den ikke lenger.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg har spist ting ofte og deretter blitt lei, men etter en stund uten har jeg klart å spise det igjen uten problemer.

Det var en periode jeg spiste alt for mye bbq kylling på brett (1 pakke hver dag i 2-3 uker, uten særlig med tilbehør), for det var det eneste jeg klarte å få i meg av mat. Ble temmelig lei til slutt, men samtidig fortsatte jeg å spise det siden jeg var ganske underernært og undervektig, men etterhvert tok sykehuset over og jeg fikk TPN og kjip sykehusmat i stede. Det tok noen måneder før det ble fristende igjen med kylling etter den perioden.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Fiskeboller og fiskekaker.

Skrevet
36 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Fiskeboller og fiskekaker.

:sjokkbla:

:angry:  :sukk:  :grine:

Skrevet

Pizza. Blir kvalm bare av å tenke påmdet.

Anonymkode: 1788b...39c

Skrevet
1 time siden, Emera skrev:

Byggrynslunsj. Elsket den, men nå orker jeg den ikke lenger.

Den er god! Jeg må passe på å ikke kjøpe den for ofte.

Jeg er dessverre lei av sushi. Jeg trodde suget skulle komme tilbake hvis jeg bare tok en pause, men nå har det gått et par år og det frister fortsatt ikke. 

Skrevet

Pesto. Pleide å ha pesto på knekkebrød med skinke og paprika, nå klarer jeg ikke pesto i noen matretter. 

Og baconpølse på Narvesen, ikke at jeg spiste det så ofte, men husker jeg syntes det var godt. Nå blir jeg bare kvalm av tanken. 

Skrevet

Laks. Var veldig glad i det, hadde det ofte, men så plutselig var det bråstopp. Nå orker jeg ikke synet, hvilket er synd, for det er jo en god fisk. 

Skrevet

Jeg forspiste meg på havregrøt når jeg gikk på skolen. Spiste det flere ganger om dagen. Til slutt sa det stopp og klarte det ikke igjen før godt oppi voksen alder.

Skrevet

Etter 4 år med bulimi har jeg forspist meg på en del ting ja..

pannekaker, risgrøt, hvit sjokolade, melkesjokolade, pistasjnøtter og cashewnøtter, bløtkake, rista loff med smør, pasta generelt, bacon, pølser, fiskekaker, ris, makrell i tomat, brunost, sushi, avokado, karameller, seigmenn, lakris, is, vaniljesaus, gulrotkake, sjokoladekake, gjærbakst...

and the list goes on and on.

nesten ingenting smaker ordentlig godt lenger, er skikkelig kjedelig :( 

Anonymkode: 9b408...eb4

Skrevet

Jeg hadde en periode der jeg spiste sushi hver helg. Så ble jeg brått lei av det, og greide ikke spise opp alle bitene jeg hadde bestilt lenger. Sluttet helt å kjøpe det. Nå har jeg ikke spist det på minst ett år. Det byr meg bare i mot å tenke på og spise det.

Fisk er jo så sunt, så det er synd.

Skrevet

Diverse typer yoghurt... og grillet kylling. Ble mye en stund siden det er lettvint middag..

Skrevet

Lasagne og egg (kokt egg, eggerøre, omelett etc.). 

Anonymkode: 1cc7d...4e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...