*Cassie* Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Jeg er ute etter noen som har vært sammen med en meget manipulerende mann. Jeg skjønner ikke helt hva som skjer nå, men vil ikke ut med alt for mye her. Noen med erfaring, som kunne tenkt seg å snakke litt på PM?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Alle manipulerer i et forhold, det er bare snakk om mer eller mindre. Vi vil jo alle at ting skal gå til egen fordel, eller den veien som gjør at vi har det bra selv. Også er det de som er lette å manipulere og de som har lett for å gjøre det. Du kan jo bare forandre deg selv. Er du lett å manipulere må du lære deg å sette grenser for deg selv. Det er ikke lett, men med bevissthet kommer du langt. Jeg har vært sammen med mange manipulerende menn, før jeg skjønte at det var jeg som var elendig på å sette grenser :P. Lykke til! Anonymkode: 9629e...295 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Jeg har vært sammen med en mann som var på manipulerende at jeg trodde at brutte avtaler, psykisk og fysisk vold var min feil. Jeg trodde at hvis jeg bare tilpasset meg så ville han bli snill. Hvis jeg bare var litt mer forståelsesfull, ikke så direkte, ikke glad når han var sur og ikke stresset, entusiastisk eller hva som helst så ville alt bli bra. Hvis jeg bare var en robot uten følelser så hadde forholdet fungert perfekt. Sånne menn mangler empati (de klarer fint å fake empati når du har gjort det slutt og de ser at de holder på å miste deg. DA kommer empatien og "følelsene" og de vil tilbake). De tenker kun på seg selv. Problemet er at det er så lett å høre på det de sier i stedet på å se på handlingene. Det du må skjønne er at det nytter ikke å forklare hvordan du føler når han gjør sånn og sånn. Det nytter ikke å forklarer hvorfor du reagerer som du gjør. Hvorfor du blir lei deg, redd eller tviler på hele han - og på deg selv. Selv om han kanskje lytter (det gjorde ikke min) og selv om han kanskje viser forståelse (det gjorde heller ikke min) så nytter det ikke, for dette er noe grunnleggende som mangler og det kan ikke læres. Løp Anonymkode: 1e758...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Ja. Sjalu, manipulerende og kontrollerende. Han fikk meg til å tro jeg var en dum fitte, og at jeg aldri ville nå noen vei i livet uten han. Han gjemte sminken min for at jeg ikke skulle sminke meg for andre menn (men det var jo bare for mitt eget beste å gå uten sminke?) Han ble sint hvis jeg pratet med andre menn. Han lot babyen ligge alene hjemme for å hente meg på kino hvis jeg tok en øl 15 min kjøretur hver vei..slo opp etter fem år. Anonymkode: 54f12...ea4
Supernova17 Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 Du burde ikke utsette deg selv for dette. Kom deg ut av forholdet, hvis du oppdager han er manipulerende!
Blålys Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 På Thursday, January 26, 2017 den 21.48, *Cassie* skrev: Jeg er ute etter noen som har vært sammen med en meget manipulerende mann. Jeg skjønner ikke helt hva som skjer nå, men vil ikke ut med alt for mye her. Noen med erfaring, som kunne tenkt seg å snakke litt på PM? Hvis forholdet får deg til å føle deg dårlig, så finn en som du føler deg vel sammen med. Hvis forholdet har vart en stund kan det være lurt å gå til en terapeut sammen, kan være at mannen ikke er klar over dette selv. Tror ikke du finner svarene på KG, trolig flere spørsmål og mer usikkerhet. Lykke til! 1
*Cassie* Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært sammen med en mann som var på manipulerende at jeg trodde at brutte avtaler, psykisk og fysisk vold var min feil. Jeg trodde at hvis jeg bare tilpasset meg så ville han bli snill. Hvis jeg bare var litt mer forståelsesfull, ikke så direkte, ikke glad når han var sur og ikke stresset, entusiastisk eller hva som helst så ville alt bli bra. Hvis jeg bare var en robot uten følelser så hadde forholdet fungert perfekt. Sånne menn mangler empati (de klarer fint å fake empati når du har gjort det slutt og de ser at de holder på å miste deg. DA kommer empatien og "følelsene" og de vil tilbake). De tenker kun på seg selv. Problemet er at det er så lett å høre på det de sier i stedet på å se på handlingene. Det du må skjønne er at det nytter ikke å forklare hvordan du føler når han gjør sånn og sånn. Det nytter ikke å forklarer hvorfor du reagerer som du gjør. Hvorfor du blir lei deg, redd eller tviler på hele han - og på deg selv. Selv om han kanskje lytter (det gjorde ikke min) og selv om han kanskje viser forståelse (det gjorde heller ikke min) så nytter det ikke, for dette er noe grunnleggende som mangler og det kan ikke læres. Løp Anonymkode: 1e758...2cf Det som står i de to første avsnittene dine! Det er sånn det er.. Jeg gjorde det slutt, men da plutselig ble han en helt annen. Over natta totalt forandret, med en gang han skjønte at jeg mente alvor. Jeg har begynt å lure på om det er jeg som er blitt gal eller alltid har vært gal, eller noe.. Jeg forstår ikke lenger meg selv engang. Alle problemene i forholdet vårt, de fårhan til å virke som om ikke egentlig er problemer. At det bare er i mitt hode det er slik. Og nå vet jeg ikke lenger.
Carrot Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 Manipulerende hvordan? Er det når han vil ha gul tapet og du grønn han bruker manipulasjon for å få deg til å velge hans farge ønske eller er det i forhold til venner, jobb, økonomi, følelser? Hva er det han konkret gjør som gir deg følelsen av å bli manipulert? Kan du sette ord på det når det skjer og si "dette er ikke OK, jeg liker ikke at du forsøker styre meg på denne måten" ? Det er mange nettartikler rundt manipulasjon som kan gi deg gode råd om hvordan du forholder deg dersom du ønsker være i et forhold med en som bruker denne formen for kontroll over andre, men vær klar over at mange av de som er manipulerende mennesker ikke selv ser hva de gjør og ikke selv skjønner at de ER manipulerende.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle manipulerer i et forhold, det er bare snakk om mer eller mindre. Vi vil jo alle at ting skal gå til egen fordel, eller den veien som gjør at vi har det bra selv. Også er det de som er lette å manipulere og de som har lett for å gjøre det. Du kan jo bare forandre deg selv. Er du lett å manipulere må du lære deg å sette grenser for deg selv. Det er ikke lett, men med bevissthet kommer du langt. Jeg har vært sammen med mange manipulerende menn, før jeg skjønte at det var jeg som var elendig på å sette grenser :P. Lykke til! Anonymkode: 9629e...295 Signerer denne! Problemet er at når du setter grenser så stikker de, eller det er jo forsåvidt bra. Anonymkode: ec749...73c 1
Jordbæra Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 På 26.1.2017 den 21.48, *Cassie* skrev: Jeg er ute etter noen som har vært sammen med en meget manipulerende mann. Jeg skjønner ikke helt hva som skjer nå, men vil ikke ut med alt for mye her. Noen med erfaring, som kunne tenkt seg å snakke litt på PM? Send meg melding!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 I begynnelsen: fortalte historier om seg selv familie og eks. Detaljert. Negativt. Og elsket meg fra første dag og ville ha barn. Begynte å pirke på klærne mine. Senere: snudde totalt om på detaljer ved alt han hadde sagt. Sa jeg hadde diktet det opp. Slettet bilder osv som kunne gi meg info til å finne sannheten. Begynte å pirke på kroppen min Slutten: La på meg all skykd for at han ikke fikk alt som han ville. Sa jeg sto bak enhver krangel. Beskyldte meg for utroskap basert på 'drømmer' han hadde hatt foregående natt. Krevde at jeg skulle ofre alt for han. Løy til meg om hvor han var osv, pluss at alle løgner helt fra begynnelsen begynte å rakne firdi han slet med å holde oversikt da jeg hadde elefanthukommelse. Anonymkode: 75de7...3e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå