Eplemos Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Har dere det hele dagen? Min er i utgangspunktet greit flat, men buler ut en del i løpet av dagen. Mitt spørsmål er vel om det er vanlig, eller om det faktisk finnes folk som har flate mager gjennom hele dagen. Jeg har en del intoleranser, og har kuttet ut flere matvarer og magen ble bedre. Lurer på om den dog kan bli enda bedre
KaDust Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Det er helt vanlig at magen "buler" bl.a. etter et måltid. Om det er et "vedvarende buleproblem" så kan det være fordi du er/blir oppblåst. Om det har blitt bedre når du har kuttet matvarer nå, så er jo det kjempebra! Hvor lenge har du spist uten de matvarene du har kuttet ut? Det tar ofte 4-6 uker før magen normaliserer seg, så har er du innenfor tidsramma kan det bli bedre ved å bare fortsette som du gjør nå. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Har flat mage og diger mage alt etter som hva jeg spiser og når jeg spiser. Er jo bare oppblåst. Helt normalt. At noen har helt flat mage på et Instagrambilde betyr ikke at de er slik hele tiden. Håper ikke det i hvert fall for da er man antagelig syk. Anonymkode: 671eb...a50 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Det er absolutt helt normalt at magen står mer ut i løpet av dagen. Tror mange av de selvdiagnostiserte glutenalergikerne kunne tenkt litt mer på det. Anonymkode: 0dbc5...984 8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Jeg har bulemage konstant. Har bare flat mage om jeg omtrent ikke har spist på en uke. 3 dager fasting hjelper ikke. Glutenskeptikere kunne tenkt litt mer på det Anonymkode: f21e8...375 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Er veldig slank og trent, magen stikker fortsatt like mye ut som før, om ikke mer Anonymkode: 74429...0e2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 Det varierer utrolig mye fra dag til dag egentlig. Noen kvelder ser det ut som jeg er gravid, andre kvelder er magen like slank og fin som på morgenen. Jeg merker at de kveldene magen er mindre irritert så er den også slankere. Men det var mye verre før jeg begynte å spise glutenfritt (jeg har cøliaki altså), men det er kanskje naturlig egentlig. Etter middag er det egentlig verst. Anonymkode: ee2f7...f70 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Det er helt avhengig av hva jeg spiser, men som regel er jo ikke magen sånn flat. Jeg blir mer oppblåst av å spise mye brødmat, noen typer grønnsaker (spesielt rå), og linser, for eksempel. Og så synes det jo at magen er fylt med mat, rett og slett. Anonymkode: 3ab9b...1d0
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #9 Skrevet 26. januar 2017 Jeg er superslank med lite fett på magen. Likevel ser magen stor ut utover dagen... Den er helt flat om morgenen, og har jeg ikke spist på nærmere et døgn(dette skjer selvsagt ikke ofte, men hvis jeg er veldig stresset/syk) går magen innover. Bare etter et medium stort måltid ser jeg 7 mnd gravid ut. Dette til tross for at jeg har kuttet melk(er moderat laktoseintolerant, tåler fløte og rømme ekstremt dårlig), sukker og gluten. Så, da må det enten være noe annet eller at det bare er helt normalt. Når man er såpass slank som meg, skal det heller ikke mye til før magen står ut i forhold til andre deler av kroppen. Føler meg ikke fin i speilet på kvelden. Morgenen derimot er jeg toppfornøyd. Anonymkode: 66c42...e27
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #10 Skrevet 26. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er superslank med lite fett på magen. Likevel ser magen stor ut utover dagen... Den er helt flat om morgenen, og har jeg ikke spist på nærmere et døgn(dette skjer selvsagt ikke ofte, men hvis jeg er veldig stresset/syk) går magen innover. Bare etter et medium stort måltid ser jeg 7 mnd gravid ut. Dette til tross for at jeg har kuttet melk(er moderat laktoseintolerant, tåler fløte og rømme ekstremt dårlig), sukker og gluten. Så, da må det enten være noe annet eller at det bare er helt normalt. Når man er såpass slank som meg, skal det heller ikke mye til før magen står ut i forhold til andre deler av kroppen. Føler meg ikke fin i speilet på kvelden. Morgenen derimot er jeg toppfornøyd. Anonymkode: 66c42...e27 Hvorfor spiser du glutenfritt uten påvist glutenintoleranse? Det er ikke heldig mtp næring og fiberinnhold. Med mindre man er intolerant eller har hveteallergi bør man spise glutenholdig mat. Anonymkode: ee2f7...f70 5
Gjest Froning Skrevet 27. januar 2017 #11 Skrevet 27. januar 2017 At magen buler litt ut kan også bety at man er avslappet Noe som er bra og som det er usunt å motvirke.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #12 Skrevet 27. januar 2017 Her buler det gjerne på ettermiddag/kveld. I tillegg buler det ved eggløsning/menstruasjon. Anonymkode: 66675...464
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #13 Skrevet 27. januar 2017 Magen min holder seg flat etter frokost og lunsj, men etter en bedre middag får jeg bulemage i et par timer. Anser det som helt normalt Anonymkode: b9158...bdc
Eplemos Skrevet 27. januar 2017 Forfatter #14 Skrevet 27. januar 2017 Takk for svar folkens! Ser ut om dette er ganske normalt da..
Athene Skrevet 27. januar 2017 #15 Skrevet 27. januar 2017 Bare hvis jeg spiser meg for mett. Eller om jeg spiser mer enn en liten neve chips eller mye brødmat (mer enn et-par knekkebrød eller en rugbrødskive, og særlig ved lyst brød). Spiser generelt lite karbohydrater, ikke på grunn av magen men fordi jeg føler meg tung/sløv om jeg spiser mye av enkelte matvarer. Uten at jeg noen gang har forstått hvorfor. Også har får jeg alltid litt mage utover dagen på ferie. Uvant mat og alkohol, trur jeg.
Gjest Runforit Skrevet 27. januar 2017 #16 Skrevet 27. januar 2017 Jeg har ikke flat mage etter middag. Har en fin liten food baby. Sier seg selv at når magesekken ekspanderer seg og man spiser , drikker og får i seg salter så har man ikke flat og rippet mage. Folk må innse at sosiale medier og modellbilder ikke samsvarer med virkeligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå