Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere ville gjort om noen dere hadde tillit til løy og etterpå forsøkte å dekke over det eller avfeie det. Løgnen er ikke fatal, men handler om at den som lyver får noe utav det, og du taper på det. Føler meg veldig skuffa nå og usikker på veien videre :( 

Anonymkode: 1f127...24d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tar, det du anser som å være, en god venn i å lyve burde du ta det opp med vedkommende direkte. Hvis ikke er jo ikke du den beste vennen heller. Jeg hadde sagt i fra at jeg visste at det ikke var helt korrekt. Men ta det opp op en ordentlig måte. Hvis man sier "Hvorfor lyver du?" så er man litt ekkel. Men om man sier "Jeg er kjent med at det du sier nå ikke er helt korrekt". Få frem at du blir mer sur over løgn enn en litt hard sannhet. 

Anonymkode: 2fb8a...3e9

Skrevet

Det kommer an på hvor nære de er som venner. Hvis man har vært venner i 18 år og sånt, så ville jeg som alle andre kuttet vennskapet tvert, men hvis det er en hvit løgn hadde jeg ikke brydd meg.

Skrevet

I min nærmeste familie har mor, far og bestemor gjort akkurat det!

De lyver til meg, feier over det og later som ikke noe eller prøver å legge skylden over på meg.

Kutta dem ut! Når man ikke kan stole på venner eller familie, hva skal man da med dem??

Anonymkode: b0cdc...a5a

• Liker 1
Skrevet

Jeg dropper slike mennesker.

Skrevet

Ble løyet rett opp i trynet av ei jeg stolte fullt og helt på. Mange ganger.

Man mister jo en del respekt for den personen, og selvsagt all tilliten.. Jeg lagde ikke noen veldig stor greie ut av det, vi snakket mye ut om den saken som hadde gjort at hun hadde løyet i utgangspunktet, men jeg konfronterte henne ikke sånn helt direkte med hver eneste løgn hun hadde servert. Hun skjønte nok at jeg skjønte det da. 

Vi gikk fra "best friends forever" til mer fjerne venner som har god tone, men veldig sporadisk kontakt. Uten dramatikk eller at jeg hadde bestemt meg for å kutte henne ut eller noe, jeg var bare skuffet og hun skammet seg nok, så vennskapet døde litt ut av seg selv.

Skrevet

alle lyver. ting er ikke så svart hvitt. snakk med personen om det. klem

Anonymkode: eb6a7...e0a

• Liker 1
Skrevet

Viser seg at det var en misforståelse, ingen løgn. Noen ganger er det greit å ha is i magen. Så alt ordnet seg for meg. Takk for gode tilbakemeldinger og råd fra alle som svarte i tråden. TS. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viser seg at det var en misforståelse, ingen løgn. Noen ganger er det greit å ha is i magen. Så alt ordnet seg for meg. Takk for gode tilbakemeldinger og råd fra alle som svarte i tråden. TS. 

:tommel: 

Skrevet

Spørs hva løgnen var og hvorfor. Det er litt forskjell på å svare JA på om man har det bra, når man ikke har det og å lyve så det skader den andre personen. 

Skrevet

Hvis det var en muslim hadde jeg brukt religionen som unnskyldning. De har jo lov til å lyve for oss, mindreverdige vantro! :) De kan ikke noe for det, stakkars

Anonymkode: de1b7...b61

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var en muslim hadde jeg brukt religionen som unnskyldning. De har jo lov til å lyve for oss, mindreverdige vantro! :) De kan ikke noe for det, stakkars

Nå skriver ts om en hun/han stoler på lyver til henne. Hva religion har med saken å gjøre.

Anonymkode: 3bfb0...463

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå skriver ts om en hun/han stoler på lyver til henne. Hva religion har med saken å gjøre.

Anonymkode: 3bfb0...463

Muslimer  lov  har til å lyve for vantro nordmenn. Det være en unnskyldning for dem. De kan ikke straffes for å følge religionen sin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...