AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Del Skrevet 26. januar 2017 Min venninne har innledet et forhold med sin psykolog. Venninnen min er 26år og psykologen er 15 år eldre. Behandlingen er avsluttet, men jeg kjenner at jeg ikke klarer å støtte venninnen min eller forholdet generellt. Jeg synes dette er svært grenseoverskridende og sværtsvært uetisk. Hvordan er dette mulig? Jeg har sagt til venninnen min at vi kan fortsatt være venner, og at jeg kommer til å støtte henne i mye hun gjør, men at jeg ikke ønsker å verken høre eller se noe til det forholdet. Dette er vanskelig. Anonymkode: 44f73...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Del Skrevet 26. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min venninne har innledet et forhold med sin psykolog. Venninnen min er 26år og psykologen er 15 år eldre. Behandlingen er avsluttet, men jeg kjenner at jeg ikke klarer å støtte venninnen min eller forholdet generellt. Jeg synes dette er svært grenseoverskridende og sværtsvært uetisk. Hvordan er dette mulig? Jeg har sagt til venninnen min at vi kan fortsatt være venner, og at jeg kommer til å støtte henne i mye hun gjør, men at jeg ikke ønsker å verken høre eller se noe til det forholdet. Dette er vanskelig. Anonymkode: 44f73...87f Hvorfor skulle dere ikke vært venner om det er hennes psykolog? Det har jo ikke noe med deg å gjøre men noe hun har valgt å gjøre selv? Anonymkode: 252b4...bdf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Del Skrevet 26. januar 2017 Hva er problemet? Er psykologen gift? Anonymkode: 937e3...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Del Skrevet 26. januar 2017 Luete på det samme selv, om han er singel og ikke har noe forbindelse med deg eller noen andre, er eks elns så er det vel ikke noe problem? Anonymkode: 252b4...bdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Del Skrevet 26. januar 2017 Han er ikke gift, men han har samboer. Anonymkode: 44f73...87f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #6 Del Skrevet 26. januar 2017 Psykologer (og leger) har fortsatt begrensninger hva gjelder forhold til tidligere pasienter. Dette er det en god grunn til, og det er ikke rart at TS reagerer. Anonymkode: 4c3e0...c7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Del Skrevet 26. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Psykologer (og leger) har fortsatt begrensninger hva gjelder forhold til tidligere pasienter. Dette er det en god grunn til, og det er ikke rart at TS reagerer. Anonymkode: 4c3e0...c7e Nei...Takk! Anonymkode: 44f73...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #8 Del Skrevet 26. januar 2017 Psykologen burde vite bedre og dette er uetisk selv om terapien er avsluttet. Når psykologen i tillegg har en partner så er det å utnytte mennesker i en sårbar posisjon. Anonymkode: 304d2...4aa 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 26. januar 2017 #9 Del Skrevet 26. januar 2017 Her snakker vi grovt maktmisbruk fra psykologen sin side. Dette bør sies ifra om. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #10 Del Skrevet 26. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke gift, men han har samboer. Anonymkode: 44f73...87f Si ifra til samboer, eller gi anonymt tips, eller bare si det. Anonymkode: 252b4...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #11 Del Skrevet 26. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykologen burde vite bedre og dette er uetisk selv om terapien er avsluttet. Når psykologen i tillegg har en partner så er det å utnytte mennesker i en sårbar posisjon. Anonymkode: 304d2...4aa Enig. Anonymkode: 252b4...bdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #12 Del Skrevet 27. januar 2017 Forstår godt at du ikke liker dette jeg, hadde ikke likt det jeg heller om jeg hørte en venninne ble sammen med sin tidligere psykolog (som sitter med veldig mye info om henne!) OG når han i tillegg har samboer.. Maktmisbruk, spør du meg. Anonymkode: b68a9...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BritneyBitch Skrevet 27. januar 2017 #13 Del Skrevet 27. januar 2017 Hadde rapportert det til helsetilsynet, eller hvem det er som mottar slike klager. Definitivt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #14 Del Skrevet 27. januar 2017 Hvorfor blande seg inn i det når det ikke lenger er noe profesjonelt forhold der? Hva folk gjør på fritiden er opp til dem og ingen andre mener jeg. Anonymkode: 05ca7...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. januar 2017 #15 Del Skrevet 27. januar 2017 Er det deg igjen? Du som aldri gir slipp på psykologen du er besatt av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. januar 2017 #16 Del Skrevet 27. januar 2017 På 26.1.2017 den 18.34, AnonymBruker skrev: Han er ikke gift, men han har samboer. Anonymkode: 44f73...87f Og det nevnte du ikke i HI fordi..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå