AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Nå har jeg akkuratt kommet tilbake etter og ha vært innlagt på sykehus, men det som slo meg, var hvor likegyldige de var til at jeg var der. Kanskje det bare var meg, men hver gang jeg er der (Jeg har ikke klippekort eller noe sånt, og ikke driver jeg og skjærer meg) men jeg føler liksom at jeg er mer til bry enn at de vil meg vel, hvis dere skjønner hva jeg mener. Anonymkode: 37231...657
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå har jeg akkuratt kommet tilbake etter og ha vært innlagt på sykehus, men det som slo meg, var hvor likegyldige de var til at jeg var der. Kanskje det bare var meg, men hver gang jeg er der (Jeg har ikke klippekort eller noe sånt, og ikke driver jeg og skjærer meg) men jeg føler liksom at jeg er mer til bry enn at de vil meg vel, hvis dere skjønner hva jeg mener. Anonymkode: 37231...657 Nå har jeg aldri vært på sykehus, men får samme følelsen når jeg er på legekontoret. I tillegg til at det virker som at de ikke tar meg seriøst, ikke lytter, og egentlig bare vil ha meg ut derfra så fort som mulig. Anonymkode: edf63...7c3 3
Bergtatt Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Det tviler jeg sterkt på. De har det kanskje travelt, men det er nok ikke slik at du er brysom. Ikke legg så mye i hva andre gjør, du har ikke godt av det.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 3 minutter siden, Bergtatt skrev: Det tviler jeg sterkt på. De har det kanskje travelt, men det er nok ikke slik at du er brysom. Ikke legg så mye i hva andre gjør, du har ikke godt av det. Nei, merker selv at jeg ikke har godt av det. Men man begynner jo og tenke da, tar de meg ikke seriøst? Tror de meg ikke? Anonymkode: 37231...657
Serana Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Det har jeg aldri følt selv, og jeg hadde nærmest klippekort en periode pga sykdom. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 3 minutter siden, Bergtatt skrev: Hva er det du har vært innlagt for da? Komplikasjoner i forbindelse med en operasjon i armen, som førte til at den dovnet vekk, det var helldigvis ikke noe nerver, så det er bra. Men føler allikevel at jeg er til bry. Det var liksom toneleiet. Anonymkode: 37231...657
Gjest Daryl Dixon Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Jeg har vært en stund på sykehus nå og føler ikke at jeg er I veien eller til bry. Synes det er folk inne hos meg hele tiden. Veldig vennlige, men nå vil jeg hjem.
Bergtatt Skrevet 26. januar 2017 #9 Skrevet 26. januar 2017 Ble du innlagt pga. komplikasjonene eller fikk du dem mens du var innlagt?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #10 Skrevet 26. januar 2017 21 minutter siden, Bergtatt skrev: Ble du innlagt pga. komplikasjonene eller fikk du dem mens du var innlagt? pga Anonymkode: 37231...657
Iguana Skrevet 27. januar 2017 #11 Skrevet 27. januar 2017 du var nok uheldig med de som var på vakt. Mange utbrente sykepleiere som ikke lenger klarer å være der for pasienten. Dette er ledelsens skyld som nedbemannet mens poasienttallet ikke går ned. Til syvende og sist går dette utover pasientene
Athene Skrevet 27. januar 2017 #12 Skrevet 27. januar 2017 Nå begrenser mine sykehusopphold seg til to runder i barndommen/tenårene med innlegging 1-2 døgn, og flere runder med prøverørsforsøk. Jeg har et veldig godt inntrykk av norsk helsevesen. De er omtenksomme, opptatt av at jeg har det bra, de lytter og tar hensyn. Jeg er utrolig imponert av at de får til dette i en hverdag med budsjettkutt og en alt for travel hverdag, og ikke minst med tanke på at dette er jobben deres, og de gjør det dag inn og dag ut. Selvfølgelig er det lite dill og dall, smalltalk utover det de kan kombinere med tiden undersøkelsen tar og særskilte hensyn med tanke på mat og pleie. Når jeg trengte et ekstra teppe måtte jeg trekke i snoren og si fra, og likte jeg ikke det som ble servert måtte mannen ta med mat til meg. Det er en del av det å ha et gratis helsevesen.
Honnikorn Skrevet 27. januar 2017 #13 Skrevet 27. januar 2017 Jeg hadde noen svært søte sykepleiere sist jeg var innlagt. Hun ene tok seg tid til å stikke innom og slå av en prat, kom gjerne uoppfordret med en kopp kaffe og var bare helt skjønn. På akuttpost er det ikke mye av det, der ligger man bare og venter på at noen skal komme og fortelle deg hva som er i veien. En gang tok det tre dager, og da hadde jeg ikke pratet med andre enn vaskehjelpen i mellomtiden (utenom legevisitt og slikt da)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #14 Skrevet 27. januar 2017 Kjøp deg helseforsikring. Eller få arbeidsgiver til å kjøpe helseforsikring til deg. Det offentlige helsetilbudet er for de kronisk syke, gamle og spedbarn. Som voksen pasient uten livstruende skader og sykdom vil du bli nedprioritert. Med mindre du lider av noe spektakulært som kommer på tv, som ebola. Da får du all oppmerksomhet du vil ha. Nei, for vanlige oppegående mennesker med normal økonomi, så er det private helsetilbudet eneste alternativ hvor man blir behandlet med respekt som betalende kunde. Anonymkode: 41bc1...873
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 Nå snakker ikke jeg om at de ikke tar seg tid til og slå av en prat, fordi det skjønner jeg at kan være litt vanskelig, det jeg snakker om er sykepleiere som rett og slett svarer i en litt frekk tone, den ene av de hintet vel også om at jeg ikke kunne få for mye smertestillende av en ukjent årsak, og nei det var ikke fordi de var redd for respirasjonsstans. Anonymkode: 37231...657
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #16 Skrevet 29. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå snakker ikke jeg om at de ikke tar seg tid til og slå av en prat, fordi det skjønner jeg at kan være litt vanskelig, det jeg snakker om er sykepleiere som rett og slett svarer i en litt frekk tone, den ene av de hintet vel også om at jeg ikke kunne få for mye smertestillende av en ukjent årsak, og nei det var ikke fordi de var redd for respirasjonsstans. Anonymkode: 37231...657 har du brukt eller bruker du rusmidler da? Anonymkode: 2fee1...e9e 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #17 Skrevet 29. januar 2017 Har nærmest klippekort selv. Enten får jeg enkeltrom eller rom på sykehushotellet, de kommer med mat, slår av en prat osv. Veldig fornøyd med de tre sykehusene jeg tilhører. Men har lært at det ikke er poplært å ringe på unødig, og får også vite at det av og til er travelt så ting kan gå tregere. Anonymkode: fcb22...ec1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #18 Skrevet 30. januar 2017 På 29/01/2017 den 18.12, AnonymBruker skrev: har du brukt eller bruker du rusmidler da? Anonymkode: 2fee1...e9e Drikker alkohol ja, ellers ingenting. Anonymkode: 37231...657
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #19 Skrevet 30. januar 2017 Jeg har bare fått et godt inntrykk av de jeg har mødt på ved egne innleggelser i forbindelse med svangerskap, fødsel etc. Men var selv spl.student med ei megge av en kontaktsykepleier, som ikke evnet å snakke ordentlig til folk. Hun såret og skremte folk om hverandre, jeg ble flau av å gå sammen med henne. Hun var virkelig et unntak da, de andre på avdelingen var veldig OK fikk jeg inntrykk av...:) Anonymkode: d3781...d46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå