Gå til innhold

Er det egentlig lurt å droppe medlemskortene i matbutikkene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Wenda skrev:

Regner med at du aldri bruker smarttelefon eller PC? Aldri bruker apper, kart/GPS-system osv

Har lest begge sakene du linker til, men det gjør meg ikke særlig nervøs akkurat. De har så mye info om meg uansett, at om jeg skulle begynne å hindre dem så måtte jeg vel slutte med bankkort, smarttelefoner, internett, flytte langt oppi skauen og distansere meg fra samfunnet

At noen passer på og roper høyt dersom noen bedrifter drar ting for langt eller misbruker info er kjempeflott, men den jobben gidder ikke jeg å ta, og jeg personlig mener at infoen om meg ikke er så voldsomt mye å misbruke at jeg burde bli redd 😝 Er bare en helt ordinær person 👍

Det er som sagt ikke du som enkeltperson som er interessant for myndigheter, store selskaper og andre med tilgang på "big data" - det er den enormen mengden detaljer om ufattelig mange mennesker som gir dem makten.

Jeg vet godt at det er piss i havet at jeg beskytter meg når ingen andre gjør det. Men jeg prøver å begrense det litt likevel. Jeg vil ikke at mine private samtaler skal kunne spores og leses til evig tid, at noen om femti år kan se nøyaktig hvor jeg har vert og hva jeg søker etter på nett. Derfor har jeg slått av den konstante GPS-sporingen til Google (jeg ga en link tidligere i tråden, klikk på den hvis du har lyst til å se alle steder du har vært etter at du begynte å bruke en smarttelefon). Jeg bruker en egen nettleser til Facebook, jeg dropper kundekort osv. Det hender til og med jeg går en tur ut uten telefon, bare for å kjenne på friheten vi ikke har hatt siden vi var barn - at vi kan gå et sted og være de eneste som vet hvor vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...