Gå til innhold

Å ta initiativ to ganger på rad - helt naturlig eller masete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var yngre tenkte jeg at jeg ikke måtte ta initiativ mer enn én gang på rad. Så var det datens tur, en gang eller tre... Men som jeg har blitt eldre, så vil jeg bli mer modig, tror jeg er passiv på det å ta kontakt (selv om når vi møtes er jeg ganske aktiv). Så, å ta initiativ til å møtes to ganger på rad? Er det en ok huskeregel?

Og noen av dere vil sikkert si "gjør det som føles riktig", men jeg er ikke så god på det, liker regler (har aspergers syndrom, om noen trenger en håndfast forklaring). 

Anonymkode: ed61a...a3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det regler for slikt?? Er ikke rart jeg sliter med å få til den datinga...

Gjest EpleDrue
Skrevet

Finnes tydeligvis regler for alt, men det virker som damene har glemt å fortelle oss menn reglene. Enten tar jeg for lite initiativ, eller så tar jeg for mye initiativ, og hun går lei meg uansett.:ler2:

I mitt hode virker det logisk å ta initiativ så lenge en er interessert, men mister gjerne litt håpet om jeg må ta initiativ til kontakt hver gang. 

Jeg synes du skal spørre om å møtes igjen, det verste som kan skje er at du får nei. Da slipper du bruke mer tid på å føle deg usikker. 

Skrevet
15 minutter siden, EpleDrue skrev:

Finnes tydeligvis regler for alt, men det virker som damene har glemt å fortelle oss menn reglene. Enten tar jeg for lite initiativ, eller så tar jeg for mye initiativ, og hun går lei meg uansett.:ler2:

I mitt hode virker det logisk å ta initiativ så lenge en er interessert, men mister gjerne litt håpet om jeg må ta initiativ til kontakt hver gang. 

Jeg synes du skal spørre om å møtes igjen, det verste som kan skje er at du får nei. Da slipper du bruke mer tid på å føle deg usikker. 

Vi dater allerede (tidlig fase), så vet han vil møtes igjen. :-) Tingen er at jeg ikke vil det skal gå for lenge mellom hver gang.

Anonymkode: ed61a...a3a

Skrevet
39 minutter siden, EpleDrue skrev:

Fuck the rules

• Liker 1
Skrevet

Kjør på! Hadde ikke hatt i noe i mot at noen insjet 2 ganger på rad :)

Anonymkode: 9270e...71a

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, pika skrev:

Fuck the rules

Hender det at du bidrar med en konstruktiv mening eller innlegg? Eller er du mest opptatt av å virke kul her du søker oppmerksomhet? 

Anonymkode: 12ffd...963

Skrevet

Om man skal kjøre hardt på "annenhver gang" og "nå er det hans tur", så kan man sitte og vente lenge... Nei, ta initiativ, du. Om du alltid må ta initiativ, må du tenke litt på om du lar det gå for kort tid så han aldri får tid til å ta initiativet (da kan han bli stresset av det). 

Anonymkode: 0a6d0...e51

Skrevet

Jeg kontakter når jeg føler for det. MEN jeg blir raskt kjølig om jeg ikke får særlig respons og interesse tilbake. Så jeg teller ikke, men merker jeg at det går mye en vei, så mister jeg raskt interessen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg setter pris på at daten (i denne situasjonen mannen) tar jevnlig initiativ. Det er ikke slik at jeg ikke tar initiativ eller ikke viser tydelig interesse, men jeg er begeistret for den jevnlige kontakten menn viser. Da blir jeg faktisk mer interessert. 

Jeg ville ikke ha blitt noe særlig opphengt i "regler". Så lenge daten din er interessert og vil fortsette å møtes ser jeg ingen grunn til at to initiativ på rad vil oppleves som masete (med mindre du er en veldig intens person). Dersom det gjør det vil jeg anta at vedkommende ikke er særlig interessert. 

Anonymkode: 5dd1f...388

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hender det at du bidrar med en konstruktiv mening eller innlegg? Eller er du mest opptatt av å virke kul her du søker oppmerksomhet? 

Anonymkode: 12ffd...963

Ja, veldig viktig for meg å virke kul på kg...

Er du ikke enig i at det hadde vært bedre om alle gjorde det man følte var riktig, i stedet for å tenke så mye på alle disse reglene hele tiden?

• Liker 1
Skrevet

Break the rules

Anonymkode: ee8cb...470

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Jeg vet om menn som ikke har gitt seg etter å blitt avvist flere ganger og som til slutt har nådd frem. Noen ganger lønner det seg å være utholden.

Min generelle regel er at jeg ikke spør om vi skal finne på noe mer enn to ganger etter hverandre i begynnelsen. Hvis jeg får til svar: "Det passer ikke nå, men det hadde vært kjekt en annen gang" så spør jeg gjerne en gang til. Blir jeg avvist igjen etter det så er det stopp, og det har litt med at jeg synes det er lite givende å løpe etter en som ikke er særlig interessert. Det blir liksom ikke bedre av at vedkommende sender mange snaps i løpet av dagen heller hvor man ikke vet hvilke som er fellessnaps. Jeg spør ikke om snapchat i begynnelsen rett og slett fordi det gjør det for enkelt for den andre å holde kontakten uten å måtte investere noe. 

Hvis jeg blir avvist kontant så latt jeg damen være i fred. Da er det lite vits å spørre flere ganger. 

Skrevet

Dere går ikke i barnehagen lenger. Det er greit om en av dere får tre dråper mindre i saftglasset sitt

Skrevet

Tror det kommer litt an på han du dater. Noen eier faktisk ikke tæl nok til å ta initiativ selv, eller eier ikke forslag. Han jeg dater er litt sånn. Hvis vi faktisk skal finne på noe så må jeg komme med noe forslag og dra han med. Hvis ikke så blir det sofaen :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...