AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Hva er dette? Det har blitt argumentert med at dette er en sport, at dette er en sunn livsstil, at denne formen for "sport" er kjempe bra og at det til og med er en konkurranse. Jeg har sett noen diskutere dette flere ganger. Ingen kan påstå at dette ikke er doping iallefall. Lenke til bilde: https://www.google.no/search?q=body+fitness&espv=2&biw=1522&bih=774&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjdhqa85ODRAhWDdCwKHUrWBE0Q_AUIBigB#tbm=isch&q=bodyfitness&imgrc=89Pz_LscP8aF9M%3A Hvorfor gjør noen dette? Anonymkode: 99404...d08
Hjertefisk Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Man må ikke dope seg for å få sånn kropp. Jentene på bildet har levd på en ekstrem diett og hard trening i lang tid. Det skal en stor dedikasjon til for å få til noe sånt. Dessuten strammer de og flekser muskler og er smurt inn med brunkrem så hver minste detalj vises. Ser man de utenfor sesongen så ser de ganske vanlige ut. Tror mange innen denne sporten ikke akkurat ser på det som sundt. Har jeg ikke hørt noen si før? Men det blir litt som basehoppere og rafting osv. Det er jo en ekstremsport. Det sier de jo selv. Det innebærer nok en viss risiko for skade. For man pusher kroppen til det ytterste. 1
fuglekvitter__ Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 (endret) 8 minutter siden, Hypnosee skrev: Man må ikke dope seg for å få sånn kropp. Jentene på bildet har levd på en ekstrem diett og hard trening i lang tid. Det skal en stor dedikasjon til for å få til noe sånt. Dessuten strammer de og flekser muskler og er smurt inn med brunkrem så hver minste detalj vises. Ser man de utenfor sesongen så ser de ganske vanlige ut. Tror mange innen denne sporten ikke akkurat ser på det som sundt. Har jeg ikke hørt noen si før? Men det blir litt som basehoppere og rafting osv. Det er jo en ekstremsport. Det sier de jo selv. Det innebærer nok en viss risiko for skade. For man pusher kroppen til det ytterste. Jo - det gjør dem. Det som er forunderlig er at det er menn som trener dem. Det er sjeldent en jente står og leder og trener dem. Det er av de bildene jeg ser menn som skal trene de. Dette er jo nesten så simpelt i følge dem at da kan i såfall jentene (og mennene) begynne å trene alene, uten hjelp. Hvem trenger da vel råd til å trene og å bruke kremer og diverse? Klarer dem ikke det selv? Må en mann hjelpe dem? For det er alltid en mann som står og skal lede disse kvinnene. Det er masse som ikke vises også, men ikke kom og fortell meg at det der ikke er doping. Det ser ut som det er redigert, at noen har plassert hodet til en jente og en eller annen fyr oppå kroppen til en tilfeldig person, eller at noen bruker bol. Nå syntes jeg det er dørgende kjedelig å følge med på denne sporten (takke meg til Therese Johaug - for det er skikkelig sport) når det står i vg, og de som gjør dette profesjonelt sett, de som stiller til world fitness og sånt klarer alt dette alene, uten hjelp og råd f.eks. Det har ingenting med trening å gjøre. Endret 26. januar 2017 av fuglekvitter__
Derpderp Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette? Det har blitt argumentert med at dette er en sport, at dette er en sunn livsstil, at denne formen for "sport" er kjempe bra og at det til og med er en konkurranse. Jeg har sett noen diskutere dette flere ganger. Ingen kan påstå at dette ikke er doping iallefall. Lenke til bilde: https://www.google.no/search?q=body+fitness&espv=2&biw=1522&bih=774&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjdhqa85ODRAhWDdCwKHUrWBE0Q_AUIBigB#tbm=isch&q=bodyfitness&imgrc=89Pz_LscP8aF9M%3A Hvorfor gjør noen dette? Anonymkode: 99404...d08 Klart det er en sport. de har et sett regler og mål de jobber systematisk for å oppnå, og dette gjør de i konkuransesammenheng. Jeg har en ganske annen opplevelse av det enn deg, jeg leser og hører mange si at de ikke opplever preppingen til konkurransen som sunn - men at de overall trives veldig godt med det. Det ble for et par år siden gjennomført test i forbindelse med NM og da mener jeg det var en forstyrrende andel som enten trakk seg eller ble diskvalifisert, så noe doping er det nok - men det var også de som kom gjennom dopingtesten og stilte. Med andre ord er det fullt mulig å gjennomføre slike konkurranser au natural. Jeg ser forøvrig mye kvinner som trener kvinner. 1
Hjertefisk Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 9 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Jo - det gjør dem. Det som er forunderlig er at det er menn som trener dem. Det er sjeldent en jente står og leder og trener dem. Det er av de bildene jeg ser menn som skal trene de. Dette er jo nesten så simpelt i følge dem at da kan i såfall jentene (og mennene) begynne å trene alene, uten hjelp. Hvem trenger da vel råd til å trene og å bruke kremer og diverse? Klarer dem ikke det selv? Må en mann hjelpe dem? For det er alltid en mann som står og skal lede disse kvinnene. Det er masse som ikke vises også, men ikke kom og fortell meg at det der ikke er doping. Det ser ut som det er redigert, at noen har plassert hodet til en jente og en eller annen fyr oppå kroppen til en tilfeldig person, eller at noen bruker bol. Nå syntes jeg det er dørgende kjedelig å følge med på denne sporten (takke meg til Therese Johaug - for det er skikkelig sport) når det står i vg, og de som gjør dette profesjonelt sett, de som stiller til world fitness og sånt klarer alt dette alene, uten hjelp og råd f.eks. Det har ingenting med trening å gjøre. Jo til hva da? Jeg har en personlig bekjent som driver med fitness. Hun doper seg da ikke, da blir hun diskvalifisert. Dessuten finnes det jo doping i alle sportsgrener. Og Johaug har jo også en mannlig trener, hva så? Det meste av det du skriver og påstår tyder på at du kanskje ikke har så mye kjennskap til denne sporten. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #7 Skrevet 2. februar 2017 Dette er noe av det styggeste jeg kan se. Beklager, men det er rett og slett kvalmt! Kjenner flere som driver med dette, noen bruker dop og andre ikke. De som bruker dop, brukte det bare i begynnelsen. Flott at det er "mote" å være sunn, men litt fett på kroppen savner jeg.. Anonymkode: 2ddc4...65f
Eirams Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, så lenge det ikke skader noen. Om du ikke liker dette, er det din sak. Hvorfor må så mange ha meninger om hvordan andre mennesker lever livet sitt. Jeg ville personlig ikke valgt dette, for meg er trening noe jeg gjør for å være sunn og ha det bra, og dette er ikke tiltrekkende i mine øyne. Men jeg har ikke noe med hva andre ser på som pent, eller hvordan andre vil se ut. Mange liker dette, og det har de all rett til. Samtidlig er det synd at dette blir en sykdom for noen, men gir det meg rett til å være nedlatende mot dem? Skal jeg hate noen fordi de har et problem? Jeg velger medfølelse og respekt.
Citpensacola Skrevet 3. mars 2017 #9 Skrevet 3. mars 2017 Jeg går absolutt med på at det er en sport, men spesielt sunt er det selvsagt ikke, og det er mye dop og faenskap i de miljøene der. Tåpelig og teit synes jeg såklart også det er, men det er nå subjektivt da.
WubWub Skrevet 3. mars 2017 #10 Skrevet 3. mars 2017 Jeg syntes bodybuilder idretten er avskyelig da man må ødelegge kroppen sin med doping for å nå til toppen. F.eks ;
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå