Gå til innhold

Er det egentlig lurt å droppe medlemskortene i matbutikkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tjener ikke særlig mye på å ha dem uansett og liker ikke tanken på at de samler og beholder opplysninger om mine handlevaner. Hva sier dere om dette for deres egen del? Vurdert å avslutte medlemskapet selv? 

Anonymkode: 38f01...e0a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen slike medlemsskap. Ingenting kommer gratis og de gjør ikke dette for å være snille. Til syvende og sist er de bare ute etter penger og informasjon. Er ikke interessert i at butikkjeder som Rema eller Coop skal vite noe om meg.

Anonymkode: 93161...3ec

• Liker 4
Skrevet

Coop medlem. Nå handler jeg i andre butikker utenom coop også, som Meny og Kiwi. På 1 1/2 år har jeg handlet slik at jeg får igjen 400 kr. I tillegg får jeg kuponger på matvarer jeg kjøper ofte, og noe gratisvarer. Jeg vil absolutt si at det er lurt å ha medlemskort, da spesielt om man har lite penger :) Har man god økonomi er det vel bare bonus, og ikke en nødvendighet.

Anonymkode: d65a0...346

• Liker 6
Skrevet

Har Trumf 

Syns det er veldig kjekt egentlig for når jeg er luta fattig så kan jeg gå inn på kontoen å overføre noen penger til min bankkonto. Som rett før jul så hadde jeg ingen penger igjen og behøvde virkelig å få handlet litt, og da sjekket jeg trumfkontoen og hadde 480:- der 🤗

Vurderte Coop, men så at man måtte betale for å bli medlem så da droppet jeg det

• Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet

Satser på å gli rett inn i USA nå, med Trumf-kortet mitt. :icon_lol:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener ikke særlig mye på å ha dem uansett og liker ikke tanken på at de samler og beholder opplysninger om mine handlevaner. Hva sier dere om dette for deres egen del? Vurdert å avslutte medlemskapet selv? 

Anonymkode: 38f01...e0a

Jeg ønsker ikke å avslutte mitt Trumfmedlemsskap, da jeg handler for det meste på KIWI og jeg tjener mye på å ha Trumfmedlemsskapet. Ca kr 700,- pr år får jeg i rene penger fordi jeg er Trumfmedlem og handler på KIWI :mynona:

Anonymkode: d18b8...f5d

Skrevet (endret)

Har vurdert å droppe det helt, liker ikke tanken på alt som lagres om oss om det er facebook, trump eller annet. Tror mange tenker at det ikke er så nøye har ikke noe hemmelig, men jeg liker ikke den tanken at alt jeg handler blir registrert på den måten. Og verre blir det om det skulle blitt kontantfritt samfunn. Så ja, vurdert å slutte :). Egentlig er det bare å droppe en brus eller noe annet godis så har man spart det man har tjent over en liten stund uansett.

Haha, trumf ikke trump!

Endret av Zalo2
  • Liker 1
Skrevet

Er så lite å spare, så har god nok råd til å avstå.

Anonymkode: 0f1e7...a25

• Liker 1
Skrevet

Har både Trumf og Coop-kort og bruker det ofte. Sparer en god del på Trumf totalt - både i generell handel, det at jeg kjøper mye frukt og grønt, samt deres samarbeidspartnere hos Viatrumf. 

Det plager meg ikke at de vet jeg har en forkjærlighet for granateple og spinat.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Marie90 skrev:

Det plager meg ikke at de vet jeg har en forkjærlighet for granateple og spinat.

Problemet er ikke at noen vet hva slags grønnsaker du liker, men at de har så ekstremt mye informasjon om så ekstremt mange mennesker. Alt maset om å få folk til å bli medlemmer, og fordelene de gir medlemmene, sier jo litt om hvor verdifull all denne infoen er. Den kan selges for gode penger, og når selskaper som Rema også begynner å tilby forsikring bør bjellene begynne å ringe. De har, i alle fall foreløpig, ikke lov til å bruke dataene fra handlingen din i forsikringsavtalene, men det er selvsagt det de ønsker å gjøre, akkurat som når If vil logge GPS-dataene dine for å "hjelpe deg å bli en bedre sjåfør" - det handler selvsagt om å finne ut så mye som mulig så de kan melke deg for mest mulig penger og unngå å betale ut forsikringer.

Det synes du kanskje er helt greit. Men det store bildet er litt skumlere, for du har ingen kontroll på hvem som får tilgang til alle disse dataene om deg. Hva du handler (og dermed VELDIG mye om livsstilen din), hvem du snakker med, hva som påvirker deg osv osv osv. Folk aner ikke hvor mye makt som ligger i å vite så mye om så mange. Dette er data som både myndigheter og private selskaper sitter på, og de har ingen intensjoner om å bruke det til noe annet enn sin egen fordel.

• Liker 5
Skrevet

Måtte sjekke trumfen min, handlet for 10 863,96 siden sist, og har 119,22 i bonusaldo. Så sparer ikke sø mye med tanke på at butikker som meny, joker osv er ganske dyre

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Har Coop-kort under tvil, men har reservert meg mot at de får samle opplysninger om meg. Det har hendt meg to ganger at jeg skulle handle og minibanken spiste kortet mitt, og da  hadde jeg de pengene på Coop-kontoen. Har også tatt ut penger når jeg har vært raka fant.

Skrevet
48 minutter siden, linsejesus skrev:

Problemet er ikke at noen vet hva slags grønnsaker du liker, men at de har så ekstremt mye informasjon om så ekstremt mange mennesker. Alt maset om å få folk til å bli medlemmer, og fordelene de gir medlemmene, sier jo litt om hvor verdifull all denne infoen er. Den kan selges for gode penger, og når selskaper som Rema også begynner å tilby forsikring bør bjellene begynne å ringe. De har, i alle fall foreløpig, ikke lov til å bruke dataene fra handlingen din i forsikringsavtalene, men det er selvsagt det de ønsker å gjøre, akkurat som når If vil logge GPS-dataene dine for å "hjelpe deg å bli en bedre sjåfør" - det handler selvsagt om å finne ut så mye som mulig så de kan melke deg for mest mulig penger og unngå å betale ut forsikringer.

Det synes du kanskje er helt greit. Men det store bildet er litt skumlere, for du har ingen kontroll på hvem som får tilgang til alle disse dataene om deg. Hva du handler (og dermed VELDIG mye om livsstilen din), hvem du snakker med, hva som påvirker deg osv osv osv. Folk aner ikke hvor mye makt som ligger i å vite så mye om så mange. Dette er data som både myndigheter og private selskaper sitter på, og de har ingen intensjoner om å bruke det til noe annet enn sin egen fordel.

For helt normale mennesker spiller det vel ingen rolle. Håper de studerer min historikk, for da får de seg litt av en nøtt :P 

Anonymkode: c716e...d04

Skrevet
6 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

Måtte sjekke trumfen min, handlet for 10 863,96 siden sist, og har 119,22 i bonusaldo. Så sparer ikke sø mye med tanke på at butikker som meny, joker osv er ganske dyre

Måtte sjekke min. Siden jeg ble trumfmedlem så har jeg spart nesten 5000 kr. Disse pengene har jeg brukt av hele veien når jeg har hatt dårlig med råd. Rett før jul så hadde jeg 480:- på kontoen som jeg tok ut. Nå har jeg 110:- 

og jeg handler IKKE for så mye som 10-11k på en måned altså! Storhandlet i Sverige denne mnd så har bare småhandlet på Kiwi, og det er stort sett bare på kiwi jeg handler

Skrevet

Har Trumf og Æ, jeg har ikke oversikt over hvor mye jeg har "tjent" på Trumf, men det er ikke så altfor mye, kanskje 200 i året om jeg er heldig. Bare i januar har jeg tjent 450 på Æ. 

Skrevet

Har spart rett under 600 kr. på Æ allerede. 

• Liker 1
Skrevet

Det er de som ikke er medlem som betaler for rabatten medlemmene får.. 

Jeg har TrumfVisa, og det får jeg ca 1500 kr i året igjen på. Jeg har også et bensinkort på, som jeg sparer nærmere 1 kr literen på. Jeg bruker også et Norwegian-kort en del, og det har gitt meg gratis hjemreise til påske nå. 

Greien med disse kortene er å lokke folk til å handle i de spesifikke butikkene. Og det virker jo, nå til helgen skal vi gjøre storhandelen på Rema1000 så mannen får kaching på æ-appen sin. 

Anonymkode: ce76c...f1e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bensinkort, Æ, Trumf (og viaTrumf på netthandel), Coop-kort og Kickback på netthandel. Jeg har spart MYE (handlet en del på Coop Obs! Bygg da vi pusset opp), og blottlegger gjerne mitt kjøpsmønster til butikkjedene for at jeg skal kjøpe billigere mat. Da jeg flyttet og måtte slutte i jobben, fikk jeg ikke dagpenger, og da kom noen års oppsparing på Trumf og Coop VELDIG godt med! Jeg har god oversikt over hva varene koster, så jeg går ikke på Meny og tar ukeshandlingen fordi de har trippeltrumf og tilbud på juice (da kjøper jeg i såfall bare juice og et par ting til som de kun har på Meny og tilsvarende, og tar ukeshandlingen på Rema eller Coop Xtra. I dag blir det på Rema siden det er 10% rabatt på alt ut helgen (og 20% på topp-10-listen)).

Om det er lurt å droppe medlemskort? Ja, hvis du LIKER å betale mer for varene du kjøper, så er det jo kjempelurt. Og hvis du er veldig redd for at coop (f.eks.) skal vite hva du kjøper.

Anonymkode: 27754...e21

• Liker 1
Gjest Rosetelys
Skrevet

Jeg tenkte først at Æ's ti-på-ti var noe teite greier, for den vil jo endre seg hele tiden slik at man ikke får rabatt, tenkte jeg. De siste 3 årene har jeg fått 1000 kr på trumf, bare i januar har jeg spart 200 kr på Æ. Jaggu ser det ut til at jeg bytter ut kiwi til fordel for REMA, i hvertfall hvis de med jevne mellomrom kjører 10% på alt og 20% på 10på10.

Liker grønnsakene og brødet på kiwi best, så kommer til å stoppe på kiwi på vei hjem fra REMA og plukke med meg det.

Skrevet

Om man har rabattkort i de fleste butikker, så kan man faktisk handle der man har lyst selv, og så få rabatten som er der. Og HVIS man orker, kan man regne ut hva som blir billigst med kuponger og de forskjellige rabattene. Som regel prioriterer jeg å handle slik at jeg kan gå i én butikk. Det koster i bensin og tid å fly fra butikk til butikk for å spare 4 kr på en melk.

Anonymkode: 27754...e21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...