Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid tenkt at jeg skal studere medisin på NTNU men ser ut til at det kanskje blir Tromsø.. Hvordan er studentmiljøet der?

Anonymkode: 36b60...4a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med studentmiljøet på medisin i Tromsø :) folk er flinke til å samarbeide, det er lite konkurranse mellom studentene. Klassen er stor, (men antar den er mindre enn ved de andre studiestedene), men man får snakket med ganske mange ila fadderukene. Det er egne fadderuker for medisin og tannlege. Hvis du er glad i natur, friluftsliv, toppturer og ski, er du også i godt selskap.

Anonymkode: fe643...1a5

Skrevet

Du kommer forresten aldri unna at det er noen du ikke kommer overens med, men du vil alltids finne noen å henge med, det er mye forskjellige folk som studerer medisin

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig fornøyd med studentmiljøet på medisin i Tromsø :) folk er flinke til å samarbeide, det er lite konkurranse mellom studentene. Klassen er stor, (men antar den er mindre enn ved de andre studiestedene), men man får snakket med ganske mange ila fadderukene. Det er egne fadderuker for medisin og tannlege. Hvis du er glad i natur, friluftsliv, toppturer og ski, er du også i godt selskap.

Hvor stor er klassen? :) og hvor hardt er studiet? Må man jobbe hele tiden, eller får man også en del tid til å f.els. være med på diverse studentaktiviteter? :) 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ser ikke jeg på som positivt

Anonymkode: c59d8...bac

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor er klassen? :) og hvor hardt er studiet? Må man jobbe hele tiden, eller får man også en del tid til å f.els. være med på diverse studentaktiviteter? :) 

På førsteåret er klassen på ca 150 stykker fordi det er både medisin og tannlege. Fra andreåret er det ca 100. På femteåret spres folk rundt i hele Nord-Norge på sykehusene, og det er ingen undervisning på universitetet. På 6. året er det ca 70 i Tromsø, 25 i Bodø og 6-10 i Hammerfest. Det er i utgangspunktet valgfritt å ta siste året i Bodø/Hammerfest (dersom plassene ikke blir fyllt opp vil noen bli tvunget, men det har aldri vært noe problem å fylle opp plassene med frivillige). Jeg går selv sisteåret i Bodø nå, og er veldig fornøyd!

Jeg synes studiet var veldig greit de første par årene. Spesielt på førsteåret hadde vi mye tid til andre aktiviteter og deltidsjobb. Jeg opplevde også førsteåret som lettere/mindre arbeidstungt enn videregående, men folk har vel delte meninger om det. Fra tredjeåret ble arbeidsmengden en del større, men fortsatt god tid til andre studentaktiviteter og jobb. 5. året var også veldig greit fordi det ikke er noen eksamen, kun praksis og masteroppgave, og det lille jeg leste under praksis var relatert til pasienter, hvilket gjør det mye mer interessant å lese. (For oppklaring: vi treffer pasienter fra 1./2. året av, men ikke så mye som på 5. året). 6. året er derimot veldig arbeidskrevende, alt vi har hatt tidligere på studiet skal repeteres, og det er mye eksamensforberedende undervisning på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...